Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@04:25:52 GMT

کله ۱۰ هزار گوسفند رومانیایی در طباخی‌های تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۸۵۰۸

حسین رواسی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به کله و پاچه گوسفندهای زنده وارداتی از رومانی اظهار کرد: پس از واردات گوسفندهای زنده، در روز نخست 1100 راس کشتار شد ولی متاسفانه آلایش خوراکی و غیرخوراکی این گوسفندها را به صورت یکجا به مزایده گذاشتند؛ یعنی پوست و کله و پاچه و خلاصه همه آلایش خوراکی و غیرخوراکی گوسفندها را یکجا فروختند؛ این در حالی بود که پوست و روده گوسفند، به درد ما نمی‌خورد و کله و پاچه به درد اصناف دیگر مثل دباغ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از نحوه مزایده آلایش گوسفندهای وارداتی گفت: متاسفانه آقایان آنقدر به کار وارد نبودند که آلایش این گوسفندان را به صورت تفکیک شده بفروشند تا هر آلایش، هم به دست صنف مورد نظر برسد و هم با قیمت خوب هریک از آلایش‌ها را بفروشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان کله‌پاچه و سیراب و شیردان تهران اضافه کرد: این نحوه مزایده به معنای آن بود که دلالان وارد شوند و با خرید یکجای آلایش خوراکی و غیرخوراکی، پس از تفکیک کله و پاچه و پوست و روده و ...، هریک را به صورت مجزا به اصناف مرتبط بفروشند.

رواسی گفت: این روند باعث شد تا پای دلالان و واسطه‌ها به این ماجرا باز شود و با هر قیمتی که می‌خواهند آن را بفروشند در حالیکه می‌شد با برنامه‌ریزی درست، هریک از آلایش‌های خوراکی و غیرخوراکی را با قیمت مناسب به دست اصناف به صورت مستقیم برسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان کله‌پاچه و سیراب و شیردان تهران خاطرنشان کرد: تا چند روز بعد از اعلام خبر واردات گوسفند زنده به کشور، ما در جریان ذبح روزانه این گوسفندان بودیم و تا جاییکه ما اطلاع داریم، 10 هزار کله گوسفند رومانیایی هم به مغازه‌های تهران رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود

حسن محمدی ادیب گفت: در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از چهار بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شده است.

به گفته او، خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا واگذار می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اریک روئن، عضو سابق وایت فمیلی به WWE برگشت
  • ببینید | کشف کله‌پاچه ۴ هزار ساله در گورستانی عجیب
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور