Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از تحولات يمن از نقض مکرر آتش بس در الحديد توسط ائتلاف سعودي حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه المسيره؛ از حملات توپخانه اي نيروهاي متجاوز سعودي به روستاي الکوعي در منطقه الدريهمي استان الحديده  و همچنين روستاي آهله در منطقه مرزي منبه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همين حال العالم در خبر فوري اعلام کرد نيروهاي متجاوز سعودي به کاروان «مايکل لوليسگارد» رئيس هيات ناظران سازمان ملل در خيابان 50 الحديده تيراندازي کردند.
از سوي ديگر سخنگوي نيروهاي مسلح يمن گفت: نيروهاي ائتلاف متجاوز سعودي و مزدوران آن ها از آغاز اجراي توافق آتش بس در استان الحديده ، بيش از 9 هزار بار آتش بس را نقض کرده اند.
سرتيپ «يحيي سريع» سخنگوي نيروهاي مسلح يمن روز شنبه در جمع خبرنگاران در صنعاء پايتخت اين کشور گفت مجموع موارد نقض آتش بس در الحديده در ماه فوريه گذشته به 4 هزار و 440 مورد رسيد و بدين ترتيب مجموع نقض آتش بس از سوي نيروهاي متجاوز از زمان شروع آتش بس به 9 هزار و 520 مورد رسيد.
وي اظهار داشت: ورود چند دستگاه خودروي زرهي به بندر المخا در دو روز گذشته، نشانه اي از اهداف شوم متجاوزان و پايبند نبودن آنان به اجراي توافق آتش بس است.
سريع افزود: فرماندهي ارتش و کميته هاي مردمي يمن بر صلح تاکيد کرده اند.
وي تاکيد کرد: ما داراي قدرت مقابله با هرگونه تشديد عمليات هستيم . درصورت لزوم از چارچوب دفاعي خود خارج خواهيم شد.
سريع تاکيد کرد واکنش به متجاوزان به منطقه ساحل غربي محدود نخواهد شد و دشمن با وضعيت غافلگيرانه جديد روبرو خواهد شد.
سخنگوي نيروهاي مسلح يمن همچنين گفت نيروهاي يمني در ماه فوريه گذشته، بيش از 163 عمليات نظامي را در جبهه هاي مختلف اجرا کردند.
وي افزود: مجموع عمليات يگان مهندسي در ماه فوريه از 165 عمليات فراتر رفت که 68 عمليات خودروها و نفربرهاي زرهي را هدف قرار داد.
سرتيپ سريع گفت: نيروهاي ما از بيش از 21 پيشروي در عسير جلوگيري کردند، و 14 عمليات تهاجمي موفق را اجرا کردند و طي آن ، 29 خودرو منهدم و 52 عمليات تک تيراندازي در جبهه عسير اجرا شد.
سخنگوي نيروهاي مسلح درباره عمليات تک تيراندازي گفت يگان هاي تک تيراندازان، 1434 عمليات تک تيراندازي را در ماه فوريه گذشته اجرا کردند.
وي تاکيد کرد که 40 نظامي سعودي و برخي از عناصر مزدور که تابعيت سوداني دارند، هدف حملات تک تيراندازان قرار گرفته و 14 خودروي نيروهاي متجاوز نيز منهدم شده اند.
وي تاکيد کرد مجموع عمليات يگان ضد زره در ماه گذشته به 157 عمليات رسيد که طي اين عمليات، 3 دستگاه تانک و 11 دستگاه نفربر و 10 دستگاه خودروي زرهي و دو بولدوزر وابسته به نيروهاي متجاوز منهدم شد.

ساقط شدن پهپاد ائتلاف سعودي در «جيزان»
ارتش يمن طي درگيري با ائتلاف متجاوز در «جيزان» موفق شد يک پهپاد جاسوسي اين ائتلاف را سرنگون کند.
ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن جمعه (ديروز) موفق شدند يک پهپاد جاسوسي ائتلاف متجاوز را ساقط کنند.
بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، نيروهاي ائتلاف با حملات گسترده از سمت کوه «قيس» در جيزان (در مرز عربستان سعودي و يمن) قصد پيشروي داشتند اما ارتش يمن جلوي آنها ايستاد و متجاوزان را ناچار به عقب‌نشيني کرد. طي اين عمليات، ارتش يمن بر تعدادي از تپه‌هاي تحت کنترل ائتلاف سعودي نيز مسلط شد.
ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن علاوه بر ساقط کردن پهپاد مذکور، موفق شدند دو خودروي زرهي ائتلاف سعودي را نيز منهدم کنند و تعدادي از نيروهاي متجاوز کشته و زخمي شدند.

تلفات سنگين سعودي ها در حمله نيروهاي يمني به جيزان
تلويزيون المسيره  تصاويري از خسارت هاي زيادي که به تجهيزات نظامي مزدوران سعودي در گذرگاه علب واقع در شهر عسير وارد شد را پخش کرد.
به گزارش تلويزيون المسيره؛ در پي حمله ارتش و کميته هاي مردمي يمن به تجمع مزدوران سعودي در منطقه جبل قيس در استان جيزان عربستان ده ها تن از مزدوران سعودي کشته و زخمي شدند.
 المسيره همچنين افزود: در پي حمله نيروهاي يمني به منطقه جبل قيس در استان جيزان عربستان سعودي برخي از تجهيزات نظامي سعودي ها نابود و يک پهباد جاسوسي نيز ساقط شد.
ناکام ماندن حمله مزدوران سعودي براي نفوذ به گذرگاه علب در شهر عسير
تلويزيون المسيره  تصاويري از خسارت هايي زيادي که به تجهيزات نظامي مزدوران سعودي در گذرگاه علب و اقع در شهر عسير وارد شد را پخش کرد.
ارتش و کميته هاي مردمي يمن تلاش مزدوران سعودي براي نفوذ به گذرگاه علب در شهر مرزي عسير را ناکام گذاشتند.

انگليس شريک متجاوزان به يمن است
«محمدعلي الحوثي» رئيس کميته عالي انقلاب يمن جمعه شب در واکنش به اظهارات «جرمي هانت» وزير امور خارجه انگليس درخصوص توافق صلح الحديده گفت: هانت بايد خوب بداند که مردم ما مي دانند که انگليس شريک جرم در تجاوز به يمن است.
رئيس کميته عالي انقلاب يمن افزود: اظهارات هانت با هدف بهبود چهره کشورهاي متخاصم عليه يمن که مرتکب جنايات و گرسنگي مردم يمن شدند، صورت گرفته است.
الحوثي گفت: طرح هاي انگليس در جهت عدالت نيست بلکه در خدمت برنامه هاي آمريکا و اسرائيل در شوراي امنيت است.
وي اضافه کرد که اقدامات انگليس باعث شده تا ديگر يک ميانجي بي طرف محسوب نشود.
رئيس کميته عالي انقلاب يمن تاکيد کرد که پس از پيشنهاد خروج يک طرفه نيروهاي يمني از سوي رهبر انقلاب يمن براي جهان مشخص است که چه کساني در راه دستيابي به صلح مانع تراشي مي کنند.
وزير امور خارجه انگليس که در عمان به سر مي‌برد روز جمعه با محمد عبدالسلام سخنگوي جنبش مردمي انصارالله (حوثي ها) يمن درباره توافق استکهلم رايزني کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد

نیروهای مسلح یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند