Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:06:08 GMT

3174 وام کشاورزی سیستان و بلوچستان مورد امهال قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۶۶۶۸

3174 وام کشاورزی سیستان و بلوچستان مورد امهال قرار گرفت

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امهال سه هزار و 174 فقره تسهیلات بهره برداران بخش کشاورزی این استان از اوایل بهمن ماه سالجاری تاکنون با بخشودگی سود به میزان 219میلیارد ریال از سوی بانک کشاورزی انجام شده است.

مجتبی پیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف حمایت از بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی، سود، کارمزد و جریمه وام کشاورزان خسارت دیده بر اثر حوادث غیرمترقبه در سال زراعی 96 تا 97 بخشوده شده و اصل وام آنان نیز به مدت سه سال امهال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر این اساس بهره برداران بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان که اصل بدهی تسهیلات اولیه آنان کمتر از 336میلیون ریال و تاریخ سررسید بدهی از اول مهرماه 96تا پایان اسفند سال 97 است برای بهره مند شدن از مزایای این مصوبه به مدیریت جهاد کشاورزی و شعب بانک کشاورزی شهرستان های استان مراجعه کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال زراعی گذشته براثر مخاطراتی نظیر خشکسالی شدید و سرمای بیش از حد خسارات زیادی به بخش کشاورزی در این استان وارد شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای ویژگی های اقلیمی خاص از جمله دارا بودن بیشترین میزان تبخیر سالانه کشور، بارندگی اندک، پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارندگی ها، دامنه زیاد تغییرات دما در شبانه روز، وزش بادهای موسمی و فصلی با شدت و تداوم زیاد از جمله بادهای 120 روزه سیستان است که در بخش های وسیعی دچار کم آبی بوده و تداوم کم آبی ها به صورت دوره ای منجر به وقوع خشکسالی های سهمگین شده به طوری که علاوه بر تخریب زیر ساخت های بخش کشاورزی منجر به نابودی اکوسیستم طبیعی و نیز محیط زیست انسانی منطقه شده است.
براثر خشکسالی 20 ساله که سبب کاهش سطح زیر کشت مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان شده زندگی 70 درصد مردم که معیشت آنان به این بخش وابستگی دارد تحت تاثیر قرار گرفته است.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي امهال تسهيلات كشاورزان سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، شهرکی رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هر ساله گرامیداشت هفته ورزش زورخانه ای، مراسمی با حضور پهلوانان و پیشکسوتان این ورزش در زاهدان برگزار می‌شود.
در این مراسم ورزشکاران به اجرای آئین‌های ورزشی باستانی در گود زورخانه پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان