Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: در خصوص عملکرد اعضاء شورا در سال 97 از 20 نمره 5/15 می دهم، به دلیل اینکه تاخیر در انتخاب شهرداری داشتیم، اما در حوزه عملکردی نمره قابل قبولی خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ ابوذر دهدار رئیس شورای شهر بوشهر در دومین نشست خبری خود با اشاره به فعالیت های فرهنگی، گفت: طی سال جاری در حوزه فرهنگی با شعار برجسته سازی فعالیت های فرهنگی حرکت کردیم که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه مهمترین و اثربخش ترین موضوع فرهنگ سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر بوشهر اظهار کرد: برنامه ریزی انجام شده و با توجه به ظرفیت های موجود گام های بزرگی در حوزه فرهنگی برداشته شده است که مهترین آن برگزاری برنامه های مختلف در هفته نکوداشت بوشهر است.

دهدار با اشاره به انتقاد مردم در شبکه های اجتماعی در خصوص طراحی بنر روز بوشهر، افزود: در المان روز بوشهر خورشید نماد گرما و شرجی، ابرهای رنگی نماد شیشه های رنگی در خانه های قدیمی، دریا نماد خلیج فارس، قایق نماد شغل دریانوردی و چهره های سبزه نماد افرادی است که در در گذشته در بوشهر ساکن بوده اند.

اجرای دومین تقاطع غیر همسطح در بوشهر

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین پروژه هایی که سال آینده در الویت اصلی شهرداری قرار دارد کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح میدان مطهری است که با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان اجرا خواهد شد، از این مبلغ اعتبار 20میلیارد تومان از منابع استان و 5 میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری است.

عضو شورای شهر بوشهر ادامه داد: اجرای تقاطع غیر همسطح میدان مطهری می تواند گره ترافیکی و پدافندی حد فاصل بزرگراه طالقانی و بزرگراه امام علی(ع) را رفع کند که تلاش داریم مقصه آن تا قبل از آغاز سال جدید با مشارکت بهترین شرکت های عمرانی انجام شود.

ساماندهی اصناف برای استقبال از نوروز

رئیس شورای شهر بوشهر عنوان کرد: برای ایام نوروز و استقبال از مسافران با مشکل اقامت روبرو هستیم که با همکاری نیروی مردمی بسیج و نیروی انتظامی بتوانیم مسافران را به سمت کمپ های شغاب سوق دهیم و سعی داریم از ایجاد چادر در کنار ساحل جلوگیری شود.

دهدار تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات به مسافران نوروزی 36 چشمه سرویس بهداشتی سیار خریداری شده است که تا قبل از ورود مسافران نصب خواهد شد و 54 سرویس بهداشت در حال آماده سازی است که برای ایام نوروز به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: همه سرویس های بهداشتی در مرکز بوشهر در ایام نوروز نگهداری صورت می گیرد که در راستای ارائه خدمات بهتر شهروندان برای استفاده از اماکن عمومی حمام و دستشویی مبلغی پرداخت خواهند کرد.

عضو شورای شهر بوشهر ابراز کرد: با همکاری اصناف در حد فاصل میدان المپیک تا میدان رئیسعلی دلواری در ایام نوروز تردد برای همه وسایل نقلیه ممنوع است که تلاش داریم غرفه های متعددی جهت عرضه کالا ایجاد شود و برنامه های فرهنگی و در این حد فاصل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد هرگونه بازارچه در هر مکان شهر بوشهر بدون هماهنگی شورای شهر ممنوع و غیر قانونی است.

رئیس شورای شهر بوشهر اذعان کرد: سعی داریم بوشهر را به عنوان توریست 2022 برای دنیا معرفی کنیم که باید چند موضوع به صورت پایلوت در بوشهر اجرا شود که مهمترین آن در حوزه فرهنگی و اقتصادی است.

دهدار در پاسخ به سوال خبرنگار سپاس در خصوص بی توجهی قایق های تفریحی به قوانین، افزود: قایق های تفریحی در اسکله های شهر بوشهر ساماندهی شده اند و افرادی که تخلف کنند قطعا مورد برخورد قرار خواهند گرفت که در کنار شهرداری نظارت نیروی انتظامی، اداره بندر انجام می شود.

رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه بودجه سال 97 حدود 175 میلیارد تومان بوده است، گفت: در سال جاری میزان اعتبار 60 درصد جاری و 40 درصد عمرانی بوده است که بخش قابل توجهی از این اعتبار به حوزه پسماند و فضای سبز اختصاص داده شده است.

اجرای پروژه کارت پارک در بوشهر

دهدار با اشاره به پروژه چرخ و فلک، تاکید کرد: با پیگیری هایی که انجام شده است چرخ و فلک در نوروز 98 به بهره برداری خواهد رسید و علت تاخیر در افتتاح پروژه استاندارد سازی همه مراحل بوده است؛ هزینه ها براساس مصوبه قبلی است و قطعا حق شهرداری هدر نخواهد رفت.

عضو شورای شهر بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به تراکم خیابان های اصلی شهر پروژه کارت پارک در بوشهر اجرا خواهد شد که نیاز است شهرندان همکاری لازم داشته باشند؛ 30 بسته تبلیغاتی آماده شده است که به صورت عادلانه بین شرکت های تبلیغاتی توزیع خواهد شد.

وی خطاب به استاندار افزود: از استاندار درخواست داریم تا مدیریت یکپارچه در بوشهر اجرا شود و شهرداری در راس امور قرار بگیرد و همه دستگاه های اجرایی خودشان را با برنامه شهرداری هماهنگ کنند.

شفاف سازی رئیس شورا و نمره 15/5 به عملکرد همکاران در سال 97

رئیس شورای شهر بوشهر در راستای شفاف سازی عنوان کرد: هر عضو شورای شهر بوشهر ماهانه چهار میلیون و 800 هزار تومان حق الجلسه دریافت می کند که هزینه رفت و آمد و تلفن همراه در این مبلغ شامل می شود.

دهدار با باین اینکه برخی جلسات غیر علنی است، افزود: در برخی جلسات مسائلی که مطرح می شود برای جامعهمفید نیست اما نتیجه جلسه دارای فایده های بسیاری است که سعی می کنیم همیشه نتیجه را به مردم اعلام کنیم که در این راستا سامانه انتشار مصوبات شورا راه اندازی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال حبرنگاران در خصوص عملکرد شورا، بیان کرد: در خصوص عملکرد اعضاء شورا در سال 97 از 20 نمره 5/15 می دهم، به دلیل اینکه تاخیر در انتخاب شهرداری داشتیم، اما در حوزه عملکردی نمره قابل قبولی خواهیم داشت.

حواشی:

انتقاد خبرنگار اصلاح طلب به عدم شفافیت شورا در ارائه عملکرد.

هنگام سوال خبرنگاران از رئیس شورا در خصوص ارائه آمار دقیق وی خبرنگاران را به کمیسیون های مربوطه سوق می داد و از اطلاع دقیقی از وضعیت شورا و عملکرد آماری نداشت.

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با گرامیداشت روز شوراها و با اشاره به اهم وظایف شوراها در شهرها اظهار کرد: شوراها وظیفه برنامه‌ریزی برای شهرداری را به عهده دارند و علاوه بر انتخاب شهردار، بر حسن اجرای برنامه‌های تصویب شده و فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند.

وی افزود: شورای شهر در دو نوبت برای انتخاب بهترین گزینه برای تصدی عنوان شهردار اقدام کرده است که در نوبت اول از میان گزینه‌های پیش‌رو یک نفر فرد با رأی اکثریت شورا به شهرداری کرمان راه پیدا کرد و پس از آن در نوبت دوم وقتی به گزینه مناسب‌تر بومی رسیدیم، شهردار جدید را انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر و به لطف خدا شهرداری وضعیت مناسب‌تری گرفته است، تصریح کرد: وظیفه شورا برنامه‌ریزی برای شهرداری و نظارت بر حسن انجام کارهای شهرداری است که در برنامه‌ریزی، جذب و اصلاح درآمدها، حفظ درآمدها و منابع شهرداری و کنترل هزینه‌ها مدنظر شورای شهر قرار دارد که به لطف خدا به میزان مطلوبی انجام شده است و به توزیع متوازن و متعادل هزینه‌ها در سطح شهر تأکید داریم.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه‌های آتی شورا بیان کرد: موضوعات فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی، آبادانی شهر از طریق اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و اصلاح ترافیک و اصلاح معبرها برای ترافیک روان از اهم مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: طرح پایه و اساسی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، خارج کردن برخی مشاغل از محدوده مناطق مسکونی شهر است تا ضمن کاهش بار ترافیکی، خدمت رسانی مناسب به مردم و این مجموعه‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه نمره شما در سال سوم شورا به خودتان چند است، خاطرنشان کرد: خدمت ما در مقابل لیاقت بی‌نهایت مردم اندک است و هر چه خدمت کنیم، باز هم کم است، از این رو به خودم نمره خوبی نمی‌دهم.

کد خبر 748640

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری