Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:18:37 GMT

جریان سازی ها علیه جوان ترین وزیر کابینه

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۴۴۷۸

جریان سازی ها علیه جوان ترین وزیر کابینه

تهران-ایرنا- اعلان خبر شکایت مدعی‌العموم و دو هزار نفر از مردم اهواز از وزیر ارتباطات و فشار گروهی خاص برای به حاشیه بردن وزیر جوان، مورد توجه برخی رسانه های داخلی قرار گرفته است.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ 'جواد جاویدنیا'، معاون امور فضای مجازی دادستان کشور از شکایت دادستانی و دو هزار نفر از مردم اهواز علیه 'محمدجواد آذری جهرمی'، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و ی گفت احتمال دارد این شکایت منجر به حکم انفصال از خدمات دولتی شود.
البته این شکایت، سومین بخش از سلسله حواشی است که وزیر جوان طی یک سال و نیم دوره وزارتش تجربه کرده است. مهم‌ترین چالش او به حوادث دی‌ماه گذشته و زمزمه‌های مخالفان جریان آزاد اطلاعات برای فیلتر تلگرام بود. البته فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی غیر ایرانی از ماه‌های نخست وزارت دامن‌گیرش شده بود.
در پی ادعای شکایت دادستان و اهوازی‌ها از آذری جهرمی؛ رئیس‌جمهوری در واکنش به حاشیه‌سازی علیه آذری جهرمی اظهار داشت: «قوه قضاییه می‌گوید از وزیر جوان دولت شکایت می‌کند، در حالی که وزیر کار خودش را با قدرت انجام می‌دهد. او به نفع مردم کار می‌کند و به دستورات بی‌ربط اعتنا ندارد. یک نفر در قوه قضاییه می‌گوید از او شکایت می‌کند، خب شکایت کنید.» روحانی حتی در دفاع از وزیر جوانش تأکید می‌کند:« سن که بالا می‌رود احتیاط و توجه به دستگاه‌های نظارتی و دادگاه به ذهن می‌آید، اما وقتی‌که جوان هستی اصلاً دادگاه را قبول نداری و می‌روی کار خود را انجام می‌دهی؛ وزیر جوان ما هم کار خودش را با قدرت انجام می‌دهد. این وزیر می‌شود نه این‌که کسی که حساب می‌کند که پس از پایان دولت به کجا می‌رود.»
به دنبال جنجال های اخیر و فشار گروهی خاص با بهانه فضای مجازی به وزیر جوان، رسانه های داخلی این مهم را مورد توجه خود قرار دادند. در همین راستا خبرنگار سایت جماران در افشای پشت پرده این ماجرا نوشت :حدود 3 ماه قبل، تیمی سه نفره، از تهران عازم اهواز شده اند و با همراهی برخی علمای محلی، به بیش از 300 مسجد و پایگاه بسیج مراجعه و پس از تلاش، حدود 600 تا 700 نفر طومار تهیه‌شده توسط این گروه را امضا می‌کنند.
با خبری که سایت جماران منتشر کرد، ابعاد دیگری از این شکایت و تشکیل پرونده مشخص شد. گرچه افراد نام برده در گزارش مذکور حضورشان در اهواز برای جمع آوری طومار علیه وزیر ارتباطات را تکذیب کردند.
از همین روی، امروز برخی رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب بررسی این پرونده علیه وزیر ارتباطات را ذیل عناوینی همچون «ادامه فشار به دولت و وزیر جوان»، « تیمی سه نفره در پشت پرده شکایت از آذری جهرمی»، «تلاش تئوریسین بارداری با دو گیگ اینترنت علیه وزیر ارتباطات»، «تلاش برای زمین گیر کردن یک مدیر کارآمد»، «حامی فیلترینگ شاکی وزیر جوان» در دستور کار خود قرار دادند که درادامه برخی از مصادیق طرح شده در این رسانه ها را می خوانیم.
**پشت پرده شکایت از وزیر ارتباطات
روزنامه شرق می نویسد: بررسی‌های خبرنگار جماران نشان داد که حدود سه ماه قبل، تیمی سه‌نفره، شامل آقایان روح‌الله مومن‌نسب، کهوند و فروهر، از تهران عازم اهواز شده‌اند. در این خبر نام یک نفر برای کسانی که پیگیر اخبار فیلترینگ و شبکه‌های اجتماعی هستند، آشناست؛ روح‌الله مومن‌نسب. مومن‌نسب از سرسخت‌ترین و عجیب‌ترین حامیان فیلترینگ همه شبکه‌های اجتماعی خارجی است؛ از فیس‌بوک، توییتر و تلگرام که فیلتر هستند تا اینستاگرام و... . او معتقد است این شبکه‌های اجتماعی باتلاق هستند. مومن‌‌نسب سال‌هاست در راستای فیلترکردن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و سایت‌های خارجی فعالیت و تلاش می‌کند. او در یکی از مصاحبه‌های خود در دفاع از این کار این‌طور گفته است: «اگر این برنامه‌های ارتباطی خارجی بسته شوند به‌سرعت نرم‌افزارهای داخلی رونق می‌گیرند و تعداد کاربران آنان افزایش پیدا می‌کند و با این کار درآمد و کیفیت آنان نیز افزایش پیدا می‌کند».

**تکذیب جمع آوری طومار
به گزارش انتخاب، 'روح الله مومن' نسب دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی، پیرامون خبر سایت جماران مبنی بر حضور وی و دو تن دیگر در اهواز برای جمع آوری طومار و امضا جهت محاکمه وزیر ارتباطات، اظهار داشت: جمع آوری امضا در اهواز را تکذیب می‌کنم چراکه مردم اهواز خودشان این کار را انجام داده‌اند. امام جمعه‌های اهواز صراحتا اعلام کردند که از خون جوانانمان نمی‌گذریم و مردم اهواز نیز نسبت به این قضیه اعتراض دارند. مردم اهواز به دنبال برنامه 20:30 که نشان می‌داد افرادی از اهواز گرفتار حادثه تروریستی شدند و اتفاقی که 31 شهریور رخ داد، معتقدند تلگرام باعث این اتفاق شده است. این مورد تنها در اهواز نیست و در شهرهای دیگر نیز در حال رخ دادن است. در حملات تروریستی تهران نیز نقش شبکه‌های اجتماعی خارجی پررنگ بود. هر عملیات تروریستی یک مرحله جذب، یک مرحله برنامه‌ریزی و یک مرحله عملیات روانی دارد که این سه مرحله در تلگرام و اینستاگرام اتفاق می‌افتد. وقتی از استفاده تلگرام و اینستاگرام دفاع شود یعنی شریک جرم هستیم. مردم کرج و باقی شهرها نیز چند هزار شکایت نوشته‌اند.

**فضاسازی علیه وزیر جوان
روزنامه آرمان در صفحه نخست خود با انتشار تصویری از وزیر ارتباطات و تیتر « از فتوای تلگرامی تا شکایت از آذری‌جهرمی » نوشت: وزیر ارتباطات این روزها جدای از کارهای روزمره خود در وزارتخانه باید با گروهی سر و کله بزند که معتقدند تلگرام باعث فعالیت‌های خاصی شده است! از این رو عده‌ای در مخالفت با او طومار جمع می‌کنند و عده‌ای دیگر فتوا می‌دهند و خواستار شکایت از وزیر می‌شوند در حالی که به قرائت بسیاری آذری جهرمی یکی از وزرای موفق دولت بوده است. گویا برخی جریانات در ادامه فشار به دولت درصددند که به بهانه فضای مجازی وزیر جوان روحانی را به حاشیه ببرند.
آرمان در ادامه می نویسد: هفته پیش جواد جاویدنیا معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور از شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات خبر داد. استدلال شاکیان به اینکه تلگرام باعث جذب نیرو‌های تکفیری و حمله به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز بوده از عجایب تکرار نشدنی در ایران بود. ماجرا ادامه دارد تا اینکه از احتمال انفصال آذری جهرمی از خدمات دولتی سخن گفته شد! رصد شرایط نشان می‌دهد که پشت پرده شکایت از آذری جهرمی تیمی سه نفره بوده‌اند. تیمی که از تهران عازم اهواز شده‌اند تا طومار شکایت آماده کنند، با اینهمه هنوز معلوم نیست این دو هزار نفر چه کسانی هستند. چنانکه تا امروز مشخص نشد شهروندانی که به گفته دادستانی نسبت به تضییع حقوق خود در پی فیلتر نشدن تلگرام شکایت کرده بودند، چه کسانی بودند.

آفتاب یزد در مطلبی با تیتر « تلاش تئوریسین بارداری با دو گیگ اینترنت علیه وزیر ارتباطات» نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 3 ماه قبل، تیمی سه نفره، از تهران عازم اهواز شده اند.آنها با همراهی برخی افراد محلی، به بیش از 300 مسجد مراجعه و پس از تلاش، حدود 600 تا 700 نفر طومار تهیه شده توسط این گروه را امضا می‌کنند. در این طومار، ظاهرا ادعا شده که کم کاری وزارت ارتباطات در مسدودسازی تلگرام، عامل بروز جنایت داعش در اهواز و شهادت جمعی از نیروهای مسلح در رژه است.ادعایی که در پشت خود حرفهای نگفته بسیاری دارد، آیا در نرم افزارهای بومی اطلاعات همه مردم مورد استراق سمع قرار می‌گیرد که امکان کشف جنایات قبل از وقوع فراهم است؟ آیا در سایر کشورهای دنیا که اقدامات تروریستی به وقوع می‌پیوندند، مقصر فضای مجازی است؟ و بسیاری از انتقادات دیگر.
در ادامه آفتاب یزد نوشت: نکته ای دیگر که باید به آن توجه ویژه داشت این است که هدف این گروه که به احتمال زیاد حمایت‌های سیاسی طیفی خاص را نیز با خود دارند، چیست؟ آیا تنها فشار به دولت است یا سعی دارند یک مدیر کارآمد را زمین‌گیر و کارهای خوب او را در پس این حواشی مخفی کنند.
فردی که ادعای بارداری دختر 12 ساله با دو گیگ اینترنت رایگان را مطرح کرد، از مخالفان سر سخت استفاده عمومی از فضای مجازی است و از حامیان فیلترینگ این فضاها است.
*گروه نشریات خبری
پژوهشم**9344**1732

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رسانه هاي داخلي اذري جهرمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی وزیر کابینه جنگی نتانیاهو واژگون شد

به گزارش صدای ایران از فارس، رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند خودروی دولتی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل تصادف کرده است.


او زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است. فیلمی توسط کاربران در فضای مجازی منتشر شده که ظاهراً واژگون شدن خودروی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل را نشان می‌دهد.


گفته می‌شود این اتفاق در شهر «رمله» در مرکز فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته است.


برخی از گزارش‌های تأییدنشده وضعیت او را وخیم گزارش کرده‌اند.


بن‌گویر وزیر راست افراطی کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو» است. او از سال ۲۰۲۲ تا کنون وزیر امنیت داخلی سرائیل بوده است.
او رئیس حزب «اُتسما یِهودیت» یا «قدرت یهودی» است که بر پایه ایدئولوژی موسوم به «کاهانیسم» و «عرب‌ستیزی» بنا نهاده شده است.

 
کاهانیسم یک ایدئولوژی صهیونیستی است که معتقد است عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی دشمن یهودی‌ها و اسرائیل هستند.

 
کاهانیسم به دنبال تشکیل یک تئوکراسی یهودی در اراضی اشغالی فلسطین بدون حق رأی برای افراد غیریهودی است.


برخی از اظهارات جنجالی بن‌گویر تصویر بهتری از عمق فاشیسم در دیدگاه‌های او را نشان می‌دهد. بن‌گویر به عنوان مثال، اوت سال ۲۰۲۳ گفته بود: «حق من و همسر من و بچه‌های من برای قدم زدن در منطقه یهودا و شومرون (یهودا و سامره) مهم‌تر از حق تردد عرب‌ها است.»


اوایل اکتبر ۲۰۲۳ هم بن‌گویر بعد از دستگیری ۵ یهودی حریدی به دلیل تف کردن به مسیحی‌ها گفت که چنین اقدامی را نمی‌توان مجرمانه تلقی کرد.

 
وی بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» نیز چندین بار از کشتار تمامی ساکنان غزه حمایت کرده؛ از جمله در نوامبر ۲۰۲۳ گفت: وقتی می‌گویند که حماس باید حذف شود منظور این است که همه آنهایی که آواز می‌خوانند، از حماس حمایت می‌کنند و آب‌نبات پخش می‌کنند [هم باید حذف شوند.]همه آنها تروریست هستند.

 
از جمله دیگر اظهارات جنجالی او در ۱ ژانویه بود که گفت که جنگ با حماس فرصتی برای کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه است.

دیگر خبرها

  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • شکایت پرسپولیس از دو پرسپولیسی | تبعات اقدام علیه درویش
  • خودروی وزیر کابینه جنگی نتانیاهو واژگون شد
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی
  • مجتهدزاده: ممنوعیت ثبت اظهارنامه قضایی علیه مقامات دولتی، اقدامی نسنجیده است
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش