Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو کمپانی اپل و گوگل اپلیکیشن عربستانی ردیاب زنان Absher را از فروشگاه نرم‌افزاری خود حذف نمی‌کنند.

سناتور دموکرات، «رون وایدن» با ارسال نامه به «ساندر پیچای» مدیر گوگل و «تیم کوک» مدیر اپل در روز 21 فوریه از هر دو آنها خواست تا این اپلیکیشن را از فروشگاه خود حذف کنند.
نامه مذکور که به امضای 14 عضو مجلس نمایندگان رسیده بود، به دفتر مدیران گوگل و اپل ارسال شد اما ظاهراً هر دو آنها با حذف آن مخالفت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نامه به‌صراحت آمده است که گوگل و اپل هر دو همدستی برای سرکوب زنان عربستانی شده‌اند، چراکه این اپلیکیشنِ مخربِ ضدزنان را روی فروشگاه خود نصب‌کرده و میزبانی می‌کنند.
اما نماینده اپل به «جکی اسپی‌یر» نماینده دموکرات از کالیفرنیا اطلاع داده است که آنها اپلیکیشن را ازلحاظ قوانین نرم‌افزاری بررسی کرده و مورد مشکوکی را نیافته‌اند.
گوگل نیز اعلام کرده این برنامه با قوانین گوگل‌پلی مشکلی ندارد و بنابراین حذف نخواهد شد.

سخنگوی «جکی اسپی‌یر» نیز پاسخ داده است که از تصمیم این دو کمپانی عمیقاً متأسف شده است.
گفتنی است در عربستان زنان بدون اجازه همسر، پدر و برادر حق سفر به‌خارج از کشور را ندارند و اپ Absher به نوعی با ارسال پیامک به این افراد خروج زن را اطلاع‌رسانی می‌کند./ خبر آنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که ۳۰ افسر و سرباز از نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیستی به دلیل ناتوانی در ادامه جنگ در نوار غزه پس از حدود ۷ ماه مبارزه دستور آماده شدن برای عملیات نظامی در شهر رفح را رد می‌کنند. 

براساس گزارش المیادین، این کانال گزارش داد که نیرو‌های شرکت چترباز ذخیره وابسته به تیپ چتربازان عادی دستور آماده شدن برای عملیات در رفح را دریافت کردند، اما آنها به فرماندهان خود اطلاع دادند که آن‌ها نمی‌آیند، زیرا دیگر قادر به انجام این کار نیستند. 

کانال ۱۲ صهیونیستی افزود که رهبران ارتش به صراحت گفته اند که اعضای ذخیره را مجبور به حضور در آن نخواهند کرد، اما آنها گفتند که این نشان دهنده سطح بالایی از فرسایش نیرو‌های ذخیره پس از ماه‌ها جنگ است.

چند روز پیش، کانال هفتم رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد که ده‌ها تن از کسانی که قصد داشتند در ارتش صهیونیستی استخدام شوند از دسته‌بندی برای خدمت در پایگاه آموزشی به‌عنوان ناظر در خدمات واحد کنترل مرزی با غزه خودداری کردند.

 این کانال صهیونیستی اشاره کرد که این سومین خدمت اجباری از ۷ اکتبر است که در آن تعداد زیادی از خدمت در این واحد خودداری می‌کنند.

در همین راستا، اسرائیل زیو، سرلشکر ذخیره در ارتش اشغالگر و فرمانده لشکر عملیاتی آن در گذشته پیشتر در بیانیه‌های مطبوعاتی درباره عملیات مورد انتظار در رفح صحبت و تأکید کرده بود: حماس در حال آماده‌سازی یک کمین استراتژیک برای ارتش است. این یک فاجعه برای اسرائیل خواهد بود.

زیو معتقد است که این عملیات با توجه به اینکه رفح مکان بسیار دشوار و شلوغی برای نبرد است، علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، خطری بالاتر از هر کاری که ارتش در نوار غزه انجام داد، دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه