Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@12:46:46 GMT

شکنجه پزشک سعودی-آمریکایی در هتل ریتز کارلتون

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۰۴۳۲

شکنجه پزشک سعودی-آمریکایی در هتل ریتز کارلتون

طبق گزارش «نیویورک تایمز»، عربستان سعودی یک پزشک دو تابعیتی آمریکایی- سعودی به نام «ولید فتیحی» را بازداشت و در هتل بدنام «ریتز کارلتون» شکنجه کرده است.

به گزارش گروه بین المللل قدس آنلاین، یک رسانه آمریکایی خبر داده که یک پزشک آمریکایی-سعودی بازداشت و به هتل بدنام ریاض که به مکانی برای شکنجه و بازداشت شاهزاده‌ها و تاجران سرشناس سعودی تبدیل شده است، منتقل شده و در آنجا شکنجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش «نیویورک تایمز»، دوستان «ولید فتیحی» پزشک دوتابعیتی آمریکایی- عربستان سعودی که فارغ‌التحصیل دانشگاه «هاروارد» بوده، از بازداشت او در ریاض خبر دادند.

به گفته دوستان این پزشک آمریکایی- سعودی، فتیحی به هتل «ریتز کارلتون» منتقل و در آنجا مورد شکنجه واقع شده است.

طبق روایت آنها، زندانبانان این هتل در عربستان سعودی بعد از بستن چشم‌های فتیحی، با شلاق و برق دادن او را شکنجه داده‌اند.

در سال ۲۰۱۷ هتل ریتز کارلتون به دلیل تبدیل آن به مکانی برای بازداشت و شکنجه شاهزاده‌هایی از قبیل فرزندان «ملک عبدالله» شاه سابق سعودی و تاجران سرشناسی از قبیل «ولید بن طلال» در رسانه‌های بین‌المللی خبرساز شده بود.

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در راستای آنچه «کارزار مقابله با فساد» خوانده شد، ده‌ها نفر از شاهزاده‌ها، مقام‌های سابق و بازرگانان مشهور سعودی را بازداشت و به این هتل منتقل کرده بود، کارزاری که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، هدف از آن تحکیم قدرت ولی‌عهد بوده است.

انتشار خبر بازداشت و شکنجه «ولید فتیحی» در ریاض با واکنش یک قانونگذار ارشد دموکرات کنگره آمریکا مواجه شده است.

«دیک دوربین» سناتور ایالت «ایلینوی» ضمن هشدار درباره شکنجه این فرد در عربستان سعودی، بر لزوم آزادی هر چه سریع‌تر او از زندان تاکید کرده است.

انتشار خبر شکنجه ولید فتیحی در حالی صورت گرفته که تنش‌های کنگره آمریکا با عربستان سعودی در ماجرای قتل «جمال خاشقچی» خبرنگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول همچنان ادامه دارد.

قانونگذاران آمریکایی علیرغم مخالفت‌های دولت «دونالد ترامپ» به دنبال اعمال تحریم علیه مسببان این قتل و مسئول شناختن «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هستند.


هتل ریتز کارلتون

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا عربستان سعودی هتل ریتز کارلتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد