Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و نهمین دوره نشست‌های اتحادیه پارلمان‌های عربی با مشارکت هیئت پارلمانی سوریه امروز (یکشنبه) در اردن آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، علی عبدالعال، رئیس پارلمان مصر در جلسه افتتاحیه این نشست گفت: تصمیم آمریکا درباره انتقال سفارتش از تل آویو به قدس با قوانین بین المللی مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس پایتخت فلسطین است.

این نشست تحت عنوان "قدس پایتخت ابدی فلسطین است" در امان برگزار می‌شود. قرار است ریاست اتحادیه پارلمان‌های عربی در پایان این نشست از مصر به اردن منتقل شود.

عبدالعال تأکید کرد: مصر به خاطر فلسطین وارد جنگ‌هایی شد. ما باید به خاطر فلسطین و قدس متحد باشیم.

عاطف الطراونه، رئیس پارلمان اردن نیز گفت: اردن از آنجا که قیمومیت بر مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس را برعهده دارد هرگز از نقش خود در این باره کوتاه نخواهد آمد و با هرگونه تلاشی برای از بین بردن هویت این شهر مقابله می‌کند.

وی گفت: پایان دادن به نقض‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین مهم‌ترین عامل از عوامل جنگ علیه تروریسم است. قدس پایتخت ابدی فلسطین است.

الطراونه همچنین تأکید کرد: باید به دنبال راهکار سیاسی برای بحران سوریه باشیم که ضامن حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور باشد. باید دستاوردها و پیروزی‌های به دست آمده علیه داعش حفظ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

وزیر امور خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و موضوعات مرتبط به آن اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما تمایل داریم که کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهیم و به خشونت و درگیری‌های ۷۰ ساله پایان دهیم.

وی افزود: جامعه بین‌الملل مخالف راه حل نظامی در رفح است، چرا که منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.

سامح شکری تاکید کرد: هم اکنون طرحی برای آتش‌بس در غزه روی میز است و دو طرف باید آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی افزود: ما باید شروطی را تعیین کنیم که منجر به مشارکت حماس در تشکیل کشور فلسطین شود. مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت نیز طبق قوانین بین‌الملل قابل توجیه است.

دیگر خبرها

  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات