Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:30:47 GMT

بازدید از موزه تاریخ طبیعی زنجان رایگان است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۹۰۳۰

بازدید از موزه تاریخ طبیعی زنجان رایگان است

امجد باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز جهانی حیات وحش، فرصتی بسیار خوب و مناسب جهت ارتقاء سطح آگاهی‌ عموم مردم در خصوص انواع گونه های گیاهی و جانوری جهان است.
وی با بیان اینکه بازدید از این موزه می تواند در آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مردم زنجان با حیات وحش و تنوع زیستی این استان بسیار موثر باشد، اظهار داشت: این بازدید از ساعت هشت صبح آغاز شده است و به حتم با استقبال مردم مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باقری افزود: علاقه مندان به حیات وحش می توانند با حضور در این موزه تاریخ طبیعی، از نزدیک با گونه های جانوری شاخص این استان ازجمله آهو، کل و بز، قوچ و میش ارمنی، خرس قهوه ای، عقاب طلایی، سارگپه، گرگ، یوزپلنگ ایرانی، مار، عقرب و رتیل، آشنا شوند.
به گزارش ایرنا، موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در تمام روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها از ساعت هشت تا 14 و جمعه ها نیز از ساعت 15 تا 19 برای بازدید علاقه مندان دایر است.
موزه تاریخ طبیعی این استان که در ابتدای جاده قدیم تبریز - زنجان و در داخل پارک جنگلی ارم شهر زنجان واقع شده به منظور حفظ و نگهداری و همچنین نمایش گونه­های جانوری و گیاهی، سنگواره­ها و نمونه­هایی از برخی کانی­ها و سنگ­های معدنی موجود در زنجان در سال 73 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
یکی از اهداف مهم موزه های تاریخ طبیعی، معرفی انواع گونه های جانوری بومی و غیربومی مهاجر می باشد که به همین منظور لاشه جانوران به صورت تاکسیدرمی شده در معرض دید عموم گذاشته شده است.
تاکسیدرمی در اصطلاح عامیانه خشک کردن لاشه جانوران است و در واقع با این هنر گونه های جانوری مختلف به ویژه جانوران درحال انقراض به منظور شناساندن و ارائه آموزش به نسل های آینده حفظ می شوند.
6084/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان زنجان جهان حفاظت محیط زیست قهوه موزه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی ادامه داد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر داوطلب جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تأمین شده که پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود. هاشمی تاکید کرد: از ۱۲ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه ۱ خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان و فعالیت تیم‌های سحر از دیگر خدماتی است که در حال انجام است. گفتنی است، ارائه خدمات درمانی با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت: شده و تا شامگاه جاری ادامه دارد.

کد خبر 6096349

دیگر خبرها

  • موش این گونه پورشه ماکان را نابود کرد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • اوهام حشاشین مصری از خیام
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است