Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:58:43 GMT

تبصره‌های ذیل بودجه ۹۸ شهرداری همدان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۴۸۸۵

تبصره‌های ذیل بودجه ۹۸ شهرداری همدان تصویب شد

در پنجاه و هشتمین صحن علنی شورای شهر همدان تبصره‌های ذیل بودجه ۹۸ شهرداری همدان تصویب شد. ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر همدان با حضور اعضای شورا برگزار و 34 تبصره در بودجه سال 98 شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و تبصره‌های ذیل بودجه نیز تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تبصره یک بودجه سال آینده شهرداری، اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه تمام تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی، میدان میوه و تره بار جدید، پارکینگ طبقاتی آقاجانی‌بیگ، سالن تالار قرآن، پیاده‌راه بلوار ارم، پروژه‌های مربوط به مناطق بازآفرینی و ورودی‌های شهر آورده شده است که اعضا نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند.

رئیس شورای شهر همدان در خصوص بودجه سال 98 شهرداری، اظهار داشت: بودجه سال آینده شهرداری نسبت به بودجه سال‌های قبل عملیاتی‌تر است و امیدواریم به طور کامل محقق شود.

کامران گردان در خصوص پروژه پارک ولایت بیان کرد: 4 میلیارد تومان اعتبار در شهرداری منطقه 2 برای پارک ولایت دیده شده است.

اکبر کاووسی امید رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز گفت: هیچ نکته‌ای در بودجه، دور از چشم اعضای شورا لحاظ نشده است، اعضا همیشه راهکار را در رأس دموکراسی دیده‌اند، هرچند راه حق نیست اما راه حل خوبی است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز با توجه به تبصره یک بودجه 98،ابراز کرد: پارک ولایت با توجه به اهمیت پروژه باید جزو پروژه‌های ناتمام آورده، تکمیل و زیرساخت‌های آن فراهم شود.

حسین قراباغی با بیان اینکه این پروژه کلنگ‌زنی و تاکنون یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، افزود: در صورتی که این پروژه تکمیل نشود، هزینه صرف شده را باید دور بریزیم.

وی خواستار نظارت بیشتر شورا بر اجرای پروژه‌ها از جمله پروژه پارک ولایت شد و تصریح کرد: در این پروژه شورا در بحث نظارت کوتاهی کرده و مشکل را به گردن شهرداری می‌اندازد، پس نظارت شورا کجا می‌رود؟!

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان افزود: درست نیست بعد از هدر دادن بیت‌المال در این پروژه بگوییم اجرای پروژه پارک ولایت به این شکل درست نبوده است و با ایجاد پارکینگ و غیره، به بهانه درست نبودن اجرای پروژه بیت‌المال را دور بریزیم.

وی با انتقاد از تملک باغات برای ایجاد فضای سبز، تأکید کرد: چه لزومی داشت برای ایجاد فضای سبز باغات را بگیریم این اقدام یک خیانت به شهر همدان از سال 79 بوده است.

قراباغی افزود: این اقدام یک خیانت از سال 79 و با تملک 90 هکتاری آغاز شد که سپس به 48 هتار رسید که اکنون موفق به تملک 28 هکتار آن شده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه هرکسی در این سیاست‌گذاری نقش داشته به مردم خیانت کرده است، اظهار داشت: باید در این خصوص تجدید نظر کنیم.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: پارک ولایت جزو پروژه‌های نیمه تمام محسوب می‌شود چراکه بخشی از کار عمرانی آن شروع شده است.

حمید بادامی‌نجات افزود: ایجاد پارک 100 هکتاری ولایت، صرف ایجاد پارک جنگلی برای مردم جذابیت ندارد.

انتقاد آروین از ابهامات موجود در بودجه شهرداری تهرانشورای شهر تهران| کلیات بودجه 98 شهرداری تصویب شدکاهش بودجه فرهنگی شهرداری تهران در سال 98

وی خواستار ایجاد زیر ساخت در این پروژه برای جذب سرمایه‌گذار شد و تصریح کرد: باید راه و دیوار کشی در پروژه انجام شود، نمی‌شود هزینه این اقدامات را به سرمایه‌گذار تحمیل کرد. زیرساخت حداقلی باید در این پروژه ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز اظهار داشت: پارک ولایت را نمی‌شود جزو پروژه‌های نیمه تمام محسوب کرد بلکه باید تقدم و تأخر عملیات به لحاظ کل پارک را در نظر بگیریم.

علی رحیمی‌فر با اعلام نظر مخالف در خصوص ایجاد زیرساخت در این پروژه، گفت: اینکه می‌گویید سرمایه‌گذاری با یک هزار و 500 میلیارد تومان آماده همکاری در این پروژه است، ایجاد راه و زیرساخت‌های این چنینی دوباره کاری است.

وی ابراز کرد: با ایجاد زیرساخت در واقع سرمایه‌گذار بر سر سفره آماده می‌نشیند و در اصل دیگر این چنین سرمایه‌گذاری دیگر سرمایه گذار نیست بلکه سرمایه‌برداری است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه پارک جنگلی عملکرد پارک معمولی را ندارد، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که ایجاد پارک 7 هکتاری منطقه خضر کار ماندگارتری است که باید انجام شود.

وی با انتقاد از اظهار نظر قراباغی مبنی بر عدم نظارت شورا در اجرای پروژه پارک ولایت، اظهار داشت: اگر در روند عملیاتی این پروژه تغییر و توفیقی بوده حاصل نظارت‌هاست و ادله کافی در این خصوص وجود دارد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز در این خصوص گفت: پروژه پارک ولایت هیچ کار ابنیه‌سازی، دیواره سازی و طرح و ضرورتی ندارد.

سید مسعود عسگریان یادآور شد: قرار بر فراهم کردن راه دسترسی مناسب در این پروژه بود که با آمدن سرمایه‌گذار، بر اساس طرح خود عمل کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز گفت: برای زمین بوستان جنگلی ولایت در زمانی که تحویل منابع طبیعی بود، دو راه برای آن ایجاد کرده بودند.

علی فتحی افزود: سرمایه‌گذار نیاز به راه دارد که بتواند تا بالای تپه برود اما راه دسترسی بالای تپه یک ماشین است، پیشنهاد می‌کنم برای آمدن سرمایه‌گذار، حداقل در این منطقه راه داشته باشیم.

به گزارش تسنیم از همدان، بر اساس رأی‌گیری انجام گرفته پس از اظهار نظر اعضای شورا و بیان نظرات موافقان و مخالفان در خصوص اولویت قرار دادن تکمیل پروژه پارک ولایت تصمیم بر در اولویت قرار دادن تکمیل این پروژه در سال آینده شد.

سپس سایر تبصره‌های بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تخصیص 20 درصد اعتبارات فرهنگی به استثنای اعتبارات عمرانی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از آن جمله بود که به جرأت می‌توان گفت پرچالش‌ترین مباحث در صحن شورا مربوط به مباحث فرهنگی دیده شده در بودجه بود.

اعضای موافق و مخالف تبصره مذکور به ارائه نظرات خود در این خصوص پرداختند که حمید بادامی‌نجات نایب رئیس شورا خواستار مشخص شدن چگونگی تأمین 20 درصد اعتبار فرهنگی مذکور در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز با انتقاد از افزایش میزان عوارض نوسازی به منظور تأمین اعتبار فرهنگی در این خصوص، اظهار داشت: برای ارائه هر خدت از مردم هزینه می‌گیریم و دریافت هزینه مازاد به این منظور اجحاف در حق مردم است.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه به این دلیل که بودجه محقق نشده است نباید به مردم هزینه تحیل کنیم، گفت: در صورت دریافت هزینه مازاد، کار فرهنگی برای مردم انجام ندهیم.

وی با تأکید بر اینکه آنهایی که در شرایط بد اقتصادی کنونی هززینه به مردم تحمیل می‌کنند باید به افکار عمومی و رسانه‌ها پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: وقتی با بودجه میلیاردی نمی‌توانید کار فرهنگی انجام دهید با دریافت هینه اندک نیز نمی‌توانید.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان یادآور شد: با اینگونه اقدامات بدعت‌گذاری می‌کنیم در حالی که در هیچ کجای کشور چنین اقداماتی صورت نمی‌گیرد‌ با این اقدامت به مردم فشار می‌آوریم.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟

 به گزارش تابناک، تسنیم نوشت:  اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 حدود56 هزار میلیارد تومان بوده است در حالیکه دولت از بودجه سال گذشته حدود 159هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است.

این رقم نشان میدهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150درصد رشد داشته است.

علاوه بر آن اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه حدود 75هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته حدود 9درصد رشد را تجربه کرده است.

مرکز پژوهشهای مجلس در این خصوص تاکید دارد، چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

دیگر خبرها

  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم