Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:باید برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی آحاد جامعه تلاش کنند.

خلیل آقاجان لو در جلسه گردهمایی تبیین عملکرد پروژه‌های صندوق توسعه ملی در حوزه منابع طبیعی در جمع ائمه جماعات استان زنجان که در سالن اداره کل منابع طبیعی استان زنجان برگزار شد، گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۱۵ اسفندماه به نام روز درخت‌کاری و آغاز هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با کمک مردم و دستگاه‌های امر، باید در حفظ ثروت‌های عمومی برای آیندگان تلاش کنیم. 

آقاجان لوبابیان اینکه تولید غذا از منابع طبیعی انجام می‌گیرد، گفت: متأسفانه دورریز مواد غذایی در ایران سالانه ۳۵ میلیون تن است که بخشی مربوط به بسته‌بندی و اسراف است.  هزینه ۳۵ میلیون تن مواد دورریز در ایران ۱۵ میلیارد دلار است که این موضوع یکی از آفت‌های بخش منابع طبیعی است. 

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان افزود:متأسفانه ایران جزو کشورهای درگیر در خصوص فرسایش خاک است که در کنار آن تخریب منابع طبیعی موجب وقوع سیل می‌شود. طبق اعلام بانک جهانی تا ۱۰ سال آینده رقم اقتصادی این بخش به ۵ هزار میلیارد دلار می‌رسد.

آقاجان لو با بیان اینکه خوشبختانه ایران نیز به دلیل تنوع اقلیمی بالا، از ظرفیت بسیار بالایی در این حوزه برخوردار است، گفت: منابع طبیعی به دو گروه تجدید پذیر شامل آب‌وخاک و تجدید ناپذیر همچون نفت و گاز تقسیم می‌شود.باید برای خروج از وضعیت موجود در زمینهٔ تخریب منابع طبیعی همه آحاد جامعه تلاش کنند. تلاش برای حفاظت از منابع طبیعی باید به‌عنوان یک مقوله فرا بخشی موردتوجه قرار بگیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان استان زنجان مدیرکل منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت‌المال خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، 33 هزار و 675 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴