Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیوک یکی از خوش‌رنگ و لعاب‌ترین خودروهایی است که در طول تاریخ در ایران تولید شده است. این خودروی آمریکایی‌تبار در بازه زمانی خاصی در ایران تولید شد و توانست جایگاه ویژه‌ای را در میان مردم به‌دست بیاورد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وب‌سایت دیوار، ازآنجاکه تولید خودرو بیوک سال‌هاست که در ایران انجام نمی‌شود، مدل بیوک ایرانی رو به انقراض رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسئله باعث شده است که علاقه‌مندان به این خودرو در مورد ادامه حیات خودروهای بیوک در ایران نگران باشند. هرچند سیر تکاملی این برند در جهان بسیار شگفت‌انگیز و درخور توجه بوده است، اما خاطراتی که بیوک ایرانی در ذهن دهه شصتی‌های ما بر جای گذاشته است، قابل‌چشم‌پوشی نیست و همچنان آن نسل اولیه بیوک که در جهان اثری از آن باقی نمانده است را در میان ایرانیان محبوب نگه‌داشته است. نگاهی گذرا به ویژگی‌های این خودرو و مشکلاتی که درزمینه تعمیر و نگهداری قطعات آن در ایران وجود دارد، شاید مرهمی باشد بر زخم‌هایی که بر پیکره بیوک نقش بسته است.

تاریخچه‌ای از تولید بیوک در ایران

بیوک یکی از برندهای بسیار محبوب خودرو در جهان است که به‌عنوان گل سرسبد جنرال موتورز از آن یاد می‌شود. این خودرو در طی چندین دهه که از تولد آن می‌گذرد، سیر تکاملی بسیار شگفت‌انگیزی را طی کرده است. از زمان تولد بیوک که به سال‌های ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۳ بازمی‌گردد، همواره شاهد درخشش این برند بوده‌ایم. هنوز نسل‌های اولیه بیوک در حال رشد بودند که جنرال موتورز مالکیت این برند را به‌دست آورد. در آن زمان روابط بین ایران و آمریکا بسیار خوب بود و همین مسئله به ایران فرصت داد که خودروهای تازه چشم به جهان گشوده بیوک را در خاک ایران پرورش دهد. تولد اولین خودرو بیوک ایرانی در سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ شکل گرفت.

خودرویی با ساختار اسپرت که برای خانواده‌های قشر مرفه جامعه بهترین گزینه به‌حساب می‌آمد. تا آن زمان در ایران خودرویی به آن زیبایی و کمالات دیده نشده بود. در همه‌جا سخن از بیوک بود؛ همین مسئله باعث شد که نوستالژی دهه شصتی‌ها از خودروی بیوک آغاز شود. پس از آن اتحاد آمریکا و ایران از هم پاشید و تولید این خودرو در ایران متوقف شد. ازاین‌رو فقط تعداد محدودی از خودروهای نسل اولیه بیوک در ایران ماندگار شدند. باوجوداینکه مدل‌های تکامل‌یافته بیوک آمریکایی که در کشورهای تایوان و مکزیک، آمریکای شمالی و کانادا تولید می‌شوند، هنوز هم در ایران حضور دارند اما بازهم عده‌ای از ایرانیان فقط به خرید بیوک‌های تولیدشده در ایران تمایل نشان می‌دهند. بیوک B۳ یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بیوک ایرانی بود که در سال‌های اول ورود این خودرو به ایران متولد شد.

وضعیت تعمیرات و نگهداری قطعات خودرو بیوک در ایران

همان‌طور که گفته شد مدت زمان زیادی است که خودروهای بیوک در ایران تولید نمی‌شوند، از طرفی با متوقف شدن تولید این خودروها در ایران، قطعات آنها به‌ندرت وارد می‌شود. ازاین‌رو زمانی که یکی از این خودروها دچار مشکلات فنی شود، نه تنها وجود افراد ماهر در تعمیرات این نوع خودرو ضروری است؛ بلکه باید قطعات یدکی آن نیز موجود باشد. در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های آمریکا، جنرال موتورز از ارسال قطعات این خودرو به ایران خودداری می‌کند. همین مسئله باعث شده است که علاقه‌مندان به خودروهای بیوک در مورد آینده آنها نگران شوند.

خرید و فروش بیوک ایران

اگرچه فروش بیوک ایرانی تنها در سال‌های اولیه تولید این خودرو بسیار زیاد بود، اما هنوز هم افراد بسیاری هستند که بنا به دلایل شخصی تمایل دارند این دست از خودروها را خریداری کنند. در ایران دو مدل بیوک B۲, B۳ توانست طرفداران زیادی پیدا کند که هنوز هم این مدل از بیوک در ایران یافت می‌شود. باید بگوییم که خریدوفروش بیوک ایرانی همواره امکان‌پذیر بوده است. اما نبود قطعات یدکی آن و در دسترس نبودن تعمیرکاران ماهر برای تعمیرات فنی خودرو از مشکلاتی است که اغلب خریداران با آن مواجه می‌شوند. اگرچه به اعتقاد عده زیادی، نسل‌های مختلف بیوک ایرانی رو به انقراض می‌روند، اما همچنان در شهرهای بزرگ شاهد حضور آنها هستیم. دلیل عمده این استقبال مردم از این خودرو برتری‌های کیفی آن به نسبت سایر خودروهای ایرانی است.

قیمت خرید بیوک ایران

نمونه‌های کارکرده از بیوک ایرانی همواره برای فروش وجود دارند، قیمت آنها با توجه به میزان کارکرد خودرو، سلامت قطعات، بدون خط و خش بودن و معیارهای بسیار دیگری تعیین می‌شود. اما باوجود مشکلات زیادی که در تهیه قطعات و تعمیر این خودرو وجود دارد بازهم بسیاری از مردم ایران این ریسک را پذیرفته و برای خرید آن تمایل نشان می‌دهند. در حال حاضر قیمت بیوک ایرانی به‌طور میانگین با نرخی حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان قابل‌خرید است.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید و فروش خودرو خودرو بیوک وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس

احتمالا تولیدال۹۰ ایرانی در ماه های آینده آغاز خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال 90 ایرانی را با نام P90 منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

موتور ME16 با حجم 1600 سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی 5 سرعته متصل است.

 فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R15، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)