Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@19:14:22 GMT

طلایی ترین زمان برای حجامت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۶۵۰۴

طلایی ترین زمان برای حجامت

رکنا: از نگاه طب سنتی بهترین زمان برای انجام حجامتشروع فصل بهار است.

یک متخصص طب سنتی گفت: تدابیر تغذیه‌ای پیش از حجامت بسته به شرایط بیمار متفاوت است.

 «ناصر صابری»  با اشاره به این‌که فصول مناسب برای انجام حجامت به‌ترتیب عبارتند از: بهار، پاییز، تابستان و زمستان، گفت: بهترین ماه فروردین است و در دی‌ماه به هیچ عنوان برای حجامت توصیه نمی‌شود بخصوص از ۲۳ آذر تا ۲۳ دی مگر در شرایطی که نیاز به درمان باشد و البته بهترین زمان برای حجامت در هفتم حزیران که مصادف با سی‌ام خرداد است توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اول و آخر ماه قمری برای حجامت مناسب نیست، چون اخلاط در بدن ساکن هستند و میل به عمق دارند. در زمان غلبه نور ماه (۱۲ تا ۱۵ ماه قمری) نیز حجامت مناسب نیست، چون اخلاط لطیف و صالح بیشتر میل به سطح دارند، اما از زمانی که ماه شروع به نقصان می‌گذارد یعنی ۱۶ تا ۱۹ ماه قمری بهترین زمان برای انجام حجامت است. چون در این زمان اخلاطی که در نیمه ماه به سطح آمده بودند اخلاط رقیق آن به عمق بازگشته و اخلاط غلیظ‌تر در سطح باقی می‌مانند و با حجامت در این زمان اخلاط غلیظ بیشتری خارج می‌شود. در سه‌شنبه‌های آخر ماه قمری و جمعه‌ها نیز حجامت توصیه نمی‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: حجامت بهتر است در ساعاتی از روز که هوا معتدل است، مانند ابتدای روز انجام گیرد و در ساعات بسیار گرم روز و ساعات سرد شب نباید این کار انجام شود لذا ساعت دوم روز در فصل گرما و ساعت سوم و چهارم در فصل سرما بهترین ساعات انجام حجامت هستند. بهترین ساعت حجامت در روز زمانی است که گرما به سمت سردی برود؛ چرا که حرارت باعث به اصطلاح ذوب خون می‌شود و خروج آن را آسان می‌کند، اما نباید در حرارت خیلی شدید انجام گیرد. هم‌چنین اگر حجامت در ظهر انجام شود به‌عللی که بعد اشاره خواهم کرد مضر برای بدن است. هم‌چنین اگر در ظهر انجام شود، چون فرد قبل یا بعد از آن غذا (ناهار) میل می‌کند در هر دو حالت مضر است.

وی افزود: ظهر اخلاط لطیف و صالح بیشتر از خلط غلیظ و فاسد به سطح می‌آیند و حجامت در این هنگام باعث خروج خلط لطیف صالح می‌شود و اخلاط فاسد در بدن باقی می‌مانند. در ضمن روز‌های ابری و طوفانی، روز‌های مناسبی برای حجامت نیستند.

صابری در پاسخ به این‌که منظور از ساعات اول، دوم و سوم چیست؟ خاطرنشان کرد: ساعت‌ها را از طلوع آفتاب حساب می‌کنند. به‌عنوان مثال ساعت اول یعنی ۳.۵ ساعت و ساعت دوم ۵ ساعت و ساعت سوم ۷.۵ ساعت پس از طلوع آفتاب است.

وی تصریح کرد: علت تأکید بر انجام حجامت در این ایام تأثیر جاذبه ماه بر بدن انسان است. اگرچه تأثیر چگونگی وضعیت ماه و زمین بر آب دریاها، گیاهان و جانوران پیش از این اثبات شده، اما درباره اثر جاذبه ماه بر انسان غفلت شده است. در واقع در ایامی که حجامت در آن‌ها توصیه شده تأثیر ماه بر خون انسان طوری است که ترکیبات و اخلاط فاسد خون در بالاترین سطح یعنی نزدیک به پوست قرار می‌گیرد. به همین دلیل با چند خراش سطحی سموم بدن به این روش دفع می‌شود. در فصول بهار و پاییز که طول شب و روز یکسان است و بدن تحت تأثیر دو جاذبه خورشید و ماه قرار دارد، جاذبه هم در بالاترین حد خود قرار دارد پس بیشترین ترکیبات سبک از خون دفع می‌شود. البته اشاره کنم زمانی که قمر در عقرب است حجامت انجام نشود، چون موجب بیماری می‌شود.

این متخصص افزود: تدابیر تغذیه‌ای پیش از حجامت بسته به شرایط بیمار متفاوت است، کسانی که به‌علت غلظت خون حجامت می‌کنند باید پیش و پس از زمان حجامت از خوردن غذا‌هایی که خون را غلیظ می‌کنند مانند گوشت گاو و گوساله، ماهی شور، کالباس، سوسیس، همبرگر، پیتزا، تخم‌مرغ و غذا‌های خمیری مانند نان فطیر، نان ساندویچی، سوپ‌ها و آش‌های غلیظ پر رشته، بادمجان، عدس و کلم پرهیز کنند. حتی تاکید می‌شود پیش از حجامت از حمام طولانی خودداری کنند.

وی در خصوص شمار حجامت و حجم خون خارج شده و افرادی که مجاز به اینکار هستند، خاطرنشان کرد: انجام حجامت به دفعات زیاد یا خون‌گیری زیاد در طی حجامت سبب ایجاد کم‌خونی و ضعف کبد خواهد شد، از این‌رو اگر تعداد، عمق، طول و زاویه خراش‌ها اصولی باشد مقدار خونی که خارج می‌شود بین حداقل ۲۰ تا حداکثر ۸۰ میلی‌لیتر خواهد بود و گرفتن خون زیاد که متأسفانه توسط برخی غیرپزشک انجام می‌شود نه تنها اخلاط فاسد دفع نمی‌شود بلکه فرد دچار ضعف در قلب و کبد شده و آثار خراش‌ها نیز به‌صورت اسکار بد شکل باقی خواهد ماند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: طب سنتی طب غذا قلب طب سنتی طب غذا قلب بدن انسان پوست طب سنتی کبد قمری عکس فیلم دختر زندگی مشهد تهران مرد عجیب بازیگر تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگو‌های مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارز‌های دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۰ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۹ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • (ویدئو) تفاوت بین بادکش و حجامت
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • اعلام زمان برگزاری دومین حراج سکه در ۱۴۰۳ | جزئیات و نحوه واریز وجه
  • تفاوت بین بادکش و حجامت + فیلم
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد