Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزم حسنی گفت: تنها راه برون رفت از شرایط موجود و کاهش آسیب های اجتماعی، تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی است، طبق برنامه ریزی وزارت کشور، این الگو سه شنبه هفته جاری در ۳۱ شهرستان کشور عملیاتی خواهد شد و امیدواریم نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا رزم حسینی» امروز(۱۱ اسفند) در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد برگزار شد با بیان اینکه به منظور رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، ضمن تشکیل سازمان اجتماعی در زیرمجموعه وزارت کشور، جلسات مستمری با حضور سران قوا در حال برگزاری است، گفت:تنها راه برون رفت از شرایط موجود و کاهش آسیب های اجتماعی، تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی است، طبق برنامه ریزی وزارت کشور، این الگو سه شنبه هفته جاری در ۳۱ شهرستان کشور عملیاتی خواهد شد و امیدواریم نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه متاسفانه در برخی موارد، در نتیجه آثار عملکرد دستگاه های اجرایی شاهد بروز برخی آسیب های اجتماعی در کشور هستیم بنابراین باید با بررسی دقیق، زمینه اصلاح فرآیندهای نادرست فراهم شود، اظهارداشت: هر یک از دستورکارهای شورای فرهنگی عمومی باید به خروجی قابل ارزیابی منتهی شود تا در آینده بتوان میزان اثرگذاری تصمیمات شورا بر روی شاخص های فرهنگی و اجتماعی را سنجش کرد.

 

رزم حسینی گفت: باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی به صورت مشخص مسائل فرهنگی و اجتماعی مبتلا به آحاد مردم به ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی احصا شده و برای حل و فصل مشکلات موجود، تقسیم کار بین دستگاهی انجام گیرد.

 

وی با بیان اینکه در نتیجه موازی کاری های بین بخشی، گاهی اوقات دستگاه های اجرایی مسئولیت های خود را به گردن دیگر نهادها می اندازند درحالی که همه دستگاه ها در حوزه آسیب های اجتماعی مسئولیت دارند و باید در این زمینه نقش آفرینی کنند، افزود:در ارائه آمارهای مربوط به حوزه بهداشت و سلامت نباید سانسور داشته باشیم، قطعا ارائه گزارش های این چنینی نه تنها موجب تضعیف انقلاب نخواهد شد بلکه با تدوین راهکارهای اجرایی و رفع مشکلات، زمینه تقویت انقلاب را هم فراهم خواهد کرد.

 

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به نزدیک شدن ایام تعطیلات عید نوروز گفت: ستاد هماهنگی خدمات سفر در استانداری فعال و جلساتی هم در این زمینه تشکیل شده است تا نحوه خدمت رسانی به زائران در ایام پیش رو، به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان خبرگزاری کنگره شهدای کرمان استان بوشهر اصفهان مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب مجمع تشخیص مصلحت نظام تحقق اقتصاد مقاومتی استاندار خراسان رضوی شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

بنابر روایت ایسنا، وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌ دولت سیزدهم با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس دولت سیزدهم گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903322

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد