Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»  ، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی اصلاح موادی از قانون انتخابات، وکلای ملت با ۱۳۴ رأی موافق، ۹۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه علنی با پیشنهاد حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند مبنی بر اینکه کاندیداتوری افرادی که سه دوره متوالی نماینده مجلس بوده اند، ممنوع شود، موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان بررسی این پیشنهاد، شادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران در مخالفت با این پیشنهاد، گفت: ما چنین موضوعی را در قانون اساسی نداریم و همچنین این موضوع از استدلال قوی و اساسی برخوردار نیست.

وی تاکیدکرد: مردم، نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و ما نباید پیش از مردم و با تصویب چنین قوانینی برای آنان انتخاب کنیم.

همچنین محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس در موافقت با این پیشنهاد، گفت: این پیشنهاد از طرف جمع زیادی از نمایندگانی که سابقه سه دوره یا بیش از سه دوره نمایندگی دارند، ارائه شده است.

وی ادامه داد: علی رغم آنکه تجربه، تخصص و تعهد در کار نمایندگی مجلس مؤلفه بسیار مهمی است اما ما باید در مجلس هم به جوانان میدان دهیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: ما در مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب کردیم تا حضور جوانان در عرصه‌های اجرایی پررنگ شود و ما هم باید به این قوانین عمل کنیم.

تابش تأکید کرد: ما هیچ منعی را نمی‌بینیم که این کار انجام شود، چرا که باید شائبه در قدرت ماندن نمایندگان منتفی شود و آنان پس از سه دوره نمایندگی، یک دوره استراحت کنند و سپس به عرصه بیایند و مردم اگر بخواهند مجدداً به آنان رأی دهند.

همچنین محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مخالفت با این پیشنهاد، گفت: این پیشنهاد مغایر قانون اساسی است و قطعاً شورای نگهبان نسبت به آن ایراد می‌گیرد.

وی افزود: همچنین در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، ارتقای شایسته گزینی یکی از اصول اساسی است و اگر قرار است آن را مبنا قرار دهیم، نباید چنین پیشنهادی تصویب شود.

کولیوند گفت: ممکن است در بین نمایندگان، افراد متخصص و باتجربه ای وجود داشته باشند که با این اقدام، آنان را از حضور در مجلس منع می‌کنیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: صحن علنی نمایندگان مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این آئین با سخنرانی آیت الله فیاضی نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه در حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6087282

دیگر خبرها

  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود