Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- خطيب حرم مطهر رضوي با تاکيد بر اينکه يک جامعه بااميدواري مي‌تواند به پيشرفت‌هاي مهمي دست يابد، گفت: زيارت امين الله که زائران در مشاهد شريف قرائت مي‌کنند گنجينه‌اي از اميدواري به‌شمار مي‌رود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از آستان نيوز، حجت الاسلام پناهيان در ويژه برنامه‌هاي فرهنگي حرم مطهر رضوي که بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خميني(ره) برگزار شد، عنوان کرد: در هنگام به‌جا آوردن اعمال سعي صفا و مروه دعايي آمده به اين مضمون که «خدايا حُسن ظنم را نسبت به خودت بالا ببر»، گفتن اين دعا در يکي از بهترين اعمال حج بيانگر اهميت حُسن ظن داشتن به خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنران حرم مطهر رضوي ادامه داد: انسان با هربار گناه، يک ارتباط با شيطان برقرار مي‌کند و شيطان نيز در همان لحظه يأس و نااميدي را به او القاء مي‌کند، به طور کلي شيطان کارش توسعه يأس و نااميدي در وجود انسان است.
وي افزود: برخي در حرم امام رضا(ع) مي‌پرسند «چه کار کنيم امام رضا(ع) ما را ببيند؟» اين سوال از يأس و نااميدي انسان سرچشمه گرفته است، چون همين حضور ما در حرم ثامن الائمه نشانه لطف و کرم امام است.
پناهيان گفت: کسي که به خالق هستي حسن ظن بالا دارد يقينا پايگاه اميد در دلش محکم و استوار خواهد بود، مومني که به خدا حسن ظن دارد از دشمن هراس نداشته و در هر مرحله‌اي از زندگي توکل به خدا دارد.
خطيب حرم مطهر رضوي اظهار کرد: در روايت آمده که هر کاري را با «بسم الله الرحمن الرحيم» آغاز کنيد چون گفتن اين عبارت، اميد را در دل انسان زياد مي‌کند.
وي با بيان اينکه رسانه‌هاي غربي مثل BBC کارشان ايجاد يأس و نااميدي در جامعه ايران است، عنوان کرد: اگر مسئولان اميد و توکل به خدا داشتند هرگز تن به مذاکره با آمريکايي‌ها نمي‌دادند.
پناهيان ادامه داد: مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي ايران، خيلي روي موضوع اميد تاکيد داشتند، چون با اميد است که مي‌توان پيشرفت کرد.
وي گفت: خداي متعال انسان را آزمايش مي‌کند تا او توکل و اميدش به خدا بيشتر شود، چون اگر اميد در زندگي نباشد انسان نمي‌تواند پله‌هاي پيشرفت را طي کند، اکنون رزمندگان يمني اميدشان به موشک و فلان اسلحه نيست بلکه تمام اميدشان به خداست.
پناهيان تاکيد کرد: در مورد گناه‌کاران هرگز نبايد گفت که خدا هرگز او را نمي‌بخشد، اين کلام خودش گناه بزرگي است، چون اين کلام نااميدي را بيشتر توسعه مي‌دهد.
وي محاسبه نفس را يکي از راه‌هاي کسب اميد معرفي کرد و ادامه داد: متن زيارت امين الله که زائران در مشاهد شريف قرائت مي‌کنند گنجينه‌اي از اميدواري است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امين الله اميدبخشي مومنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

 زارع گفت: در موزه فسیل مراغه  بیش از ۷۰۰ قطعه فسیل انواع مهره داران به نمایش درآمده است.

 زارع افزود: در این موزه نمونه‌هایی منحصر به فرد از فسیل‌های انواع فیل، زرافه، ببر دندان شمشیری، انواع گاو‌ها، آهو، کرگدن و اسب دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه تنها موزه فسیل مهره داران در کشور است افزود: قدمت فسیل‌های این مجموعه ۹ میلیون سال است.

رئیس اداره حافظت محیط زیست مراغه افزود: انواع جمجمه، آج فیل، فک و اندام‌های حرکتی حیوانان از جمله فسیل‌های به نمایش در آمده در این موزه است.

زارع گفت: در این موزه فسیل‌هایی کمیاب شامل فیل، میمون، زرافه، کرگدن واسب‌ها به نمایش در آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: در هشت فصل حفاری منطقه فسیلی این شهر بیش از هفت هزار قطعه فسیل مهره داران استخراج شده است.

وی افزود: منطقه فسیلی مراغه به خاطر تراکم بالای فسیل حیوانات مهره دار به بهشت فسیل شناسان جهان شهرت دارد.

این موزه به صورت دائمی در مرکز تحقیقات فسیلی ایران در شهر مراغه واقع در میدان مجلس برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه‌ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند