Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته [شنبه] هشدار داد هرگونه اقدام احتمالی که آزادی و امنیت خوآن گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا را هدف بگیرد موجب افزایش تنش‌ها در سراسر این کشور می‌شود و محکومیت بین‌المللی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موگرینی گفت: اتحادیه اروپا معتقد است که حل بحران چند بُعدی ونزوئلا فقط از طریق یک اقدام سیاسی، دموکراتیک و صلح آمیز ممکن است. در این راستا، هر حرکتی که آزادی و امنیت  خوآن گوآیدو را به خطر بیاندازد، منجر به تشدید تنش‌ها خواهد شد و محکومیت سخت جامعه بین‌المللی را به دنبال دارد.

به گفته موگرینی، اعضای مجلس ملی ونزوئلا از مصونیت قانونی برخوردار هستند که باید مورد احترام قرار گیرد به گونه‌ای که آن‌ها می‌توانند تعهدات پارلمانی خود را بدون نگرانی از ارعاب خود یا خانواده‌شان انجام دهند.

موگرینی درحالی چنین اظهارنظری کرده است که دیوان عالی ونزوئلا، گوآیدو را به عنوان رئیس مجلس ملی نمی‌شناسد.

گوایدو که پیشتر رئیس مجلس ملی ونزوئلا بود در تاریخ ۲۳ ژانویه و چند روز پس از آنکه دیوان عالی ونزوئلا او را به عنوان رئیس مجلس ملی بی‌اعتبار دانست، خود را رئیس جمهور موقت خواند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. در حالیکه آمریکا بلافاصله گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت، اتحادیه اروپا برای مدتی تردید کرد. با وجود این، بسیاری از کشور‌های اروپایی حمایت خود را از سردسته مخالفان ونزوئلا به طور جداگانه ابراز کرده‌اند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا که در انتخابات ماه مه سال گذشته میلادی با اکثریت آراء برای دومین دوره رئیس جمهور این کشور شد، اقدام گوآیدو را کودتایی سازماندهی شده با همکاری واشنگتن اعلام کرد. ایران، روسیه، چین، کوبا، بولیوی و تعدادی از کشور‌های دیگر حمایت خود را از مادورو اعلام کرده و فقط او را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا تایید کرده اند. سازمان ملل نیز دولت مادورو را به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکای لاتین اتحادیه اروپا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور