Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام نظامی روس اعلام کرد با وجود اقدامات موفق دولت سوریه برای انتقال پناهجویان ساکن اردوگاه الرکبان به مناطق مسکونی دائمی، آمریکا اجازه عبور کاروان حمل و نقل تدارک دیده شده از منطقه "التنف" که تحت کنترل نظامیان این کشور قرار دارد را نداده است. ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرهنگ "سرگئی سالوماتین" رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه اعلام کرد، آمریکا به کاروان حمل و نقل اعزامی توسط روسیه و سوریه برای انتقال پناهجویان سوری ساکن اردوگاه الرکبان، اجازه عبور از منطقه "التنف" که این اردوگاه در آنجا واقع شده را نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام نظامی روس ابراز تاسف کرد که با وجود پایان موفق همه اقدامات دولت سوریه برای خارج کردن پناهجویان از اردوگاه الرکبان و انتقالشان به محل‌های سکونت قبل از جنگ خود، واشنگتن چنین تصمیم غیرسازنده و غیرانسانی را اتخاذ کرده و به درخواست ستاد هماهنگی بین دولتی روسیه و سوریه در امور بازگشت پناهجویان برای عبور کاروان حمل و نقل تدارک دیده شده از منطقه کاهش تنش التنف که تحت کنترل نظامیان آمریکایی است، پاسخ منفی داد .    

روز گذشته روسیه و سوریه اتوبوس‌‌هایی را به سمت اردوگاه الرکبان اعزام کردند تا پناهجویان داوطلب را از آنجا خارج کند. ولی طرف آمریکایی تضمین امنیتی برای عبور این کاروان انسان دوستانه نداده بود.

انتظار می‌رفت که آن دسته از پناهجویان ساکن این اردوگاه که مایل به بازگشت به مناطق مسکونی قبل از جنگ خود هستند، به خارج از این منطقه انتقال یافته و دولت سوریه امنیت آنها را تضمین کرده و اسناد جدید هویتی به آنها بدهد. برای این منظور کریدور انسانی نیز در چندین منطقه از اول ماه مارس (10 سفند ماه) در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اطلاعات نظامیان روسی، در اردوگاه الرکبان، حدود 42 هزار پناهجوی سوری که اکثر آنها را زنان و کودکان سوری تشکیل می‌دهند، در بدترین شرایط انسانی زندگی می‌کنند. طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط نمایندگان سازمان ملل و هلال احمر، تقریبا 83 درصد این افراد مایل هستند تا به شهرها و خانه‌های خود بازگردند.

این اردوگاه در منطقه التنف در نزدیکی مرز اردن قرار دارد که پایگاه نظامی آمریکا در آنجا قرار داشته و منطقه‌ای به وسعت 55 کیلومتر از خاک سوریه، به طور غیرقانونی تحت کنترل نظامیان آمریکایی قرار گرفته. این در حالی است که بسیاری از نیروهای گروه‌های مسلح مخالف در این منطقه پنهان شده و هر از چند گاهی برای حمله به نیروهای دولتی سوری آزادانه از آنجا خارج و باز به آن بازمی‌گردند و نظامیان آمریکایی هیچ اقدامی در این باره انجام نمی‌دهند.

دمشق: دلیل فاجعه انسانی در اردوگاه "الرکبان" آمریکا است

آمریکایی‌ها بیش از 50 تن طلای غارت شده از مردم سوریه را تصاحب کردند

جالب توجه است که بر اساس اطلاعات خبرگزاری «سانا»، نظامیان آمریکایی حدود 50 تن طلا که از گروه‌های تروریستی و در ازای تامین امنیت آنها دریافت کرده بودند را از سوریه خارج کرده‌اند.

طبق این اطلاعات، تروریست‌ها این طلاها را از ساکنین مناطق مسکونی مختلف در استان دیرالزور سوریه، در نزدیکی محل استقرار نیروهای نظامی آمریکایی، غارت کرده بودند. گفته می‌شود نظامیان آمریکایی این محموله طلا را شبانه و با بالگرد از خاک سوریه خارج کردند.   

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,89,90,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار "سوریه" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار سوریه اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار سوریه اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردید، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای او از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

لازم بذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد