Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@21:10:59 GMT

انتقاد دادستان تهران از اظهارات برخی مسئولین دولتی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۵۴۵۳

دادستان تهران گفت: مسئولین دولتی تکلیف دارند در مورد فعالیت‌های خود منطبق با سه شاخصه ایجاد امید، اعتمادسازی و کارآمدی اطلاع‌رسانی کنند و نسبت به انتشار اخبار خلاف واقع و هر گونه شایعات واکنش مناسب نشان دهند. آفتاب‌‌نیوز : عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، در پنجمین جلسه کمیته مقابله با گران‌فروشی با موضوع بررسی وضعیت آرد و گندم که روز چهارشنبه (8/ 12/ 1397) با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی و تعدادی از معاونان دادستان تهران تشکیل شد، اظهار داشت: دشمن تلاش دارد وضعیت اقتصادی کشور را نامناسب جلوه دهد؛ ورود قوه قضاییه در مبارزه با گران‌فروشی برای حمایت از اقدامات دستگاه‌های دولتی و مبارزه با جرایمی است که موجب شده برخی کالاهای اساسی گران‌تر از قیمت مصوب به فروش برسد و یا گران‌فروشی کلان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری دولت‌آبادی با اشاره به  حضور دادستان کل و دادستان تهران در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار (6/12/1397) اظهار داشت: این حضور نشانِ از اتحاد مسؤولان دستگاه‌ها در مبارزه با فساد و تخلفات است؛ امروز جمهوری اسلامی در برابر آمریکا و اذناب آن در منطقه ایستاده است و در داخل کشور نیز انسجام برای مبارزه با دشمنان خارجی و رفع مشکلات داخلی، امری ضروری است. لذا جلسه روز سه‌شنبه ستاد تنظیم بازار  تجلی اتحاد مسؤولین دستگاه‌ها در مبارزه با مشکلات اقتصادی بود.
وی افزود: هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند، دستگاه قضایی آمادگی کمک و همکاری در این زمینه را دارد؛ بدون آن که در وظایف سایر دستگاه‌ها دخالت نمایند.‌ همکاری و هماهنگی مسؤولان زمینه مناسبی برای مبارزه موفق‌تر با مشکلات جامعه است.
دادستان تهران خاطر نشان کرد: ما در چهار جلسه گذشته به بررسی وضعیت گوشت قرمز پرداختیم و این امر موجب شد در حوزه‌های تأمین، قیمت‌گذاری، نظارت و توزیع اقدامات مناسبی رخ دهد.
جعفری دولت‌آبادی با بیان این که وجود صف در مراکز توزیع عرضه گوشت زیبنده نیست، گفت: امیدواریم با تصمیماتی که در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار اتخاذ شده است، زمینه‌های همکاری‌ بیشتر میان دستگاه‌ها فراهم گردد.
وی ایجاد امید، اعتمادسازی و کارآمدی را سه راهبرد ضروری در انتشار اخبار اقدامات و فعالیت دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: مسؤولین دولتی تکلیف دارند در مواردی که می‌خواهند نسبت به موضوعی اطلاع‌رسانی کنند، منطبق با واقعیت و با سه شاخصه امیدواری مردم به آینده، اعتمادسازی مردم به مسؤولان و کارآمدی نظام اسلامی اقدام نمایند.
دادستان تهران افزود: با توجه به این ‌که دشمن تحریم‌ها را تشدید کرده، مسؤولان و رسانه‌ها می‌بایست توجه داشته باشند و بابت یک موضوع کوچک، کارآمدی نظام را زیر سؤال نبرند.
جعفری دولت‌آبادی خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد زمین بازی از دست مسؤولان خارج شود و هر روز جامعه گرفتار مشکلاتی در بخش گوشت، گندم، آرد، شکر و ... گردد. ‌
وی از اظهارات یکی از رؤسای اتحادیه‌ها مبنی بر این که «کالا بخرید که بعداً گران می‌شود»،‌ انتقاد کرد.
در ادامه جلسه سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سال جاری و برای سال آینده برای تامین گندم و آرد مشکلی نداریم. وی تصریح کرد: روزانه 22 هزار تن آرد در کشور برای نانوایی‌ها حمل و توزیع می‌شود.
دادستان تهران در جمع‌بندی مباحث مطرح شده اظهار داشت: خوشبخانه در بحث گندم حسب اعلام مسئولان ذی‌ربط علاوه بر این که خودکفا شده‌ایم، در انبارها نیز ذخیره کافی وجود دارد. ما در گذشته مشکل دام و گوشت قرمز نداشتیم؛ اما به دلیل برخی دلایل، این مشکلات وجود آمد. لذا تجربه موفق در بخش گندم قابل الگوبرداری در مورد برخی کالاهای اساسی دیگر است.
جعفری دولت‌آبادی افزود: وقتی مالکیت مراکز تولید و اشتغال از بخش دولتی به خصوصی انتقال می‌یابد دستگاه‌های اجرایی برای وصول مطالبات خود مانند بازنشستگی و ‌بیمه اقدام می‌کنند؛ لذا دستگاه‌ها می‌بایست در حل مشکلات واحدهای تولیدی هوشمندی به خرج دهند و مساعدت کنند تا فعالیت مراکز تولید و اشتغال تداوم یابد.
دادستان تهران گفت: ایجاد سامانه ساماندهی آرد اقدام مناسبی است و از راه اندازی این سامانه که توزیع آرد را کنترل می‌کند، استقبال می‌کنیم.
جعفری دولت‌آبادی به تغییر الگوی مصرف نان و جلوگیری از افزایش دورریز نان اشاره کرد و گفت: کیفیت برخی نان‌ها در نانوایی‌ها پایین است و دستگاه‌های متولی آرد و نان باید به این موضوع ورود کنند.
دادستان تهران خاطر نشان کرد: انتشار شایعات و اخبار کذب قابل تعقیب قضایی است. دستگاه‌های متولی کالاهای اساسی هنگامی که اخبار خلاف واقع اعلام می‌شود، می‌بایست اطلاع‌رسانی صحیح را انجام دهند؛ چرا که امروزه مدیریت اطلاع‌رسانی گاهی مهم‌تر از توزیع کالا است.  
جعفری دولت‌آبادی در پایان به دستگاه‌های دولتی در بحث انتشار اخبار کذب توصیه کرد در مورد اقدامات و فعالیت‌های مرتبط با کالاهای اساسی، اطلاع‌رسانی به موقع انجام دهند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دادستان تهران مسئولین دولتی عباس جعفری دولت آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی

طی یک ماه گذشته ارقام متفاوتی از خودرو‌های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور و مناطق آزاد منتشر شده است؛ به طوری که وزیر صمت خودرو‌های متوقف مانده در گمرکات را ۵۰ هزار دستگاه اعلام کرده، این در شرایطی است که معاون وی و رییس سازمان توسعه تجارت مدعی است، ۱۳ هزار خودروی وارداتی دپو شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، ماه گذشته اعلام کرد ۲۰هزار دستگاه خودرو در آستانه ورود به گمرکات کشور قرار دارند.

از بین سه عدد اعلام شده در مورد تعداد خودرو‌های دپویی در گمرکات کشور، مشخص نیست کدام مسوول دولتی، گاف داده است چرا که این ارقام هیچ کدام با یکدیگر سنخیتی ندارند.

۵۰هزار، ۱۳هزار یا ۲۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور دپو شده است؟

اعلام این ارقام این سوال را مطرح می‌کند که اصولات چه ضرورتی در دپوی وارداتی‌ها وجود دارد و با توجه به واردات قطره چکانی که رانت عظیمی را در بازار شکل داده چرا خودرو‌ها باید در گمرکات دپو شوند؟

واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ همراه با ثبت نام از متقاضیان این نوع خودرو‌ها کلید خورد این در شرایطی است که آیین نامه ثانویه آن نیز در دی ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

بنابر وعده سیاستگذار قرار بر واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ بود حال آنکه اخبار از واردات بیش از ۱۱ هزار محصولات خبر می‌دهند.

با این حال اخبار متعددی از خودرو‌های موجود در گمرکات و یا روی کشتی و یا در کشور مبدا شنیده می‌شود.

اخباری متناقص و متفاوت که در عمل تنها اعتماد متقاضیان را به وعده سیاستگذار کمرنگ کرده است.

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان