Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:59:59 GMT

امام جماعتی که به اهالی مسجدش، اقتدا می کند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۴۱۳۸

امام جماعتی که به اهالی مسجدش، اقتدا می کند

حجت‌الاسلام والمسلمین ماجدی آنقدر فضایی مهربان و دوستانه در مسجد صاحب الامر (عج) ایجاد کرده است که هر وقت دیر به زمان اقامه نماز در این مسجد برسد، به فردی که به عنوان امام جماعت نماز می خواند، اقتدا می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: شناخت ائمه جماعات اثرگذار در سطح مساجد و پیرو آن جامعه، علاوه بر معرفی الگوهای نیک به افراد، می‌تواند مشوقی برای ائمه جماعات جوان‌تر در مدیریت هر چه بهتر مساجد نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرنگار ما طی سلسله گزارش‌هایی به معرفی تعدادی از ائمه جماعات با سابقه و اثرگذار در محیطی که در آن قرار داشته یا دارند، می‌پردازد و در همین راستا در این نوبت به شرح زندگی حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمد ماجدی» امام جماعت مسجد صاحب الامر(عج) پرداختیم.

 

بی گمان مهم ترین عامل در موفقیت هر نهاد یا سازمان یا مجموعه ای، عملکرد درست و سازنده مدیر یا مدیران آن است موضوعی که استیفن رابینز، نظریه پرداز علم مدیریت بارها در آثار و پژوهش هایش بر این موضوع تاکید کرده است.

 

این واقعیت مسلم حتما درباره نهادهای دیرپای دینی مانند مساجد، مدارس علمیه و تکایا نیز صدق می کند و به دلیل ارتباط مستمر مردم با مساجد، این موضوع درباره مدیریت صحیح ائمه جماعات بیش از هر فرد دیگری، صدق می کند.

 

گزاش خبرنگار ما از دلایل موفقیت مساجد فعال در سطح تهران، این موضوع را اثبات می کند، برای نمونه اگر مسجد الرحمان در خیابان سپهبد قرنی، بسیار پویا است یکی از مهم ترین دلایل آن، عملکرد درست حجت الاسلام والمسلمین جواد رضایی محلاتی؛ امام جماعت این خانه خدا است.

 

 

گزارش خبرنگار ما از پیشرفت مستمر مسجد حضرت صاحب الامر(عج) واقع در بلوار نبرد، چهارراه فرزانه (خیابان داودآبادی) طی 18 سال اخیر، اهمیت نقش مدیران در موفقیت یک مجموعه را دوباره نشان می دهد و به سایر ائمه جماعات یادآور می شود که باید به گونه ای مدیریت کرد که مردم شیفته مسجد شوند.

 

این مبلغ دینی که از مبارزان دوران قیام ملت ایران علیه حکومت طاغوت بود و رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی بود و پدر جانباز نیز هست، از همان روزهای نخست حضورش در مسجد حضرت صاحب الامر(عج) رویکرد خوش رویی و مهربانی را سرلوحه مدیریتش قرار داده است.

 

سه ماه از حضور ماجدی در این مسجد گذشته بود که اعضای هیات امنا پاکتی به عنوان حق الزحمه به وی پرداخت کردند و ماجدی به آنان گفت «من از شما پولی نمی خواهم، اما اگر می خواهید حقوقی برای من وضع کنید باید چندین برابر این باشد.» در واقع امام جماعت مسجد حضرت صاحب الامر(عج) با این سخن خواست به اعضای هیات امنای این مسجد بفهماند که به جای پرداخت حقوق به وی، به فکر توسعه کمی و کیفی مسجدشان باشند.

 

 

یکی دیگر از کارهای جالب حاج آقای ماجدی (اهالی محل و مسجد حضرت صاحب الامر(عج)، او را اینگونه صدا می کنند) این است که با حضور در شبستان این مسجد، با تک تک نمازگزاران دست می دهد و احوال آنان را می پرسد.

 

اما آنچه شاید از همه مهمتر باشد این موضوع است که هرگاه حجت الاسلام والمسلمین ماجدی به هر دلیل، دیر به مسجد حضرت صاحب الامر(عج) برسد به هر فردی که نماز جماعت را اقامه می کند، اقتدا می کند. در واقع وی به اهالی این مسجد گفته است، هرگاه من دیر آمدم یا نتوانستم بیایم، لطفا یکی از شما نماز را بخواند و اگر من رسیدم، حتما به او اقتدا می کنم.

 

موضوع جالب تر این است که ماجدی علاوه بر اقتدا به امام جماعتی که از میان یکی از اهالی مسجد حضرت صاحب الامر(عج) نماز را اقامه می کند، بین دو نماز عمامه را از سر و عبا را از دوش برمی دارد تا نمازگزاران متوجه حضور او نشوند.

 

ماجدی که تحصیلات حوزوی را در مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) فراگرفت و از شاگردان آیات احمدمجتهدی، محمد ضیاءآبادی و محسن حبیبی، بود نحوه مدیریت خود در مسجد حضرت صاحب الامر(عج) را نشات گرفته از سخنان و کردار آیت الله مجتهدی می داند و مدام در منبرهایش به آن عالم ربانی استناد می کند.

 

 

اهالی چهارراه فرزانه بلوار نبردشمالی و مسجد حضرت صاحب الامر(عج) آنقدر به حجت الاسلام والمسلمین ماجدی اعتماد دارند که به سخن وی عمل کردند و دو باب مغازه را در مجاورت این خانه خدا ساختند و وقف این مسجد کردند. این کار باعث شد دیگر شب های جمعه، پولی از نمازگزاران برای کمک به مخارج مسجد حضرت صاحب الامر(عج) جمع آور نشود.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب شبستان مجلس مقام معظم رهبری استان بوشهر شیراز خبرگزاری اصفهان مسجد صاحب الامر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم

شهردار قم گفت: بیش از چندین هزار میلیارد پروژه در ایام دهه کرامت در قم افتتاح خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: اگر قم و مشهد دارای کرامت هستند، به دلیل وجود بارگاه ملکوتی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آستان قدس رضوی(ع) است.

وی افزود: بیش از 65 موضوع برنامه‌های مختلفی را در ستاد شهرداری قم خواهیم داشت.

شهردار قم با اشاره به اینکه بیش از چندین هزار میلیارد پروژه در ایام دهه کرامت در قم افتتاح خواهد شد، بیان کرد: همچنین به نام گرامی‌داشت دهه کرامت برنامه نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی قم برگزار خواهد شد.

ارائه اسکان به زائران در مسجد جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این نشست گفت: برنامه‌های مختلفی را با محوریت همکاری و هم‌افزایی با آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نظر گرفته‌ایم.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی با بیان این که در کنار اقدامات فرهنگی در بحث اسکان زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) همکاری خواهیم داشت، افزود: سال گذشته نیز مسجد مقدس جمکران در بحث اسکان اقدامات مطلوبی انجام داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • فال انبیا فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • فال انبیا فردا یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه