Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمود رضا برازش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، امروز یکشنبه، 12 اسفند‌ماه، طی نشست خبری با اصحاب رسانه از تجمع تعدادی از جشنواره‌های امام رضا(ع) خبر داد و گفت: 8 جشنواره شعر از جمله جشنواره دو بیتی، شعر سپید، شعر محلی، مشاعره و ... در جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شد که با بررسی‌های به عمل آمد متوجه شدیم تعداد آثار تولید شده در این خصوص در سال زیاد نیست و مقرر شد جشنواره‌های شعر به صورت متمرکز برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس سه جشنواره شعر فارسی، عربی و ترکی برگزار خواهد شد که جشنواره شعر عربی و ترکی به صورت بین‌المللی برپا می‌شود. همچنین جشنواره فیلم و تئاتر به صورت دو سالانه برگزار می‌شود و جشنواره‌های داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی نیز تجمیع و به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشنواره‌ عکس در مشهد خبر داد و گفت: جشنواره مطبوعات رضوی نیز دو سالانه برگزار می‌شود و البته همه استان‌ها سال آینده برنامه‌هایی خواهند داشت و استان‌های که برنامه‌های تخصصی آن‌ها حذف شده است برنامه عمومی برگزار می‌کنند. البته سال آینده نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم خواهیم داشت.

برازش همچنین در خصوص برگزاری و تجلیل از خدام رضوی گفت: در حال شناسایی خادمان برتر رضوی در ایران و سایر مناطق جهان هستیم همچنین در تلاش هستیم جشنواره میراث مکتوب رضوی را سال آینده در یزد با محور کتاب، مقاله و پایان‌نامه برتر رضوی در هفته کتاب برگزار کنیم.

وی با اشاره به وضعیت ارزی کشور گفت: امسال شرایط ارزی مناسبی نداشتیم و به احتمال زیاد سال آینده هم نخواهیم داشت برهمین اساس در حال برنامه‌ریزی برای انجام کارهای مشترک در حوزه بین‌الملل هستیم. البته محصولات فرهنگی بنیاد به 60 کشور جهان ارسال می‌شود ولی در این بخش باید دست به عصا راه برویم.

به گزارش ایکنا در این نشست خبری حسن روح امین، نقاش برجسته کشورمان نیز حضور داشت و طی سخنانی از خلق 5 اثر با محوریت زندگی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: احتجاج امام رضا(ع) در مجلس مامون، مناظره امام رضا(ع) با علمای یهودی و مسیحی، نماز باران امام رضا(ع) حدیث سلسله الذهب و وداع امام رضا(ع) با امام جواد(ع) در مدینه موضوعاتی است که با محوریت آن‌ها 5 اثر هنری خلق خواهد شد البته در تلاش هستم ابعاد این تابلوها بزرگتر از تابلوهای معمول باشد اما برای این کار نیاز به کارگاه ویژه‌ای داریم.

در ادامه ثابتی‌نیا، معاون هنری بنیاد طی سخنانی با تأکید بر اینکه هدف ما تولید آثاری است که در جامعه دیده شود گفت: پس از تولید دو اثر نقاشی تور نمایشگاهی این آثار در شهرهای مختلف کشور برپا می‌شود البته بنیاد در تلاش است زمینه ایجاد موزه هنرهای معاصر رضوی را ایجاد کند تا آثار برتر خلق شده به صورت نمایشگاهی در معرض دید قرار گیرد.

در بخشی از این نشست خبری خبرنگاران در خصوص قیمت نقاشی‌های که روح امین قرار است از امام رضا(ع) به تصویر بکشد سؤال کردند که روح امین و مسئولان بنیاد امام رضا(ع) اعلام کردند: در خصوص قیمت هیچ مسئله‌ای فعلاً مطرح نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در دو دوره اخیر رویکرد جدیدی را ایجاد کرده و چهار دوره قبل این نمایشگاه پیش‌از فراگیری بیماری کرونا بود؛ از دوره قبل بنا شد تا مهمانان خارجیِ متناسب و متمایل به همکاری با ایران به این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو رادیویی، افزود: کشوری مانند چین که دارای بازار بزرگی از واردات و صادرات است، حدود ۱۲۰ دوره نمایشگاه برگزار می‌کند و مخاطب مورد نظر خود را در اکثر نقاط جهان پیدا کرده و هم‌اکنون صدر تقویم نمایشگاه جهان است؛ علاوه بر این نمایشگاه واردات چین نیز طی ۶ دوره برگزار شد که این موضوع هم موقعیت مناسبی برای کشورش ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات ایران در دو گروه کالایی محصولات نفت پایه و محصولات معدنی عنوان می‌شود که ایده آل کشور نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتری باشد و از خام فروشی بپرهیزیم و صادرات خدمات را هم در حد گسترده‌تری انجام دهیم.

دلیری در پایان عنوان کرد: برای ثبت برخی محصولات ایرانی به ویژه دارو در کشورهای مختلف و تأیید استانداردها باید همت بیشتری در حوزه بازاریابی نشان دهیم.

کد خبر 6097210 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • شرکت ۶۰ شاعر خارجی در جشنواره شعر رضوی ترکی آذری
  • ثبت ۱۸۰ درخواست برای حضور خادمان رضوی در یزد
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد