Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@19:46:55 GMT

70 کارگاه غيرمجاز توليد زغال در فارس پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۲۸۸۱

70 کارگاه غيرمجاز توليد زغال در فارس پلمب شد

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس گفت: از ابتداي امسال تاکنون، 70 کارگاه در بخش سيمکان شهرستان جهرم که به صورت غيرقانوني و بدون مجوز نسبت به توليد زغال اقدام مي کردند، پلمب شدند.

به گزارش ايرنا، مهرزاد بوستاني شنبه در نشستي خبري افزود: کارگاه هاي زيادي در اين بخش وجود دارند که در حال تبديل کردن چوب درختان به زغال هستند و برخورد با اين کارگاه ها به صورت قانوني در حال پيگيري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: در برخي از مناطق، سودجويان در منازل مسکوني نيز در حال تبديل چوب به زغال به صورت غير قانوني هستند که در تلاش هستيم مانع فعاليت آنها شويم.
شهرستان جهرم در 193 کيلومتري جنوب شرقي شيراز واقع است.
** اختصاص 40 ميليارد تومان اعتبار به طرح هاي منابع طبيعي فارس
مديرکل منابع طبيعي استان فارس در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: 40 ميليارد تومان از منابع صندوق توسعه ملي به طرح هاي آبخيزداري اين استان اختصاص يافته است و در هفته درختکاري 34 پروژه آبخيزداري در 23 شهرستان استان با اعتباري افزون بر 25 ميليارد تومان دراين بخش به بهره برداري مي رسد.
وي يادآور شد: طرح هاي آبخيزداري نقش موثري در کنترل سيلاب ها و همچنين هدايت آب به آبخوان ها دارند ودر سال زراعي جاري (از مهرماه گذشته تاکنون) 180 ميليون مترمکعب آب باران با اجراي اين طرح ها ذخيره شده است.
بوستاني اضافه کرد: 400 هزار اصله نهال در هفته درختکاري در استان فارس توزيع مي‌شود و اين نهال ها، گونه هاي بومي استان فارس خواهند بود.
وي با بيان اين که استان فارس در طبقه بنندي منابع آبي کشور، استان خشک محسوب مي شود، گفت: ترميم پوشش گياهي در استان در دستور کار است و بذرافشاني و نهال کاري دو برنامه اصلي براي حفظ پوشش گياهي است و برنامه جنگلانه که توسط سمن هاي بخش خصوصي هر ساله انجام مي‌شود تاکنون توانسته در هر سال دو هزار هکتار نهال کاري انجام دهد.
مديرکل منابع طبيعي استان فارس درباره اعتبارات تخصيصي به نهال کاري طي سال جاري در استان فارس نيز اظهار داشت: اعتبار نهال کاري تاکنون هفت ميليارد تومان بود و 11 هزار هکتار در دو بخش جنگل و مرتع نيز نهال کاري و بذرکاري صورت گرفته است.
وي اضافه کرد: دو هزار و 400 طرح مرتع داري در استان فارس اجرا شده است که سه ميليون و 600 هزار متر مربع مرتع را پوشش داده است .
بوستاني با اشاره به صدور سند تک برگ براي اراضي منابع طبيعي استان فارس بيان کرد: 9 ميليون و 200 هزار سند زمين در اين استان وجود دارد که تاکنون 210 هزار سند کاداستر تک برگ در استان صادر شده است.
وي ادامه داد: طي ده ماهه امسال، سه هزار و 800 هکتار در استان فارس از متصرفان اراضي ملي خلع يد شده است و اين اراضي به منابع ملي بازگشت.
با توجه به اهداف توسعه پايدار و لزوم تامين امنيت اجتماعي در راستاي تحقق اين توسعه، صدور سندتک برگي اقدامي مهم و موثر در تامين امنيت فردي و اجتماعي جامعه است و سند مالکيت کاداستري به جاي سند منگوله دار و دفترچه اي قديمي صادر مي شود.
بوستاني در پاسخ به پرسشي درباره وسعت آتش سوزي در منابع طبيعي فارس نيز گفت: طي سال 97 در حوزه آتش سوزي وضعيت خوبي داشته ايم و تنها 90 مورد آتش‌سوزي در سطح 380 هکتاراز اراضي استان به وقوع پيوسته است.
وي يادآور شد: در سال 93 که سال بدي از نظر آتش سوزي منابع طبيعي بود، نزديک به312 مورد آتش سوزي جنگل ها و مراتع استان رخ داد که در اين حريق ها، 9 هزار و 800 هکتار از اراضي استان در آتش سوخت.
** تامين 99 درصد اب فضاي سبز شهري شيراز به وسيله چاه
رئيس سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز نيز در اين نشست خبري گفت: 99درصد تامين اب فضاي سبز شيراز از طريق چاه انجام مي شود و اين حلقه هاي چاه آب نيز راه ارتباطي به يکديگر ندارند البته آبخيزداري در ارتفاعات شيراز در دستور کار قرار گرفته و توانسته با مديريت سيلاب ها نسبت به تغذيه سفره‌هاي زيرزميني اقدام شود.
جهانبخش ميرزاوند افزود: افزون بر 108 حلقه چاه آب در اختيار اين سازمان قرار دارد و با توجه به کاهش سطح آب هاي زيرزميني، افزايش بهره وري و کاهش مصرف آب يکي از اصول اصلي فعاليت هاي اين سازمان در تامين آب فضاي سبز شهري است.
وي با اشاره به اهميت مشارکت هاي مردمي در حفظ فضاي سبز شهري بيان کرد: جهت تحقق شعار `شيراز، شهر انسان محور` بايد شاخص ها تقويت شود و شاخص فضاي سبز نيز مورد بازبيني قرار گيرد البته شيراز نسبت به ساير کلانشهرها در وضعيت مطلوبي قرار دارد.
رئيس سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز گفت: وجود ارتفاعات و فضاي سبز شهري باعث شده تا شيراز نسبت به ساير کلانشهرها داراي وضعيتي مطلوب تر باشد.
ميرزاوند تاکيد کرد: 10 هزار هکتار اراضي پيراموني شهر از طريق اداره منابع طبيعي به شهرداري ارائه شده است، اين زمين ها کمربند سبز شيراز خواهند بود و تاکنون چهارهزارهکتار از اين اراضي زير کشت فضاي سبز رفته و سالانه نيز 500 هکتار از اين اراضي سامنادهي خواهد شد.
وي در پايان با اشاره به تهيه نقشه هاي ماهواره اي از فضاي سبز شيراز ، تاکيد کرد:سرانه فضاي سبز شهر شيراز 23.4 مترمربع است اما اگر سرانه فضاي سبز تنها شامل فضاي سبزعمومي باشد اين آمار به 8 مترمربع ميرسد.
به گفته اين مقام مسئول، تکليف قانوني در سرانه فضاي سبز شهرها 10 مترمربع است.
در ايران، هر ساله 15 اسفندماه به عنوان روز درختکاري گرامي داشته مي شود.
ع.پ / 2027
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی

سرپرست اداره کار استان تهران با بیان اینکه مهمترین رکن جهش تولید جامعه کارگری و کارفرمایی است گفت:توجه به نیازهای جامعه کارگری موجب تحقق جهش تولید خواهد شد.در این راستا شاهد رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در استان بوده ایم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق ماده 48 قانون کار طرح طبق بندی مشاغل برای اجرای عدالت مزدی می بایست اجرا شود. دراین ماده آمده است به منظور جلوگیری از بهره‌کشی از کار دیگری وزارت کار موظف است نظام ارزیابی و طبقه‌بندی مشاغل را با استفاده از استاندارد مشاغل و عرف مشاغل کارگری در کشور تهیه کرده و به اجرا درآورد.

بر اساس ماده 49قانون کار برای استقرار مناسبات صحیح کارگاه در زمینه مزد و مشخص شدن شرح وظایف و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه‌ها، کارفرمایان موظفند با همکاری کمیته طبقه‌بندی مشاغل کارگاه یا موسسات ذیصلاح این طرح را تهیه و پس از تایید وزارت کار در کارگاه به اجرا درآورند.

طرح طبقه‌بندی مشاغل با هدف برخورداری کارکنان و کارگران مشمول قانون کار از مزایای گروه، سنوات و مزد با رعایت شرایط احراز شغلی پیش‌بینی شده و در کارگاه‌های بالای 50نفر کارکن لازم الاجرا است؛ این طرح در واقع در کارگاه‌هایی که به حد نصاب 50نفر کارگر و نیروی کار یا بیش از آن می‌رسند به اجرا در می‌آید و کارفرمایان مکلفند برابر ماده 48قانون کار، نیروهای کار خود را مشمول طبقه بندی قرار بدهند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند طبقه‌بندی مشاغل بهترین معیار برای صدور احکام شغلی کارگران است و  اجرای این طرح ضمن افزایش روحیه و انگیزه کار، ایجاد عدالت مزدی، واقعی شدن حقوق نیروهای کار و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران، باعث می شود  که از نیروهای کار در کارگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس شایستگی استفاده شود.

*رشد 50درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در استان تهران

محمد آذر پناه ، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اجرای طرح های طبقه بندی مشاغل در سال گذشته از رشد 50درصدی برخوردار شد.اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل که از رشد 50 درصدی برخوردار بوده است، به رقمی بالغ بر 289 کارگاه در سطح استان رسیده است.

وی با بیان این که این طرح در کارگاه‌های بالای 50 نفر موجب افزایش تولید، ایجاد انگیزه کار و احساس عادلانه بودن دستمزد پرداختی به کارگران می‌شود افزود: کارفرمایان مکلفند براساس مواد 48و 49 قانون کار، پرداخت حقوق و مزایای نیروهای کار خود را مطابق طرح طبقه بندی مشاغل انجام دهند.

آذرپناه افزود: با اجرای طرح طبقه بندی و رتبه بندی مشاغل، کارکنان و کارگران از مزایای گروه، سنوات و مزد با رعایت شرایط احراز شغلی پیش بینی شده در مقررات موضوعی بهره مند می‌شوند. اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل زمینه افزایش تولید را فراهم کرده و موجب بالارفتن انگیزه کار در بین کارگران می‌شود.

وی افزود: توجه و تکریم توأمان قشر کارگر و کارفرما در رشد بهره وری و ارتقای شور و نشاط، ایجاد انگیزه و خلاقیت تاثیرگذار است و همواره بایستی مورد توجه قرار گیرد. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به شعار سال 1403از سوی رهبر معظم انقلاب، مهمترین رکن جهش تولید را جامعه کارگری و کارفرمایی دانست و گفت: توجه به نیاز های جامعه کارگری موجب تحقق جهش تولید خواهد شد.

آذر پناه تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از مجموعه ها با تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد روبه رو هستیم و این امر در کاهش کیفیت کار و تولید محصول اثرگذار است.

به گفته وی، در بعضی از بنگاه‌ها عدم اجرای طرح طبقه بندی  مشاغل و پرداخت حقوق و مزایای یکسان به کارگران تازه کار و کارگران با سابقه، بی انگیزگی و خروج کارگران از بنگاه را به دنبال داشته موجب کاهش بهره‌وری و لطمه به بنگاه شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز