Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نهادهای نظارتی باید به دنبال فرهنگسازی در حوزه درختکاری و حفظ محیط زیست باشند، ضروری است که نسبت به کاشت درختان مقاوم به خشکی، جلوگیری از صدور پروانه برای حفرچاه‌های عمیق و ممنوعیت کشت‌های غیر ضروری را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور صبح امروز (یکشنبه) در شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار کرد: امروز در شرایطی زندگی می کنیم که اگر به فضای سبز توجه نداشته باشیم، به حیات و زیست جامعه ضرر و زیان زیادی را وارد کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در گذشته درخت به عنوان موجود زنده زینتی مورد توجه بوده است، ادامه داد: این در حالی است که امروزه درختان ریشه‌های یک شهر برای تنفس هستند و حیات سالم مردم شهر و روستا بسته به این منابع طبیعی است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان به توسعه بی رویه شهرها اشاره کرد و گفت: آپارتمان نشینی رشد بی‌رویه داشته و در فصل سرما شاهد ایجاد پدیده وارونگی هوا هستیم که سلامت شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان بدون توجه به توسعه پایدار رفاه و سلامتی را برای شهروندان ایجاد کرد، افزود: توجه به محیطزیست و به ویژه در کلانشهرهایی مانند اصفهان امری ضروری است و در حوزه فرهنگی نیز باید به این امر توجه داشته باشیم.

زندآور با بیان اینکه نهادهای نظارتی باید به دنبال فرهنگسازی در حوزه درختکاری و حفظ محیط زیست باشند، ادامه داد: در این زمینه ضروری است که نسبت به کاشت درختان مقاوم به خشکی، جلوگیری از صدور پروانه برای حفرچاه‌های عمیق و ممنوعیت کشت‌های غیر ضروری را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: روز درختکاری و منابع طبیعی بهانه‌ای است برای اینکه همه انسان‌ها به محیط زیست احترام گذاشته و آن را احیا کنند و امیدواریم با تلاش در این زمینه حتی با کاشتن یک نهال کوچک اضفهانی زیبا را برای خود مهیا کنیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان روز درختکاری کمیسیون حمل و نقل شورای شهر محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان، گفت: این پروژه بر اساس تخصیص و مجوزهای وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در حال مطالعه و اجرا است و به جز تأمین بخشی از آب آشامیدنی مردم، در حوزه‌های مختلف باعث رونق منطقه خواهد شد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمیرم، اظهار کرد: در جریان این سفر روند تکمیل برخی از پروژه‌های زیرساختی شهرستان که از مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری و سفر شهرستانی استاندار اصفهان هستند، مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: روند اجرای یکی از پروژه‌های تأمین آب استان و شهر اصفهان نیز بررسی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این پروژه تأمین کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان است، عنوان کرد: این پروژه بر اساس تخصیص و مجوزهای وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در حال مطالعه و اجرا است و بر این باور هستیم که به جز تأمین بخشی از آب آشامیدنی مردم، در حوزه‌های مختلف باعث توسعه گردشگری شهرستان سمیرم نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: اولویت استفاده از نیروی مورد نیاز این طرح‌ها با مردم شهرستان سمیرم است که همین امر منجر به اشتغالزایی و رونق خدمت‌رسانی در شهرستان خواهد شد.

زینلیان با اشاره به اینکه امیدوار هستیم این پروژه بتواند فتح باب مناسبی برای توسعه شهرستان باشد، خاطرنشان کرد: در مطالعات انجام شده برای اجرای این پروژه، مطالبات مردم شهرستان نیز در نظر گرفته شده است که از سنوات گذشته به دلیل محدودیت منابع نادیده گرفته شده بود.

وی تأکید کرد: پایدار شدن جریان آب که به واسطه این پروژه اتفاق خواهد افتاد این امکان را می‌دهد که در حقوق مردم و محیط زیست منطقه اتفاقات مناسبی بیفتد و برای کشاورزانی که تخصیص خودشان را از وزیر نیرو و جهاد کشاورزی گرفته‌اند کمک می‌کند که حقوق مردم به نحو شایسته تأمین شود.

کد خبر 751241

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند