Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@21:20:09 GMT

کاهش 6 درصدي بارندگي هاي خراسان جنوبي

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۵۹۱۳۶

کاهش 6 درصدي بارندگي هاي خراسان جنوبي

خبرگزاري آريا- بارشهاي خراسان جنوبي از ابتداي سال زراعي تاکنون نسبت به ميانگين بلندمدت 6 درصد کاهش دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، کارشناس هواشناسي استان گفت: براساس گزارش مرکز ملي خشکسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي کشور به طور ميانگين امسال از ابتداي سال زراعي تاکنون 61.7 ميليمتر بارندگي در خراسان جنوبي ثبت شده که اين مقدار در بلند مدت 65.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 ميليمتر بوده است.
خانم زارعي با بيان اينکه بر اساس اين آمار، در اين مدت شهرستان قاين با 158 ميليمتر بيشترين بارشها را ثبت کرده است، افزود: پس از قاين، شهرستان زيرکوه با 126 ميليمتر، بيرجند 115 ميليمتر، سربيشه 91 ،  فردوس 88 ، درميان 81، سرايان 76، بشرويه 48 و نهبندان با 41 ميليمتر به ترتيب بيشترين بارشها را داشته اند.
وي با بيان اينکه براساس ميانگين اعلام شده از سوي هواشناسي استان از ابتداي سال زراعي تاکنون در بين شهرهاي داراي ايستگاه باران سنجي در خراسان جنوبي نيز، آرين شهر با 167 ميليمتر باران از بيشترين مقدار بارندگي برخوردار بوده است،  گفت: در اين مدت در شهرهاي حاجي آباد 160 ميليمتر، فردوس 143 ميليمتر، بيرجند 118 ميليمتر، سرايان 116 ميليمتر، قاين 114 ميليمتر، سربيشه 105، خوسف 89 ، درميان 58 ،  نهبندان 39، طبس 37 و بشرويه 32 ميليمتر باران باريده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاهش بارندگي خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: شهر حسینیه از توابع اندیمشک با ثبت ۷۲ میلی‌متر بارش، بیشترین میزان بارندگی طی شبانه‌روز گذشته را داشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: شهر حسینیه از توابع شهرستان اندیمشک با ۷۲.۲ میلیمتر بارش باران در شبانه‌روز گذشته بیشترین میزان بارندگی را در استان داشته است.

وی افزود: میزان بارش باران در مناطق بیدروبه ۶۱.۵، سراک ۲۹، تارا ۲۷، ماهشهر ۲۲.۵، سالند دزفول ۱۸.۵ و کشاورزی اهواز ۱۴.۸ میلی‌متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: میزان بارش باران در سردشت زیدون ۱۰.۹، بستان ۱۰.۸، مسجد سلیمان هشت، لالی هشت، دزفول ۷.۵، دزپارت ۶.۸، شادگان ۵.۹، جایزان ۵.۷ و قلعه تل پنج میلی‌متر بوده است

کد خبر 750025

دیگر خبرها

  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • شهرستان جم ‌رکورددار بارش‌های استان بوشهر شد
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود