Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:46:17 GMT

موضع‌گیری جدید وزیر کشور انگلیس علیه حزب‌الله لبنان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۱۳۷۲

موضع‌گیری جدید وزیر کشور انگلیس علیه حزب‌الله لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی توئیتری بدون اشاره به مبارزه بی امان مقاومت حزب‌الله با تروریست های مصنوع محور غربی- عبری عربی، در موضعی مضحک این گروه را یک سازمان تروریستی توصیف کرد!

در پیام توئیتری وزیر کشور انگلیس در این خصوص ادعا شده است: از امروز حزب‌ الله یک سازمان تروریستی ممنوعه در انگلیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر فردی که عضو این سازمان باشد یا دعوت به پشتیبانی از آن کند، در حال نقض قانون است!

ساجد جاوید در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: نشان دادن پرچم حزب‌ الله در اماکن عمومی غیرقانونی است و در قوانین جدید نشان دادن پرچم حزب‌الله جرم شناخته می‌ شود!

گفتنی است، همزمان با ادامه تلاش‌ های آمریکا به منظور تشدید فشار بر حزب‌الله لبنان، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که لندن کلیت حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌ های تروریستی قرار داده است.

وزیر کشور انگلیس در پیروی محض از اوامر واشنگتن و صهیونیست ها بدون اشاره به مبارزه بی امان حزب الله لبنان با تروریست های تکفیری ساخته غرب در این خصوص در ادعائی مضحک مدعی شده بود: حزب الله به تلاش های خود در راستای بی ثباتی در اوضاع شکننده در خاورمیانه ادامه می دهد! بر این اساس، دیگر نمی توانیم میان شاخه نظامی که پیشتر آن را ممنوعه خوانده بودیم با شاخه سیاسی آن تمایزی قائل شویم؛ لذا تصمیم گرفتیم کلیت این گروه را ممنوعه اعلام کنیم.

گفتنی است، تصمیم پوشالی وزیر کشور انگلیس باید به تصویب پارلمان این کشور برسد.

لازم به ذکر است، انگلیس و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون صرفا شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را تروریستی اعلام کرده بودند.

کد خبر 4557128

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس حزب الله لبنان ساجد جاوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲ رزمنده حزب‌الله لبنان در راه قدس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که ۲ تن از رزمندگان مقاومت اسلامی در جریان نبرد با رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: مقاومت اسلامی با افتخار فراوان، شهادت رزمنده «حسن محمد اسماعیل» (حسن حیدر) متولد سال ۱۹۹۳ میلادی از اهالی شهرک کفرفیلا در جنوب لبنان در راه قدس را اعلام می‌دارد.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: مقاومت اسلامی با افتخار فراوان، شهادت رزمنده «مصطفی علی عیسی» (حیدر) متولد سال ۱۹۸۸ میلادی از اهالی شهرک الدلافه در البقاع غربی در راه قدس را اعلام می‌دارد.

پیش از این نیز گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که ۳ نفر از مبارزان این گردان‌ها در جنوب لبنان به شهادت رسیده‌اند.

بنا بر اعلام گردان‌های قدس این شهیدان «محمود محمد بلاونی» (ابو عدی) ۲۹ ساله، «احمد محمد حلاوه» (ابو محمد) ۲۸ ساله و «محمد حسین جود» (ابو ورد) ۲۷ ساله و از اعضای گردان «علی الاسود» مستقر در سوریه وابسته به گردان‌های قدس بوده‌اند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی گردان‌های قدس، این مبارزان، در جریان انجام وظایف جنگی خود در جریان عملیات طوفان الاقصی در جنوب لبنان به فیض شهادت نائل آمده‌اند.

کد خبر 6100940

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • شهادت ۲ رزمنده حزب‌الله لبنان در راه قدس
  • وزیر دفاع اسرائیل : تابستان داغی پیش روی لبنان است
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه»
  • مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • پدری که از فرصت‌های روزمره استفاده می کرد تا از حقایق عالم بگوید
  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان