Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا به دنبال گفت‌وگوهای تلفنی میان وزیر دفاع موقت آمریکا با همتای خود از کره جنوبی اعلام کرد که کره جنوبی و آمریکا رزمایش‌های مشترک خود موسوم به "Foal Eagle” و "Key Resolve" را متوقف می‌کنند.

وزارت دفاع آمریکا با ذکر نتایج این تماس اعلام کرد: به دنبال همکاری‌های نزدیک، هر دو طرف آمریکایی و کره جنوبی توافق کرده‌اند تا به رزمایش‌های مشترک خود پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم درست دو روز بعد از نشست کره شمالی و آمریکا در هانوی اعلام شد.

در همین حال خبرگزاری یونهاپ اعلام کرده است که طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین بر ادامه آمادگی نظامی تحت فرماندهی جدید به صورت قدرتمندتری تاکید کرده‌اند.
خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی نوشت: تصمیم "جونگ کیونگ دو"، وزیر دفاع کره جنوبی و پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا بر توقف مانورها و رزمایش‌ها منعکس کننده انتظارات هر دو کشور برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک به منظور کاهش تنش‌ها و رسیدن به خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره از یک راه نهایی و تأیید شده است.

مانورهای مشترک همواره یکی از نگرانی‌های اصلی کره شمالی بوده است. سال گذشته حتی خود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این مانورها را به همراه مانورهای جداگانه سالانه پاییزی "فتنه‌انگیز" خواند. پنتاگون سال میلادی گذشته در راستای سیاست ابتدایی ترامپ برای مصالحه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مانورهای بزرگ نظامی را موقتاً لغو کرد.

بنا به اعلام پنتاگون، مانور "Foal Eagle" شامل بیش از ۱۱ هزار نیروی آمریکایی و حدود ۳۰۰ هزار نیروی کره جنوبی بوده که بیشتر بر روی تمرینات میدانی متمرکز بود. این در حالی است که مانور "Key Resolve" شامل ۱۲ هزار نیروی آمریکایی و ۱۰ هزار نفر از کره جنوبی می‌شد که بیشتر مبتنی بر شبیه‌سازی‌های کامپیوتری بوده است.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، براساس دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

در بخشی از بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این رزمایش با هدف حصول اطمینان از تمامیت ارضی و حاکمیتی روسیه و در واکنش به اظهارات و تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه صورت خواهد گرفت.

درباره تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی بیشتر بخوانید

هرچند در این بیانیه نام مقامات مورد نظر روسیه یاد نشده اما مسکو به دفعات تاکید کرده که اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال مداخله مستقیم پاریس در جنگ اوکراین، به شدت خطرناک است.

روسیه تاکید دارد که آمریکا و متحدان اروپایی این کشور با حمایت از اوکراین با ده‌ها میلیون دلار سلاح، جهان را در آستانه رویارویی قدرت‌های هسته‌ای قرار داده‌اند.

نکته حائز اهمیت درباره بیانیه وزارت دفاع روسیه این است که کشورهای هسته‌ای به طور معمول تسلیحات اتمی خود را با برگزاری رزمایش وارسی می‌کنند اما به ندرت با انتشار بیانیه‌ای علنی، چنین رزمایش‌هایی را به تهدیدهای «مشخصی» پیوند می‌دهند.

کد خبر 6098099

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)