Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: با وجود مشکلات مردم در حوزه اقتصاد و مطالبه جدی رسانه ها برای برپایی نمایشگاه کتاب، این حرکت در مقطع زمانی پایان سال، چهره فرهنگی متفاوتی از مردم این استان را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایرنا، رضا کمالی زرکانی شنبه شب در بازدید ازغرفه خبرگزاری ایرنا، نگاه مردم هرمزگان به حوزه فرهنگ را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: حضور مردم در نمایشگاه امتحان بزرگی است که مردم نشان دادند همچنان دغدغه کتاب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این رابطه بیان داشت: در دومین روز از برپایی نمایشگاه افزون بر10 هزار نفر از نمایشگاه کتاب استقبال کردند که این حرکت نشانه فضای آگاهی مردم نسبت به کتاب است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار داشت: تا سومین روز نمایشگاه، 50 درصد یارانه نمایشگاه به شهروندان داده شده است.
کمالی زرکانی ادامه داد: جنب و جوش خانواده ها در فضای نمایشگاه کتاب باعث مدیریت زمان از سوی آنها و حضور مفیدتر از این فضای علمی خواهد بود.
وی ابراز داشت: قدم زدن مردم در فضای نمایشگاه حتی اگر کتابی هم نخرند ارزشمند است و این مرهون اطلاع رسانی رسانه ها و همراهی برخی از دستگاه هاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان رونق فضای نمایشگاه را نیازمند همکاری های فرابخشی تمامی ارگان ها دانست.
کمالی زرکانی با اشاره به مشارکت صنایع برای نخستین بار در برپایی نمایشگاه کتاب، خاطرنشان کرد: استاندار نقش مهمی در هماهنگی این مشارکت ها و دستگاه ها داشته است.
وی یاد آورشد: تامین زیرساخت های نمایشگاه تنها برعهده اداره کل ارشاد نیست بلکه همراهی همه مسوولان می تواند باعث رونق نمایشگاه کتاب در سالهای آتی و ایده های بهتر در حوزه کتاب باشد.
نمایشگاه کتاب هرمزگان از هشتم تا سیزدهم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌ های هرمزگان واقع در چهار راه جهانبار بندرعباس برپاست.
ساعت بازدید از این نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها ساعت 16 تا 21 است.
9887/2094 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مديركل ارشاد نمايشگاه كتاب هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

وی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی ادامه داد: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب