Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:05:36 GMT

حاشیه‌های انتخاباتی که برگزار نشد...

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۰۶۶۲

حاشیه‌های انتخاباتی که برگزار نشد...

انتخابات اتاق بازرگانی بندرعباس که قرار بود امروز 11 اسفندماه از ساعت 8 صبح هم‌زمان با سراسر کشور در استان هرمزگان برگزار شود، با حواشی زیادی روبه‌رو بود.

به گزارش ایسنا، درحالی‌که اتاق بازرگانی بندرعباس از ماه‌ها پیش به دلیل مصاحبه‌های اعضای هیئت‌رئیسه و رئیس آن مورد تنش قرارگرفته بود، صبح امروز هم شاهد اتفاقات حاشیه‌ای زیادی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌ازاین و روز قبل یکی از اعضای هیئت نظارت در نامه‌ای به هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران، تعویق یک‌هفته‌ای آن راخواسته بود که با مخالفت انجمن نظارت اتاق ایران مواجه شد.

صبح امروز در حالی انتخابات کلید خورد که تعدادی از نامزدهای تائید شده نیز به‌یک‌باره  در بامداد امروز رد صلاحیت شده و بر روی عکس آن‌ها کاغذ چسبانده شده بود؛ "مهران نجاتی، علیرضا صمدی، عزیزاله بیگ عینالویی و حسن علی عمرانی" چهار نامزد رد صلاحیت شده بودند که به‌یک‌باره از ساعت 13 بار دیگر نام‌ آنها بر روی سایت قرار گرفت تا تعداد نامزدهای اتاق بازرگانی بندرعباس به 60 نامزد برسد.

در همین خصوص مهران نجاتی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این‌که نمی‌دانم چرا ردصلاحیت شده بودم، افزود: این ردصلاحیت به هیچ وجه وجاهت قانونی نداشت و خوشبختانه این موضوع برطرف و امیدوارم انتخابات در زمان مناسب برگزار شده و حق به حقدار برسد.

پس‌ از این اتفاقات هنوز ده دقیقه از باز شدن درب ورودی نگذشته بود که پارچه نوشته بر روی درب اصلی نیز درآورده شد و به دلیل تنش‌های ایجادشده بار دیگر درب بسته و نامزدها و افراد حائز صلاحیت رأی دادن، پشت درب ماندند.

مأمورین نیروی انتظامی در محل حاضر و درب اتاق بازرگانی بندرعباس محل انتخابات بسته شد که پس از مدتی تعدادی افراد پس از سر دادن شعارهایی در اعتراض به وقایع پیش آمده، درب اتاق بازرگانی را با گِل بستند. ساعتی بعد فردی با در دست داشتن تعدادی ساندویچ‌، با اعلام این‌که چه کسانی در این اتفاق حضور داشتند، بین این افراد ساندویچ توزیع کرد!

سیدجواد زمانی معاون امور استان‌های اتاق ایران نیز که طی هفته‌های گذشته در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها به دفاع تمام‌قد از رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس پرداخته بود، جهت برگزاری این انتخابات در بندرعباس حاضر شده بود و در مقابل درخواست تعویق انتخابات از سوی معترضین خواستار تداوم برگزاری شد؛ پس از نامساعد شدن شرایط برگزاری به همراه قاسمی(رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان)-که نتوانست به داخل محل برگزاری انتخابات برود- به استانداری هرمزگان رفت.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس در حاشیه انتخابات امروز اتاق بازرگانی بندرعباس ، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم و صحیح هستیم تا از طریق آن اتاقی مستقل و سالم خارج شود.

مهرداد بازرگان با بیان این‌که به‌هیچ‌وجه به دنبال اغتشاش و یا آشفته کردن فضای انتخابات اتاق بازرگانی نبوده و نیستیم، تصریح کرد: همگی مطیع و تابع قوانین و مقررات هستیم و خواستار پیاده‌سازی آن بوده و هستیم.

بازرگان با اشاره به این‌که رد صلاحیت‌های شب گذشته(10 اسفند) نیز همگی غیرقانونی و بدون وجاهت بوده است، اظهار کرد: صلاحیت‌ها در گذشته بررسی‌شده بود و دلیل ندارد تنها در فاصله کمتر از هفت‌ تا هشت ساعت به برگزاری انتخابات تعدادی از نامزدها رد صلاحیت شوند.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس با بیان این‌که زمانی که فرصتی برای اعتراض وجود ندارد برچه اساس این ردصلاحیت‌ها صورت گرفته است، عنوان کرد: طبق قانون باید سه روز مهلت برای اعتراض باشد اما اعلام ردصلاحیت در شبی که فردایش انتخابات برگزار می‌شود آیا وجاهت قانونی دارد؟!

وی با اشاره به این‌که معاون امور استان‌های اتاق ایران کسی بود که در مصاحبه‌ای انواع تهمت‌ها را به اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی بندرعباس وارد کرد، تصریح کرد: حاضرم در نشستی خبری و مشترک با وی نشسته و تمامی ابهامات مطرح و مشخص شود چه کسی راست می‌گوید.

بازرگان با بیان این‌که قرار بود آقای زمانی در سفر به بندرعباس عذرخواهی کند و حرف‌هایش را پس بگیرد اما شاهد هستیم با حضور در بندرعباس بر برگزاری این‌چنین انتخابات شبهه‌داری اصرار دارد، اظهار کرد: مدارکی طبق گفته‌های زمانی وجود دارد که اگر مطرح شود متوجه رخ دادن اشتباهات بزرگی در اتاق ایران خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که 16 سال نائب رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس هستم، اضافه کرد: آقای زمانی در آن نشست خبری به‌صورت یک‌طرفه به دفاع از یک فرد می‌پردازد و نشان می‌دهد آن نشست خبری کاملاً سفارشی بوده است.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس با بیان این‌که طبق صحبتی که با رئیس انجمن نظارت ایران صورت گرفت قرار بر برگزاری انتخابات با تأخیر بود اما شاهد بودیم امروز طی تماسی حرفش را پس می‌گرفت، خاطرنشان کرد: ازاین‌پس باید از افراد بابت صحبت‌هایشان امضا بگیریم تا بعدها حرف‌شان را پس نگیرند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم دلیل اصرار بر برگزاری انتخابات از سوی معاون امور استان‌های اتاق ایران به چه دلیل است، افزود: در جواب بنده آقای زمانی می‌گوید کارت بازرگانی شما را باطل می‌کنم، چطور یک کارمند اتاق، به خود اجازه می‌دهد با بنده به این‌گونه صحبت کند.

بازرگان با اشاره به این‌که هیئت نظارت باید قانونمند باشد و صلاحیت‌ها را به‌درستی بررسی کند، تصریح کرد: به‌طور حتم هفته آینده شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در بندرعباس خواهیم بود.

وی با بیان این‌که وقتی تبلیغات شروع می‌شود دیگر ردصلاحیت افراد در اتاق بازرگانی معنایی ندارد، اضافه کرد: در هیئت نظارت استان نیز نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و دو فرد معتمد دیگر هستند که در هرمزگان آقای قاسمی(نماینده وزارت صمت) و آقایان عمرانی و صالحی به‌عنوان اعضای هیئت نظارت بر صلاحیت‌ها نیز رسیدگی و نتیجه را اعلام کردند اما هیئت نظارت ایران برخلاف قانون از معرفی برخی افراد صلاحیت شده همچون بنده به‌صورت غیرقانونی سرباز زد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس با اشاره به این‌که انجمن هیئت نظارت کشور ظاهراً عمداً به دنبال لغو انتخابات است که دست به چنین اقداماتی می‌زند زیرا هیئت نظارت تنها وظیفه‌اش نظارت است اما حق برگزاری ندارد، گفت: مشخص نیست نامزدهای رد صلاحیت شده شبانه چگونه و از چه طریقی و به چه علتی رد شدند، احتمالاً افرادی که مدام به دنبال احراز خود هستند مشکلی دارند که در همه‌جا دست به معرفی خود می‌زنند.

بازرگان با اشاره به این‌که از یک‌میلیون هرمزگانی تنها 649 نفر عضو اتاق بازرگانی هستند، افزود: نمی‌دانم چرا لیست اعضا به نامزدها اعلام نشد تا بتوانیم رایزنی و تبلیغ کنیم و آقای زمانی اعلام می‌کند این لیست تنها در اختیار رئیس اتاق قرار دارد و بس.

وی در پایان گفت: ما به دنبال برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد هستیم و از این حق خود کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش ایسنا، تلاش خبرنگار این خبرگزاری برای گفت و گو با معاون امور استان‌های اتاق ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان و رئیس فعلی اتاق بازرگانی بندرعباس، بی‌نتیجه ماند.

این در حالی است که رئیس هیأت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع معدنی و کشاورزی در گفت و گو با یکی از رسانه ها اعلام کرد: انتخابات اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع معدنی و کشاورزی بندرعباس به تعویق افتاد.

خلیل قاسمی افزود: این انتخابات قرار بود امروز ساعت ۸ صبح برگزار شود که به علت اعتراض عده‌ای از اعضا به ۱۸ اسفندماه شنبه هفته آینده موکول شد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع معدنی و کشاورزی بندرعباس اضافه کرد: افزودن شماری افراد به فهرست نامزدها از مرکز در دو روز گذشته باعث اعتراض بقیه نامزدها و لغو انتخابات شد.

وی با بیان این‌که بر اساس آیین نامه باید حداقل یک هفته قبل از برگزاری انتخابات فهرست نامزدها نهایی شود، اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ نفر از تجار و بازرگانان و فعلان اقتصادی در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی بندرعباس حق رای دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، کامبیز میرکریمی عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه موافقت نامه‌های تجارت آزاد کشورهای دنیا با همسایگان، دسترسی صادرکنندگان به بازار را تسهیل می‌کند، گفت: مهم‌ترین اصلی که ما از آن غافل بودیم انعقاد موافقت نامه‌هایی است که دسترسی به بازار را برای صاحبان کسب و کار کشور تسهیل می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین قدمی که اخیراً برداشته شده امضای موافقت نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا متشکل از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان و ارمنستان است. صادرات ما تا سال ۱۳۹۷ در حد ۲۶۰ میلیون دلار بود اما بلافاصله با اجرای آن در سال ۱۳۹۸ صادرات کشورمان به بالای ۴۰۰ میلیون دلار جهش پیدا کرد. صادرات ما حتی در زمانی که به خاطر اپیدمی کرونا، گمرکات بسته بود از ۵۰۰ میلیون دلار هم عبور کرد و الان به یک میلیارد دلار رسیده و تازه این شروع کار است.

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: تجارت آزاد هنوز کامل نشده و فقط تعرفه‌های ترجیحی با ۵۰ درصد و ۷۵ درصد تخفیف اعمال شده و لیست‌ها برای تعرفه صفر مبادله شده است. پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده در پارلمان‌های تمام اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب شود و بالای ۸۸ درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند و این موضوع، رقابت پذیری کالای ایرانی در برابر رقبای چینی و هندی و دیگر کشورها را به شدت افزایش می‌دهد.

میرکریمی با بیان اینکه موانع تجارت شرکت‌ها برطرف شدند و باید در حوزه شناختی و بازاریابی کار کنیم گفت: ما تا شش سال قبل در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری زیرساخت نداشتیم اما الان دائماً کشتی‌ها و کامیون‌های جدید اضافه می‌شوند و خط راه آهن منطقه شوروی سابق از مرز ایران عبور کرده است.

وی افزود: در حال حاضر شرق دریای خزر در محدوده پنج جمهوری آسیای میانه بروکراسی جدی دارد و جهش صادرات و واردات نشان می‌دهد هرچقدر سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت لجستیک انجام شود باز هم کم است. ما هنوز هم صف کامیون‌ها را داریم و از دولت تقاضا کردیم حمایت‌ها و تسهیلات خود را از این بخش ادامه دهد.

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در مصاحبه با ردایو بیان کرد: هم اکنون رابطه بانکی بین ایران و روسیه وجود دارد اما بخشی از ظرفیت بانکی بین دو کشور بلااستفاده مانده که به دو نرخی بودن ارز در کشور ما و روسیه برمی‌گردد.

میرکریمی در مورد تنوع کالاهای صادراتی ایران به روسیه گفت: مواد غذایی و لبنی، کالاهای لوکس مانند فرش ماشینی و پسته، محصولات نساجی و صنایع پلاستیک و صنایع پایین دست پتروشیمی بازار خوبی در روسیه پیدا کرده همچنین توربین‌های گازی و کاتالیست نیز متقاضی دارد و فقط یک بازاریابی اساسی لازم است.

وی برگزاری نمایشگاه‌های سوبسیدی را ضروری دانست و اظهار کرد: بدون بازاریابی و تبلیغات و هزینه نمی‌توان به هیچ بازاری ورود کرد و لذا دولت باید در هزینه‌ها کمک کند و به ویژه برای برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها در مسکو یارانه بپردازد.

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه جذب توریست‌های تجاری را در رونق اقتصاد کشور به شدت مؤثر عنوان کرد و گفت: توریست‌های تجاری یک نوع سفیران اقتصادی برای کشور محسوب می‌شوند که می‌توانند اتفاقات تجاری مهمی را رقم بزنند.

کد خبر 6095513

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه