Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:05:33 GMT

آمریکا و کره جنوبی رزمایش جدیدی برگزار می کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۱۷۲۶

آمریکا و کره جنوبی رزمایش جدیدی برگزار می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که اعلام شده آمریکا و کره جنوبی رزمایش‌های بهاره خود را لغو می‌کنند اما امروز یکشنبه «کیودو» گزارش داده که این دو کشور از فردا دوشنبه رزمایش مشترکی را آغاز می‌کنند.

این رزمایش که در اصل جایگزینی برای رزمایش‌های لغو شده است از ۴ تا ۱۲ مارس (۱۳ تا ۲۱ اسفند) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رزمایش جدید در حالی برگزار خواهد شد که آمریکا و کره جنوبی تأیید کرده‌اند مانورهای نظامی بزرگی که دو کشور به صورت مشترک برگزار می‌کردند لغو شده است

مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی گفته‌اند که این تصمیم برای حمایت از تلاش‌های دیپلماتیکی گرفته شده که برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیر کره در جریان است.

سال گذشته میلادی هم تعدادی از رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی بعد از اولین دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی لغو شد.

وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی روز شنبه دوم مارس (۱۱ اسفند) در تماسی تلفنی توافق کردند که دو مجموعه رزمایش بزرگ مشترک دو کشور را پایان دهند.

منتقدان می‌گویند لغو این رزمایش‌ها قدرت دفاعی آمریکا و کره جنوبی در برابر کره شمالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما گروهی دیگر می‌گویند که این نگرانی‌ها دیگر توجیهی ندارد.

کد خبر 4557790 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا رزمایش کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میلیتری تایمز، نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی این کشور حین برگزاری یک تمرین آموزشی زخمی شدند.

بر اساس اعلام این وبگاه، حادثه در جریان یک تمرین رزمی نزدیک ساحل فلوریدا رخ داد؛ مجروحین این حادثه به بیمارستان دانشگاه «ساوانا» منتقل شدند.

این در حالیست که ۵ ملوان به منظور دریافت مراقبت‌های بیشتر به بیمارستانی در ایالت جورجیا منتقل شدند.

به گزارش میلیتری تایمز، نیروی دریایی آمریکا ماهیت این حادثه و یا عملیات ویژه مذکور را فاش نکرد و تنها گزارش داد که حادثه حین برگزاری یک تمرین رزمی رخ داده است.

همچنین در این حادثه ۲ فروند «هاورکرافت» نیروی دریایی آمریکا که برای جابجایی نیروها و تجهیزات از کشتی به ساحل استفاده می‌شدند، سانحه دیده اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تا کنون بیانیه‌ای در خصوص ماهیت این رویداد منتشر نکرده است.

کد خبر 6097459

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید