Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدامین رحیمی معاون دادستان کرمانشاه    گفت:ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی که تعیین دیه را به ریاست قوه قضائیه با تأیید مقام معظم رهبری واگذار کرده و بر این اساس مبلغ دیه در سال جاری ۲۳۱ میلیون تومان در ماه‌های غیر حرام و در ماه‌های حرام دیه مقرر ۳۰۸ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تورم افسارگسیخته پیش بینی می‌شود در سال آینده نرخ دیه افزایش چشمگیر داشته باشد، لذا محکومان به دیه که باید به نرخ روز آن‌را پرداخت کنند که تا پایان سال به نرخ سال جاری بپردارند و چرا که در سال آینده مشمول افزایش قیمت می‌شوند.

معاون دادستان کرمانشاه در اجرای احکام بیان داشت: اگر محکومان به دیه مبلغ دیه را پرداخت نکنند طبق ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی اگر مالی نداشته باشد تا زمان رضایت شاکی، پرداخت دیه یا ادعای اعسار پذیرفته شود باید تحمل کیفری کند.

وی همچنین در مورد نگرانی‌هایی برای ارتکاب جرم مجرمین بعد از عفو بیان داشت: ستاد کنترل مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار لیست تمام مجرمین مشمول عفو و سابقه دار تهیه شده با حفظ حقوق شهروندی تحت نظارت ناجا، قوه قضائیه و دستگاه‌های امنیتی برای جلوگیری از ارتکاب مجدد قرار دارند.

رحیمی بیان  کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد سرقت‌های ارتکابی سرقت خودرو است، توصیه می‌شود که شهروندان از پارک خودرو در خیابان‌های خلوت خودداری و تجهیزات ایمنی استفاده کنند تا از میزان سرقت‌ها کاسته شود.

وی در اجرای احکام بیان داشت: اگر محکومان به جزای نقدی که تا ۱۰ روز پس از ابلاغ حکم به اجرای احکام مراجعه کنند قاضی اجرای احکام می‌تواند از پرداخت ۲۰ درصد معاف کند.

معاون دادستان کرمانشاه گفت: در مورد بخشنامه عفو ۲۲ بهمن محکومان به حبس از ۶ ماه یا کمتر تا ۱۵ اسفندماه فرصت دارد که جهت رضایت شاکی اقدام و رضایت وی را جلب کند تا کیفرش مشمول عفو شود، با توجه به مهلت سه روزه باقیمانده توصیه می‌شود سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدام کنند.
انتهای پیام/ز

 

محکومان به جزای نقدی  ۱۰ روز پس از ابلاغ حکم به اجرای احکام مراجعه کنند ۲۰ درصد معافیت می گیرند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیوان عالی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی

ظهر امروز حجت الاسلام و المسلمین"سیدعلیرضا ادیانی" در جمع کارکنان انتظامی ستاد سازمان عقیدتی سیاسی ضمن قدردانی از همه کسانی که از طرح نور اعلام حمایت و قدردانی کرده اند گفت: با همه وجود از عزم جدی و اراده انقلابی سردار رادان فرمانده کل انتظامی و همه فرماندهان و نیرو‌های مجاهد و جان برکف انتظامی در اجرای طرح نور تشکر و قدردانی می‌کنم و دستشان را می‌بوسم که برای اجرای حکم قطعی و مسلّم اسلام سینه سپر کرده اند.

این مقام مسئول اظهار داشت: انتظامی کشور پیشگام و پیشتاز در مبارزه با بی حجابی است و در این حوزه با قاطعیت و اقتدار کامل، برابر قانون عمل خواهد کرد و تمام زخم زبان‌ها و مشقت‌ها را به جان می‌خرد، اما نمی‌گذارد حکم الهی روی زمین بماند و اجرا نشود.

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور اجرا طرح نور را در راستای حفظ کرامت بانوان جامعه اسلامی و همچنین حفظ مصونیت معابر و اماکن عمومی دانست و افزود: اجرای این طرح موجب خرسندی و حمایت مومنین و متدینین گردیده است و انتظامی مصمم است این طرح که در راستای اجرای حکم الهی است را با قدرت و جدیدت هر چه تمام ادامه دهد و از اقدامات خود هرگز عقب نشینی نخواهد کرد و اجازه نمی‌دهد دشمنان از خطوط قرمز فرهنگی عبور کنند و به حریم مقدس خانواده ایرانی هجمه وارد سازند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به رعایت حجاب اسلامی توسط اکثریت بانوان گفت: عده‌ای محدود با نافرمانی مدنی و تخطی از احکام الهی سعی دارند فساد و بی بندو باری را اشاعه دهند، اما خود بانوان با کرامت جامعه اسلامی این اجازه را به آنان نخواهند داد همانگونه که این روز‌ها بانوان مسلمان با اعلام حمایت زا اجرای طرح نور این مطالبه جدی را از مسئولان دارند.

حجت الاسلام ادیانی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید در انجام تکالیف دین تفرقه کند افزود: هر کسی هر کار می‌تواند در راستای حمایت از این طرح و اجرا کنندگان آن انجام دهد، با قدم و قلم باید از این طرح که اجرا کننده حکم اسلام است جانانه حمایت و همراهی کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پایان با تقدیر ازعلما، روحانیون و آحاد اقشار جامعه که این روز‌ها از اقدامات انتظامی کشور در اجرای طرح نور قدردانی و حمایت کردند، تصریح کرد: این حمایت‌ها به کارکنان ما توان مضائف می‌بخشد و دشمنان ما را تضعیف می‌کند، و ان شاء الله این پدیده شوم بی حجابی که چهره ام القری اسلام و مهد تشیع را مخدوش کرده است با مجاهدت کارکنان انتظامی پاک و مطهر می‌گردد.

منبع:روابط عمومی پلیس

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است