Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حمایت از تولید خودروهای داخلی، گفت: در شرایط کنونی اگر صنایع کشور به درستی حمایت نشوند یکی پس از دیگری دچار ورشکستگی شده و به تعطیلی کشیده می‌شوند.

 

ولی ملکی افزود: خودروسازان زیان انباشته بسیاری را در مدت اخیر تجربه کردند؛ به طور مثال ایران خودرو ۲ هزار میلیارد و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و سایپا ۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند، در صورتی که فعالیت این شرکت‌ها همانند روند گذشته ادامه پیدا می‌کرد این زیان انباشته در پایان سال به ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

واردات قطعه برای تولید خودرو تسهیل شود

 

وی با اشاره به راهکارهای لازم برای نجات صنعت خودروسازی کشور، تاکید کرد: در وهله نخست دولت باید زمینه واردات قطعات موردنیاز شرکت‌های خودروسازی را تسهیل کند، از سوی دیگر تسهیلات با نرخ پایین برای خودروسازان فراهم شود تا با پرداخت به قطعه‌سازان، قطعات مورد نیاز خودرو در داخل کشور تولید شود.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای واردات قطعه به خودروسازان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی پرداخت نمی‌شود، اظهار کرد: برخی می‌پندارند شرکت‌های خودروسازی برای واردات، از ارز دولتی استفاده می‌کنند در حالی که این موضوع کاملا اشتباه است.

 

تولید پژو ۲۰۷ به ۳ هزار و ۴۰۰ دلار نیاز دارد​

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به میزان ارزبری خودروهای تولیدی توسط خودروسازان داخلی، خاطرنشان کرد: تولید وانت نیسان آریسان ۲ هزار و ۲۳۷ دلار، پژو ۲۰۶ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دلار، پژو ۲۰۷ به ۳ هزار و ۴۰۰ دلار ارز نیاز دارد؛ به طور مثال در گذشته برای تولید پژو ۲۰۷ از ارز ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی استفاده می‌شد، اما در حال حاضر باید با ارز آزاد یا نیمایی -که حدود ۸ هزار تومان است- قطعات مورد نیاز  تولید ۲۰۷ وارد شود که در این شرایط خودروساز برای تولید پژو ۲۰۷ حداقل باید ۱۸ میلیون تومان بیش از گذشته هزینه بپردازد.

 

ملکی ادامه داد: در صورتی که خودروساز بتواند از ارز نیمایی برای واردات قطعات موردنیاز خود استفاده کند، تولید پژو ۲۰۷ نسبت به گذشته ۱۸ میلیون افزایش پیدا می کند این درحالی است که اگر ناچار به استفاده از ارز آزاد شود این تفاوت قیمت حداقل ۳۰ میلیون تومان می‌شود.

 

 عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: هایما ۱۳ هزار دلار ارزبری دارد، بنابراین خودروساز برای تولید این خودرو با ارز آزاد باید بیش از ۱۳۰ میلیون تومان نسبت به گذشته بیشتر هزینه کند، لذا در این شرایط خودروساز چگونه می‌تواند قطعات مورد نیاز را تامین کند؟.

 

افزایش قیمت فولاد و پلاستیک از عوامل نقش آفرین در گرانی چهارچرخ‌ها

 

وی تصریح کرد: افزایش قیمت خودروها علاوه بر گرانی نرخ ارز، دلایل متععد دیگری نیز دارد به طور مثال قیمت فولاد، پلاستیک و... در ماه‌های گذشته افزایش چشم‌گیری پیدا کرد، در نتیجه قیمت تمام شده چهارچرخ ها افزایش یافت که جامعه از بسیاری از این مشکلات اطلاعی ندارد.

 

 سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: علاوه بر افزایش هزینه خودروسازان در پی افزایش نرخ ارز، هزینه پرسنل، انرژی، خرید قطعات داخلی نیز از جمله‌ هزینه این شرکت‌ها محسوب می‌شود

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تدوین و ابلاغ ١٨٠ اقدام عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان امسال گفت: ٧٧ طرح انتقال در قالب این برنامه عملیاتی شده که ٣٠ طرح آن به اتمام رسیده و ٣٩ طرح نیز از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢٦ مورد آنها تا پایان اردیبهشت ماه جاری و مابقی تا قبل از اوج بار تابستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی همچنین از افزایش ٧٦٠٠ مگاولت آمپری ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست‌های فوق توزیع و انتقال خبر داد و با بیان این که ١٢٩٤ کیلومتر خطوط فوق توزیع و انتقال نیز تا پیش از اوج بار تابستان به طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور افزوده می‌شود، خاطرنشان ساخت: ٧ طرح بهبود ولتاژ نیز در دست اجرا است و در مناطقی که افت ولتاژ وجود داشته باشد، خازن گذاری انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق جمعا ٩ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده تا بتوانیم اوج بار تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل توانیر اجرای ١٣٠٠ کیلومتر کابل دریایی ایرانی بین جزیره قشم و سرزمین اصلی با هادی رسانا را از دیگر برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تبادل برق این خط به ٣ برابر افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با اشاره به فنآوری خاصی که در تولید این کابل دریایی به کار رفته، از ساخت آن توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد که انتظار می‌رود با اجرای این خط به طول ١٣٠٠ متر بین جزیره قشم با سرزمین اصلی (بزرگترین فاصله بین دو دکل انتقال نیرو)، ظرفیت تبادل برق این خط تا ٣ برابر افزایش یابد و نیروگاه‌های منطقه با بهره گیری از این ظرفیت، حداکثر تولید را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • افزایش دمای هوا تا روز سه‌شنبه/ پایان هفته بارانی در قم
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته