Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:25:40 GMT

مبلمانی زیبا که بلای جان خردسالان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۲۴۶۷

مبلمانی زیبا که بلای جان خردسالان می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته‌اند مبلمان‌هایی از جنس وینیل (vinyl) به ابتلای کودکان به بیماری‌های مختلف منجر خواهد شد.   محققان با نمونه‌گیری از خون و ادرار کودکان خردسالانی که در خانه‌هایی با پوششی از جنس وینیل بودند در مقایسه با کودکانی که در خانه‌هایی با پوشش‌های غیر وینیل زندگی می‌کردند، دریافته‌اند مواد سمی در خون کودکان گروه اول بسیاربالاتر از سایر گروه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
امروزه پوشش بسیاری از وسایل از جمله مبلمان و کفپوش‌ ازجنس وینیل است که ترکیب‌های شیمیایی فراوان در خود دارند و می‌توانند زمینه ساز ابتلای کودکان به انواع بیماری‌ها شود.   از جمله دیگر موادی که در خانه‌ها به‌میزان فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمینه ساز ابتلای کودکان به مشکل هایی، چون آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه COPD می‌شوند می‌توان انواع محصول‌های پاک کننده شیمیایی، مواد شوینده و حتی نرم کننده‌های پارچه را نام برد.   برخی از این مواد سمی حتی در شامپو و برخی دارو‌ها نیز وجود دارند و مصرف آن‌ها می‌تواند زمینه ساز ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها خواهد شد.   از جمله دیگر ترکیب‌های شیمیایی خطرناک که به میزان زیاد در وسایل شیمیایی مورد استفاده انسان‌ها قرار دارد می‌توان SVOCs‌ها را نام برد،‌این مواد شیمیایی بالقوه برای سلامت بدن مضرهستند و در مبلمان، مصالح ساختمانی و حتی تجهیز‌های الکترونیکی وجود دارند.   به گفته کارشناسان روی این دسته از مواد شیمیایی به میزان کافی تحقیق انجام نشده و اثر‌ات آن بر سلامت کودکان ناشناخته است.  
این مواد شیمیایی از راه‌های مختلف از جمله تنفسی، استنشاق یا از راه پوست جذب بدن شده و زمینه ساز ابتلای کودکان به انواع بیماری‌ها خواهد شد.   کودکانی که در خانه‌هایی با پوشش‌ وینیل زندگی می‌کنند فاکتور‌های سمی و خطرناک بیشتری در سرم خون خود دارند؛ این مواد شیمیایی همچنین زمینه ساز بروز مشکلات کبدی، بیماری تیروئید، آسیب به سیستم عصبی و ایمنی و نیز زمینه ساز ناباروری در انسان می‌شوند.  
کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای ایجاد کفپوش منزل خود یا خرید مبلمان ترکیب‌های غیر وینیل را انتخاب کنند تا از ابتلا به بیماری‌های مختلف در خود و فرزندانشان جلوگیری کنند.   منبع: businessreview
انتهای پیام/ خطرات استفاده از ماده شیمیایی vinyl برای کودکان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی صبح پنج شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: سازمان مردم نهاد فعالیت‌های ارزشمندی در جامعه دارند اما بخوبی نتوانسته‌اند کارکرد خود را در اغلب موارد انجام دهند.

وی افزود: باید پالایش جدی در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد داشته باشیم و خیران را فعال کنیم.

وی بر ضرورت اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم منجر به موفقیت در مقابله با مواد مخدر خواهد شد و باید فرهنگ مقابله و مبارزه با مواد مخدر در جامعه نهادینه شود چرا که مواد مخدر گلوله‌ای است که به جوانان ما اصابت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خود را در زمینه مقابله با مواد مخدر مشخص کنند.

رمضانی یادآور شد: باید جلسات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود و آگاهی این قشر در مقابله با مواد مخدر ارتقا یابد.

وی پیگیری مصوبات جلسات شورا را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: بررسی مصوبات جلسات گذشته باید تبدیل به رویه و اولویت شود تا نتایج جلسات بخوبی دیده شود.

وی اذعان کرد: دستگاه‌ها از ظرفیت قانونی برای اختصاص بودجه در بحث مقابله با مواد مخدر استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: غربالگری در کمپ ماده ۱۶ سنندج ضعیف است و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با جدیت ورود کند تا شاهد انتقال بیماری بین معتادان متجاهر نباشیم.

کد خبر 6094938

دیگر خبرها

  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • تجلیل از مربیان قرآنی جامعة القرآن خردسالان همدان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا