Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه انگلیس با مقامات سعودی و عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری دولت مستعفی یمن در ریاض دیدار کرد و در جریان دیدارهایش به بررسی پرونده قتل جمال خاشقجی، بازداشت فعالان زن سعودی و نیز پرونده یمن پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در جریان دیدار با ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان به بررسی مسأله حقوق‌ بشر در این کشور  پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف همچنین درخصوص مساله قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که در دوم اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید و نیز بازداشت فعالان زن عربستانی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین با عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه و عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

هانت در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: با عادل الجبیر بر سر ضرورت خروج نیروهای انصارالله از الحدیده به اتفاق‌نظر رسیدیم.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه افزود: با العساف و الجبیر به بررسی راه‌های دستیابی به پیشرفت در روند صلح یمن پرداختیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که با العساف در ریاض درخصوص همکاری استراتژیک مذاکرات مفیدی داشتیم.

از سوی دیگر، وزیر خارجه انگلیس پیشرفت در پرونده اجرای توافق الحدیده یمن را "متزلزل" توصیف کرد.

جرمی هانت پس از دیدار با رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن تصریح کرد: پیشرفت در روند اجرای توافق الحدیده "متزلزل" است. بی‌اعتمادی وجود دارد و اجرای توافق سوئد نیازمند زمان طولانی‌تری است اما نقشه راه بهتری وجود ندارد لذا ما باید به تلاش‌هایمان جهت فیصله بخشیدن به بحران ادامه دهیم.

در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی دولت مستعفی یمن و انصارالله به دنبال مذاکراتی که در سوئد انجام شد درباره حل و فصل وضعیت استان ساحلی الحدیده و تبادل اسرا و بازداشتی‌های دو طرف که بیش از ۱۵ هزار تن هستند، توافق کردند اما اجرای این توافق‌نامه به دلیل تفاوت‌ دیدگاهای دو طرف درباره برخی از بندهای آن با مشکل روبرو شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر خارجه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد