Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری‌نسب در بازدید از آزمایشگاه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی آموزش و پرورش استان کرمان با حضور علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی کشور آشنایی دانش آموزان با علوم نوین را از اولویت های آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان برشمرد و ضمن تاکید بر همکاری مستمر با ستاد، گفت: آموزش و پرورش استان کرمان تمامی تلاش خود را برای توانمند سازی دانش آموزان سراسر استان کرمان در حوزه سلول های بنیادی به کار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اکثریت مدارس سطح استان کرمان ظرفیت توانمندسازی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان در حوزه سلول های بنیادی را دارا می باشند.

اسکندری نسب به طرح ها و پروژه های دانش آموزان خلاق و پر استعداد اشاره کرد و گفت: دانش آموزانی با کمترین امکانات، پروژه های مهمی را اجرا کرده اند و طراحی و ساخت دستگاه کشت سلول گیاهی، تولید بازی های رایانه ای برای سنین دبستان و پیش دبستانی برای ترویج دانش سلول های بنیادی و طراحی چند فناوری دیجیتال را از جمله این پروژه هاست که نشان از استعداد این دانش آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: ما در زمینه تکنولوژی و تولید علم و ثروت در مقایسه با کشورها ی پیشرفته جهان خیلی عقب هستیم و برای رسیدن به سطح این کشورها چاره ای جز استفاده از راه های میان بر نداریم.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش یک فعالیت منظم و علمی برای رسیدن به پاسخ سوالات و مسائل موجود بوده و پژوهش سرا محل دانش آموزانی است که مساله و سوال داشته باشند نه دانش آموزان مدارس خاص و کلاسهای تست زنی برای کنکور، چرا که این گونه مدارس و کلاسها اجازه طرح سوال و تحقیق را از بچه های ما گرفته و مانع رشد خلاقیت، ابتکار و نوآوری این عزیزان می شوند.

اسکندری نسب با اشاره به نقش پژوهشسراها در روند علمی دانش آموزان، تصریح کرد: پژوهش سراهای دانش آموزی مکملی برای برنامه های درسی به منظور ارتقای سطح علمی و عملی دانش آموزان در زمینه پرورش و شکوفایی استعدادهای بالقوه آنان است.

وی افزود: پیشرفت علمی بدون تحقیق امکان ندارد و این مکان ها و فضاهای تحقیقاتی نقش تعیین کننده ای در رشد خلاقیت و ابتکار دانش آموزان و در نهایت تولید علم و فن آوری دارند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان خلاقیت دانش آموزان رشد فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»