Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام علی ارجمند عین الدین روز یکشنبه در همایش نقد و بررسی تولید گیاهان تراریخته که در دانشگاه کشاورزی و منابع طیبعی ساری برگزار شد ، افزود : تولید محصولات تراریخته که بخشی از مهندسی ژنتیک محسوب می شود این روزها در جهان دارای حرف و حدیث هایی است و باید در کشور در این زمینه با احتیاط پیش رفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد : اکنون با بهانه افزایش جمعیت و نیاز به تامین مواد غذایی برای آن ، تولید محصولات تراریخته رونق گرفته است اما نباید در پرداختن به مساله تامین امنیت با دستپاچگی و بی توجهی برخورد کرد .
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت : اینکه 39 کشور از تولید این نوع محصولات ممانعت می کنند و یا این که سوئیس به عنوان بزرگترین تولیدکننده این نوع بذر ، کشت آن را ممنوع کرده است نشان می دهد که ما هم باید در این زمینه دقت نظر لازم را داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید به علم روز دنیا در زمینه مهندسی ژنتیک کشاورزی از جمله تراریخته مجهز شد ، افزود : اما در کشور ما عده ای با تبلیغات سوء آمارهای غلط تجاری و کشت این نوع محصولات را در جامعه تزریق می کنند که این یک نوع آسیب است .
ارجمند عین الدین اظهار داشت : تا زمانی که کار علمی و تحقیقاتی در زمینه محصولات تراریخته صورت نگیرد نمی توان در این عرصه به وضوح و خاطر جمع سخن گفت و یا آن را ترویج کرد .
محصولات تراریخته با هدف ایجاد و یا افزایش یک یا چند ویژگی مطلوب نظیر مقاومت به آفات، تحمل در برابر خشکسالی، کم آبی و غنی کردن آن به مواد مورد نیاز بدن انسان مورد تغییرات ژنتیکی قرار می گیرد .
هم اکنون حدود 30 کشور دنیا این محصولات کشت می شود که آمریکا ، برزیل و آرژانتین اصلی ترین کشورها تولید کننده این نوع نوع محصولات هستند .
2096/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 برزیل جامعه ژنتیک سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،استاندار فارس در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳گفت: عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی در شهرستان ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بصورت مستمر پایش شوند.
استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولین ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.
ایمانیه با اشاره به اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه های برتر را دارد، گفت: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولید کنندگان و مشارکت کنندگان سودمند خواهد بود.
نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.
وی با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده ایم؛ امحا کشت هایی که از آب های غیرسالم استفاده می کند برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.
ایمانیه با تصریح بر اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالان این حوزه  در نظر گرفته شده ، ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب برای جایگزینی زمین های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت های غیر مثمر و احداث جنگل کاری و ایجاد صنایع چوبی است.

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان