Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:28:09 GMT

آزادسازی زندانیان طالبان در صلاحیت آمریکاست نه کابل

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۴۱۹۹

آزادسازی زندانیان طالبان در صلاحیت آمریکاست نه کابل

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در گفتگو با مهر آزادی زندانیان طالبان از بند حکومت افغانستان را در صلاحیت آمریکایی‌ها دانست نه حکومت افغانستان.

مجاهد این اظهارات را در پاسخ به این گفته آمریکایی‌ها که آزادی زندانیان در صلاحیت مقامات افغانستان است و آمریکا نمی‌تواند در این رابطه مداخله کند بیان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که قبل از این طالبان آزادی زندانیان طالبان دربند حکومت افغانستان را به عنوان یک شرط برای صلح و آتش بس به میان آوردند.

مجاهد در گفتگوی خود با خبرنگار مهر همچنین از جزئیات تازه نشست ملأ برادر و فرمانده ناتو در افغانستان نیز خبر داد، به گفته وی آزادی زندانیان طالبان و خروج نیروهای خارجی از موضوعات اصلی مورد بحث در این نشست بود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اظهار داشت که در این دیدار فوق العاده ملأ عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر با «اسکات میلر» فرمانده نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان در ارتباط به بسیاری از موضوعات اساسی صلح بحث و گفتگو صورت گرفته است.

در این دیدار ملأ عبدالغنی برادر از جانب آمریکایی خواسته است تا برای تحکیم صلح به خواست طالبان جامع عمل بپوشانند، ملأ برادر به آمریکایی‌ها گفته است که باید راه‌های مناسب ختم اشغال را بسنجند و نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند.

به گفته مجاهد؛ لغو تحریم‌ها، آزادی زندانیان طالبان که دربند حکومت افغانستان هستند و حل مسائل از طریق گفتگو نیز دیگر خواست نماینده طالبان در این دیدار فوق العاده با فرمانده نظامیان خارجی در افغانستان بوده است.

جانب آمریکایی نیز در مقابل برقراری امنیت و استفاده نشدن از خاک افغانستان برای تهدید کشورهای دیگر را از موضوعات اساسی دانست که جانب طالبان باید در رابطه اطمینان دهند.

به بیان مجاهد در این دیدار زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور افغانستان، صدراعظم قطر و معاون وزیر خارجه قطر و در مکانی که از سوی حکومت قطر در نظر گرفته شده بود خارج از دفتر سیاسی طالبان به صورت فوق العاده صورت گرفته است.

سخنگوی طالبان همچنین از روند مذاکرات قطر ابراز رضایت کرد و گفت تا کنون هیچ مسئله منفی در مذاکرات رونما نشده است اما تا هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و زود است تا ما در رابطه به نتیجه پیش بینی داشته باشیم.

کد خبر 4557944

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا طالبان مذاکرات صلح مذاکرات صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان