Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تازه‌ترین گزارش عملکرد پروازی شرکت‌های هواپیمایی نشان می‌دهد شرکت هواپیمایی آسمان در ۲ ماه آذر و دی امسال بیشترین تأخیر در پرواز‌های داخلی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، سازمان هواپیمایی کشوری عملکرد شرکت‌های هواپیمایی را در خصوص تأخیر‌های پرواز‌های داخلی در آذر ماه منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش بیشترین میزان تأخیر پرواز‌های آذر ماه امسال به هواپیمایی آتا تعلق داشت که ۶۴ درصد پرواز‌های این شرکت با تأخیر انجام شد. آتا ایر از ۳۷۷ سورتی پرواز در آذرماه ۲۴۲ پرواز معادل ۶۴ درصد را با تأخیر و ۱۳۵ پرواز معادل ۳۶ درصد را به موقع به پایان رساند.

شرکت هواپیمایی تابان در آذر ماه امسال با ۶۱ درصد تأخیر در پرواز‌های خود رتبه دوم را کسب کرد و این شرکت از مجموع ۱۰۷ پرواز انجام شده در آخرین ماه پاییز ۶۵ پرواز معادل ۶۱ درصد را با تأخیر و تنها ۴۲ پرواز معادل ۳۹ درصد را به موقع به اتمام رسانده است.

سومین شرکت دارای بیشترین تأخیر‌های پروازی در آذر ماه سپهران بود که از مجموع ۱۲۳ پرواز انجام شده در این ماه تنها ۵۶ پرواز معادل ۴۶ درصد را در زمان مقرر و ۶۷ پرواز معادل ۵۴ درصد را با تأخیر انجام داد.

کمترین میزان تاخیر پروازی در آذر ماه به هواپیمایی پویا اختصاص داشت که از مجموع ۴۵ پرواز انجام شده از سوی این شرکت تنها ۵ پرواز معادل ۱۱ درصد با تأخیر بود و ۴۰ سورتی پرواز معادل ۸۹ درصد به موقع انجام شده است.   سا‌ها و معراج دیگر شرکت‌های هواپیمایی بودند که با داشتن به ترتیب ۱۳ و ۱۸ درصد کل پرواز‌های خود به صورت تأخیردار در رتبه‌های دوم و سوم بهترین شرکت‌های هواپیمایی از لحاظ انجام به موقع پرواز‌ها قرار می‌گیرند.

شرکت‌های هواپیمایی دارای بیشترین تأخیر نسبت به کل پرواز‌های داخلی انجام شده در آذر ماه امسال همچنان به شرکت آسمان تعلق می‌گیرد که ۱۸ درصد کل پرواز‌های تاخیردار را به خود اختصاص داده است آتا با کسب ۱۴ درصد و ایران ایر ۱۳ درصد پرواز‌های تأخیردار داخلی در این ماه در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در دی ماه امسال با اعلام گزارشی در این زمینه، شرکت هواپیمایی تابان را با داشتن ۵۷ درصد تأخیر در پرواز‌های این شرکت به عنوان بیشترین شرکت دارای تأخیر پروازی معرفی کرده است.

این شرکت از مجموع ۲۰۸ سورتی پرواز در دی ماه ۱۱۹ پرواز معادل ۵۷ درصد را با تأخیر و ۸۹ پرواز معادل ۴۳ درصد را به موقع انجام داده است.

سپهران به همراه تابان که توانسته ۵۷ درصد پرواز‌های خود را به صورت تاخیردار انجام دهد در صدر شرکت‌های دارای بیشترین تاخیران پروازی قرار گرفته است. با این تفاوت که سپهران تنها ۱۱۱ سورتی پرواز در اولین ماه زمستان انجام داد که ۶۳ پرواز معادل ۵۷ درصد با تأخیر و ۴۸ پرواز معادل ۴۳ درصد به موقع بوده است.

کمترین میزان تأخیر‌های پروازی دی ماه به شرکت هواپیمایی پویا با انجام ۱۵ درصد و سا‌ها با ۱۷ درصد و معراج با ۲۰ درصد با تأخیر پروازی بوده است.

همچنین هواپیمایی آسمان مانند ماه‌های گذشته با کسب ۱۶ درصد کل پرواز‌های تأخیردار در دی ماه در مقام نخست شرکت‌های هواپیمایی دارای تأخیر‌های پروازی نسبت به همه پرواز‌های انجام شده در این ماه ایستاد و ایران ایر با ۱۵ درصد و ماهان با ۱۰ درصد در رتبه‌های بعدی ایستادند.   در آذرماه امسال مجموعاً ۴ هزار و ۸۹۰ سورتی پرواز انجام شد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (آذر ماه ۹۶) که ۵ هزار و ۲۴۰ سورتی پرواز داخلی به ثبت رسید، ۶.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در دی ماه در مجموع ۵ هزار و ۱۶۵ سورتی پرواز داخلی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (دی ماه ۹۶) که ۶ هزار و ۱۱۰ پرواز به ثبت رسیده، کاهش ۱۵.۴ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی تاخیر در پرواز سپهران هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست

مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه در خصوص شرایط حال حاضر این فرودگاه، گفت : فرودگاه‌ها به‌دلیل برخورداری از پتانسیل‌های مختلف در رشد اقتصادی و کمک به ایجاد توسعه پایدار از باارزش‌ترین زیرساخت‌های جوامع بشری محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به قدمت ۵۵ ساله فرودگاه کرمانشاه، تصریح کرد: این فرودگاه به‌عنوان فرودگاه هاب منطقه در پشتیبانی از چهار استان همجوار، جابجایی زائران عتبات عالیات و مسافران کشور عراق نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه ادامه داد: فرودگاه کرمانشاه با توجه به قدمتش نیاز به بهسازی داشت که در نهایت با هماهنگی شرکت فرودگاه‌های کشور و استاندار وقت، پروژه بهسازی و توسعه عوامل پروازی شامل باند، تاکسی‌وی‌های موازی و توسعه پارکینگ هواپیما در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تمام اعتبارات پروژه از شرکت فرودگاه‌های کشور اخذ شد، ولی به خاطر اینکه فرودگاه تعطیل نشود و نیاز بر ساخت باند دوم بود با هماهنگی‌ها صورت گرفته و اعتبارات خوب، باند دوم احداث شد.

بیاتی ادامه داد: سال ۹۸ باند مذکور آماده بود، ولی به دلیل داشتن معارض در ضلع شمالی و مشکلات پیمانکاری با وقفه ایجاد شد و با حمایت‌ها و اعتبارات از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۷۰۰ سورتی پرواز نشست و برخاست روی این باند صورت گرفته است.

وی از پروژه باند دوم فرودگاه کرمانشاه به دلیل داشتن ۳ هزار و ۴۰۰ متر طول باند و ۶۰ متر عرض و برداشت ۸۰ تا ۸۵ سانتی‌متر آسفالت و مصالح قدیم به عنوان یک ابرپروژه یاد کرد و افزود: این باند به عنوان باند احتیاطی برای نشست و برخاست در روز است.

بیاتی محدودیت در پرواز را به علت کاهش ناوگان شرکت‌های هواپیمایی دانست و گفت: فرودگاه کرمانشاه از طلوع تا غروب عملیاتی است و امکان نشست و برخاست ۵۰ پرواز روزانه برای هواپیما‌هایی با بدنه متوسط را دارد.

وی در خصوص توسعه پارکینگ هواپیمایی فرودگاه کرمانشاه، گفت: ۳۶ هزار مترمربع پاکینگ هواپیمایی برای پارک همزمان ۴ هواپیما داشتیم که با بهسازی صورت گرفته تبدیل به پارک همزمان ۸ هواپیما و شب‌خواب را خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه تصریح کرد: تا بهمن‌ماه سال گذشته ۱۵ پرواز هفتگی داشتیم که با حمایت‌های استاندار و نمایندگان مجلس الان به مسیر‌های تهران، مشهد و عسلویه به ۴۰ پرواز هفتگی رسیده است، البته فعلا پرواز خارجی نداریم.

وی اضافه کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته بهسازی باند اصلی شروع شده که با بهسازی این باند و ۲۴ ساعته شدن نشست و برخاست‌ها و همچنین تأسیس شرکت هواپیمایی در استان و توسعه ناوگان شرکت‌های هواپیمایی جایگاه فرودگاه کرمانشاه، خیلی بهتر از گذشته می‌شود.

بیاتی تصریح کرد: امیدوارم با توجه به برنامه زمان‌بندی تعریف شده برای پیمانکار و کمک‌های خوبی که صورت گرفته، پایان ۶ ماهه اول امسال باند را عملیاتی کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد