Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه از گزارش سازمان ملل که در آن اسرائیل مسؤول اتفاقات خشونت‌آمیز سال گذشته در مرزهای نوار غزه معرفی شده است، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، جیسون گرینبلات، فرستاده رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه توییت کرد: این گزارشی جانبدارانه و ضد اسرائیلی است، آیا اسرائیل تنها "کشوری" است که در دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل مانده است؟

گرینبلات در ادامه جنبش حماس را مسؤول شرایط نوار غزه دانست و مدعی شد، حماس مسؤول مستقیم شرایط اسفناکی است که ساکنان غزه در آن به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فرستاده رئیس جمهوری آمریکا حماس را به راه‌اندازی اعتراضاتی که خشن و غیرمدنی خوانده متهم کرده و این اعتراضات را ناشی از بی‌مسؤولیتی آن و نادیده گرفتن جان انسان‌ها دانست.

بازپرسان سازمان ملل پیشتر گفته بودند، نیروهای امنیتی اسرائیل در ارتباط با قتل ۱۸۹ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۶۱۰۰ تن دیگر از آنها در اعتراضات هفتگی سال گذشته در نوار غزه، مرتکب جرائم جنگی و ضد بشری شده‌اند.

کمیته مستقل تحقیقات اعلام کرد، اطلاعات محرمانه‌ای از مسؤولان این کشتارها در اختیار دارد که در میان آنها تک‌تیراندازها و فرماندهان نظامی نیز به چشم می‌خورند و این اطلاعات را به میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل تحویل خواهد داد تا او آنها را به دیوان کیفری بین‌المللی ارجاع دهد.

این کمیته در گزارشی آورده است: نیروهای امنیتی اسرائیل دست به کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی زده و معلولیت‌های دائمی را برای آنها که خطری برای دیگران ایجاد نکرده و مشارکت مستقیمی در اقدامات خصمانه نداشتند، به وجود آوردند.

تیم سازمان ملل توجیهات اسرائیلی‌ها مبنی بر اینکه این تظاهرات با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات تروریستی انجام می‌شوند را رد کرد.

در این گزارش آمده است، ماهیت این تظاهرات مدنی بودند و اهداف سیاسی مشخصی دارند.

در گزارش یاد شده آمده است، کمیته به این نتیجه رسید که تظاهرات ماهیت جنگی یا نظامی نداشته‌اند.

فلسطینی‌ها به شدت از این گزارش استقبال کرده و گفتند، زمان محاکمه اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی فرا رسیده است.

گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ای در خواست کردند در راستای ایجاد مقدمات محاکمه فرماندهان ارتش اسرائیل به دلیل جرائم متوالی‌شان در حق فلسطینی‌ها، این گزارش فورا اجرا شود.

همچنین آنها اعزام یک کمیته بین‌المللی ویژه به اراضی اشغالی فلسطینی‌ها جهت بررسی موارد نقض حقوق فلسطینی‌ها توسط اشغالگران و نیز جلب حمایت‌های بین‌المللی تا زمانی که اشغالگری پایان یابد را خواستار شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين گرینبلات نتانياهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده های رژیم صهیونیستی طی ساعت های گذشته محله الصبره در جنوب شهر غزه را بمباران کردند.

اطراف دانشگاه اسلامی واقع در منطقه معن در خان یونس در جنوب نوار غزه نیز شاهد حمله های هوایی رژیم صهیونیستی بوده است.

نیروهای دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کردند که پیکرهای شش شهید فلسطینی را از زیر آوار منطقه الامل در غرب استان خان یونس بیرون کشیدند.

حمله های هوایی رژیم صهیونیستی اطراف اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را نیز در برگرفت. این جنگنده های متجاوز خانه های مسکونی را در محله الزیتون واقع در شهر غزه بمباران کردند.

در همین حین توپخانه رژیم صهیونیستی نیز حمله های خود را علیه نوار غزه از سر گرفت و اردوگاه النصیرات واقع در مرکز این باریکه را هدف قرار داد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز گذشته اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته سه کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی ها در این باریکه مرتکب شد.

این وزارت خانه افزود که در این حمله ها ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هشت هزار نفر مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار زخمی ها نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و زخمی ها در نوار غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6092697

دیگر خبرها

  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است