Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@09:23:31 GMT

نظر دیپلمات‌ سابق آمریکایی درباره «معامله قرن»

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۴۸۳۶

مقام ارشد سابق آمریکا در گفتگو با رسانه‌ای صهیونیستی، گفت که بدون تشکیل دولت فلسطین، هر طرحی برای سازش بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی ارائه شود، شکست خواهد خورد.

یکی از دیپلمات‌های سابق آمریکا احتمال موفقیت طرح رئیس جمهوری این کشور برای پایان منازعه فلسطین و صهیونیست‌ها را پایین دانست.

«دنیس راس»، نماینده آمریکا در غرب آسیا در دوره «بیل کلینتون»، در گفتگو با کانال تلویزیون «کان» رژیم صهیونیستی گفت که از جزئیات طرح موسوم به «معامله قرن» کشورش برای پایان دادن به این منازعه خبری ندارد، ولی این طرح بدون تشکیل دولت فلسطینی محکوم به شکست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در چرایی شکست طرح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در مورد فلسطین گفت: «معامله قرن (طرح ترامپ) اگر شامل ایجاد دولت فلسطین نباشد، هرگز جدی گرفته نخواهد شد؛ دولتی که بخش‌های زیادی از قدس شرقی را در بر گیرد».

دستیار ویژه «باراک اوباما»، رئیس جمهوری سابق آمریکا در مورد سرمایه‌گذاری عرب‌ها در طرح معامله قرن نیز گفت: «اگر این طرح خواسته‌های ملی مردم فلسطین را برآورده نکند، کشور‌های عربی در بخش اقتصادی این طرح هرگز سرمایه‌گذاری نخواهند کرد».

راس در مورد موضع «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال این طرح نیز اظهار داشت: «برای نخست‌وزیر اسرائیل مخالفت با معامله قرن سخت خواهد بود؛ چرا که ترامپ بعد از این همه کار که اخیرا برای اسرائیل انجام داده، [از نتانیاهو]می‌خواهد در مقابل آن کاری انجام دهد. هرگونه مخالفتی از سوی طرف اسرائیلی با معامله قرن واکنش واشنگتن را در پی خواهد داشت».

نزدیک به یک سال است که طرح آمریکا موسوم به معامله قرن در رسانه‌ها مطرح شده است با این حال هنوز جزئیات این طرح به طور کامل اعلام نشده است.

گزارش‌های خبری حکایت از آن دارد که ترامپ اعلام رسمی این طرح ضد فلسطینی را به بعد از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که قرار است در نهم آوریل برگزارش شود، موکول کرده، به این امید که بتواند با پیروزی ائتلاف نتانیاهو در این انتخابات و انتخاب او به عنوان نخست‌وزیر جدید، طرح مذکور را پیش برده و اجرا کند.

روزنامه القدس فلسطین دیروز در گزارشی نوشت که بر اساس گزارش‌ها و اطلاعات به دست آمده، طرح ترامپ شامل ایجاد دولت فلسطین (مطابق راهکار دو دولتی) به پایتختی قدس شرقی نبوده است و تنها قرار است به نوار غزه و بخش‌هایی از کرانه باختری «خودمختاری» داده شود.

به گزارش القدس، در این طرح روابط تجاری در مناطق «الف» و «ب» برقرار خواهد شد و در آینده گفتگو‌هایی بر سر منطقه «ج» در کرانه باختری صورت خواهد گرفت.

در پیمان اسلو منطقه کرانه باختری به سه منطقه نام منطقه «الف، ب. و ج» شناخته تقسیم شد. در منطقه «الف» از لحاظ اداری و امنیتی به دست دولت خودگردان بود و در منطقه «ب» از لحاظ اداری به دست خودگردان و از لحاظ امنیتی به دست رژیم صهیونیستی بود و منطقه «ج» منطقه‌ای بود که از لحاظ امنیتی و اداری به دست رژیم صهیونیستی اداره می‌شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت رژیم صهیونیستی فلسطین تلویزیون واشنگتن انتخابات غزه اسلو تلویزیون دولت رژیم صهیونیستی فلسطین معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲

اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه دولت آمریکا به‌دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه، از ۱۱ روز پیش آغاز شد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه دولت آمریکا به‌دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه، از 11 روز پیش آغاز شد.در ابتدا دانشجویان دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک دست به تظاهرات و تحصن زدند و این اتفاق کم‌کم به دیگر دانشگاه‌های آمریکا سرایت کرد.دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود و حدود 100نفر در محوطه این دانشگاه توسط پلیس دستگیر شدند.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • واکاوی گرایش‌های ضداسرائیلی «نسل z» در آمریکا
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲