Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@23:31:20 GMT

کلیپ/بازگشت پیکر شهید «هداوند» پس از ۳۳ سال به کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۶۳۰۵

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایکنا از لرستان، پیکر شهید محمد هداوند بعد از ۳۳ سال انتظار طی هفته گذشته به وطن بازگشت و صبح پنج‌شنبه، نهم اسفندماه با استقبال پُرشور مردم شهرستان دورود به‌سمت گلزار شهدای روستای ژان تشییع و به خاک سپرده شد.
شهید محمد هداوند سرباز وظیفه ارتش بود که در ۱۸ تیر ۶۴ به جبهه اعزام و در ۲۰ بهمن ماه سال ۶۴ در سن ۱۹ سالگی در منطقه شلمچه مفقودالاثر شد؛ هویت مطهر این شهید از طریق پلاک شناسایی و پیکر او پس از گذشت ۳۳ سال از شهادتش طی عملیات تفحص اخیر توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به کشور بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زیر کلیپ مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام در روستای ژان از توابع شهرستان دورود که با تصویربرداری و تدوین «ایرج معتمدی» تهیه شده است را می‎بینیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان چندرسانه ای کلیپ تصویری مراسم تشییع و خاکسپاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بزرگداشت روز معلم که در مجتمع آموزشی و فرهنگی حکمت نبوی (ص) برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت این روز و مقام شامخ معلمان، با تاکید بر اینکه اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد، اظهار داشت: علم از همین مدارس آغاز شده و اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد؛ معلم باید صالح و سالم باشد تا بتواند دانش آموز صالحی را تربیت کند. باید به داد مدارس و دانشگاه‌ها برسیم در غیر اینصورت معلوم نیست که دانش آموزان به چه شکل و چگونه تربیت می‌شوند. 

رئیس شورا با تاکید بر اینکه از اوجب واجبات است که در مسیر ترقی قرار بگیریم، چرا که غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها به راحتی علم خود را در اختیار ما قرار نمی‌دهند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها اجازه تحصیل دانشجویان ایرانی در هر رشته‌ای را نمی‌دهند. در گذشته ایرانیان برای تحصیل به خارج می‌رفتند و تحت تاثیر فرهنگ و شرایط آنها قرار گرفته و با تجدد گرایی به دنبال ایجاد تغییر در داخل کشور بودند. 

وی در ادامه از دلایل بازگشت شهید چمران به کشور گفته و عنوان کرد: بار‌ها از من پرسیده اند و می‌پرسند که چرا شهید چمران تمام امکاناتی که در آمریکا را رها کرده و به کشور بازگشت؛ در پاسخ به این سوال شهید چمران همواره یک دلیل داشت و آن اینکه نمیخواهم نتایج علم و تحقیق من برای تهیه بمب و انرژی استفاده شده و بر سر مردم فلسطین فرود می‌آید. دلم میخواست علم و دانش و توان خود را برای مردم کشور خود به کار گیرم. 

چمران در پایان تاکید کرد: اگر همزمان با علم تزکیه و اخلاق و سلامت نفس را به دانش آموز بیاموزیم آینده او را به خوبی تضمین کرده ایم. خداوند این توفیق را عنایت کند تا بتوانیم بهترین دانش آموزان و دانشجویان را برای کشور تربیت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • شناسایی پیکر شهید عزیزپور محمدی پس از ۴۰ سال
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • بازگشت پدر به خانه