Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره انتقال خون شهرستان دامغان با اشاره به اینکه دامغان برترین شهرستان کشور در شاخص اهدای مستمر خون است، گفت: پایگاه انتقال خون این شهرستان در ساختمانی غیرملکی و استیجاری در حال فعالیت است.

صدیقه مسعودیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: استیجاری، فرسوده و غیراستاندارد بودن ساختمان انتقال خون دامغان از معضلات موجود و نیازمند توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره انتقال خون شهرستان دامغان با بیان اینکه این ساختمان با قدمتی بیش از 40 سال، از لحاظ ایمنی و زیرساخت ها دچار مشکلات فراوان است، ادامه داد: دستور ساخت ساختمان پایگاه انتقال خون دامغان در سال 90 طی سفر ریاست جمهوری وقت صادر شد که به دلیل کمبود اعتبارات، تا کنون تنها 15 درصد پیشرفت در اجرا داشته است.
مسعودیان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نگاه دولت در تکمیل طرح های بالای 60 درصد پیشرفت، عملیات ساخت این طرح از سال 92 تعطیل شد و بدهی پیمانکار طرح نیز تاکنون پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت موجود و رتبه های برتر کشوری شهرستان دامغان در شاخص اهدای خون، اهدای مستمر و بالا بودن کیفیت فرآورده های تولیدی در این پایگاه، می توان از کمک خیران عرصه بهداشت و درمان در این حوزه استفاده کرد.
مسعودیان خاطر نشان کرد: برای ساخت مجموعه انتقال خون در این شهرستان حدود 50 میلیارد ریال اعتبار لازم است که امیدواریم با کمک بودجه های عمرانی و همت خیران، حرکتی رو به جلو در این طرح شاهد باشیم.
سرپرست انتقال خون شهرستان دامغان گفت: ایجاد ساختمان جدید و امکانات لازم می تواند در توسعه عملکرد انتقال خون و استفاده از خون های اهدایی به ویژه در صنعت داروسازی و تهیه پلاسما موثر باشد.
به گزارش ایرنا، مرکز انتقال خون دامغان با 11 نیرو دارای بخش های خون گیری، فرآوری و پخش خون است و میانگین بیش از هشت هزار نفر در سال برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه می کنند.
مردم شهرستان دامغان در شاخص اهدای خون بر حسب جمعیت رتبه اول استان سمنان و از سال 87 در شاخص اهدا مستمر خون، رتبه اول در کل کشور را داراست، در نیمه نخست امسال چهار هزار و 418 نفر به پایگاه انتقال خون دامغان مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و 745 واحد خونگیری انجام شد.
9856/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتقال خون فرسودگي ساختمان دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود

 کمالی در بازدید از پروژه‌های گازرسانی شهرستان هشترود و اطلاع از آخرین روند پیشرفت پروژه‌ها گفت: با توجه به اهمیت ایستگاه CGS هشترود که علاوه بر تامین گاز این شهرستان، توزیع گاز در شهرستان‌های همجوار نظیر چاراویماق و برخی از روستا‌های بستان آباد و مراغه را بر عهده دارد ارتقای ظرفیت این ایستگاه از ۵۰ هزار به ۱۰۰ هزار در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با ارتقای ظرفیت ایستگاه CGS علاوه بر توزیع پایدار گاز برای مشترکین خانگی ظرفیت سازی لازم برای بهره مندی  بخش‌های صنعتی و تولیدی و شهرک‌های صنعتی فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار خاطی سپاهان از حضور در ورزشگاه‌ها
  • پیرمرد هتاک اصفهانی حکم محرومیت ۱۰ ساله گرفت