Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- ژاپن در آستانه برگزاری نشست انجمن زیست محیطی سازمان ملل، به این نهاد پیشنهاد کرده است کارگروهی برای هماهنگی میان کشورهای دنیا با هدف مقابله با آلودگی زباله های دریایی و ضایعات پلاستیکی اقیانوسی تشکیل دهد.

به گزارش ایرنا روزنامه ژاپن نیوز روز شنبه گزارش کرد، این کشور از آلودگی فزاینده دریاها و اقیانوس ها با ضایعات پلاستیکی ابراز نگرانی کرده و بر مبارزه با این آلودگی، در چارچوب سازمان ملل و با مشارکت کشورهای دیگر تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انجمن زیست محیطی سازمان ملل روز 11 مارس در نایروبی برگزار می شود و نروژ نیز یک قطعنامه مشابه تنظیم کرده و برخی کشورهای دیگر نیز آماده ارایه پیشنهادهایی در این زمینه هستند.
اگر این پیشنهاد ژاپن به تصویب برسد یک چارچوب بین المللی جدید شکل خواهد گرفت که بر اساس آن اقدامات تحقیقاتی برای یافتن راهکارهایی برای حراست از امنیت فیزیکی دریاها و اقیانوس ها شروع می شود و امنیت دریایی نیز مورد تضمین قرار می گیرد.
ژاپن و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که حاضر به پذیرش منشور مقابله و رفع آلودگی ضایعات پلاستیکی اقیانوس ها نشده اند توکیو می گوید هنوز به آمادگی های لازم برای پیوستن به این منشور نرسیده است.
با این حال در پیش نویسی که ژاپن حالا در اختیار سازمان ملل قرار داده است، این کشور خواستار تلاش های بین المللی برای مقابله با ضایعات پلاستیکی اقیانوسی و آلودگی آبها شده است.
توکیو خواسته است نظارت بر وضعیت آلودگی اقیانوس ها توسط سازمان ملل و کشورهای دیگر افزایش یافته و جامعه بین المللی نیز حمایت های فنی و مالی در اختیار یکدیگر قرار دهند.
آمارها نشان می دهد که همه ساله نزدیک به 8 میلیون تن ضایعات پلاستیکی به اقیانوس ها ریخته می شود که باعث شکل گیری یک آلودگی وسیع دریایی و اقیانوسی در دنیا شده است.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ژاپن آلودگي دريايي سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داد که حادثه دریایی جدیدی در جنوب غرب عدن به وقوع پیوسته است.

در بیانیه سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس آمده است: گزارش‌هایی را درباره وقوع یک حادثه دریایی در فاصله ۱۵ مایل دریایی از جنوب غرب عدن دریافت کرده‌ایم.

این سازمان انگلیسی تصریح کرد که در حال انجام تحقیقات درباره این حادثه دریایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن