Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

 مرتضی بانک گفت: بورس بین المللی در مناطق آزاد ایجاد می شود، هرچند در بخش شبکه بانکی بین المللی توافقاتی نداشته ایم، اما در بورس بین المللی با مکانیزم بین المللی و با ارز خارجی فعالیت خود را با مشارکت پنجاه پنجاه داخلی و خارجی آغاز خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از موج، رییس شورای عالی مناطق آزاد کشور در اجلاس استراتژی های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات که امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین عوامل سرمایه گذاری بحث ریسک است و باید این مقوله مورد توجه قرار گیرد، به طوری که سرمایه گذار با دسترسی آسان به مواد اولیه می تواند هزینه تولید را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی بانک با بیان اینکه قوانین و مقررات نیز در تسهیل سرمایه گذاری موثر است، افزود: امروز سه دهم وسعت کشور در حوزه مناطق آزاد است که در این شرایط کمتر از یک میلیون از جمعیت کشور در  این منطقه هستند.

او با بیان اینکه نزدیک به 2600 واحد صنعتی، خدماتی و گردشگری در مناطق آزاد فعال هستند، تصریح کرد: نزدیک به نیم میلیون اشتغال زایی در مناطق انجام شده است و نزدیک به 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در این مناطق آزاد انجام شده است. همچنین در 5 سال گذشته 130 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی داشته ایم و در همین پنج ساله دوره 118  میلیارد دلار صادرات در این مناطق انجام شده است.

او با اشاره به اینکه شاید نتوانسته ایم فرصت های مناطق آزاد را تبلیغ کنیم، گفت: برخی محدودیت ها در قانون مناطق آزاد که مترقی است ایجاد شده، با این حال توانسته عملکردی موفقی داشته است و ما نیز مسئولیم از این قانون حفاظت کنیم.

بانک با تاکید بر اینکه باید از معافیت های مالیاتی 20 ساله و معافیت های صادراتی استفاده کنیم، گفت: این ظرفیت های قانونی باید برای استفاده از ظرفیت ها بکار بگیریم. از این رو سیاست های را دنبال می کنیم که تولید و صادرات را پیوند بزند و تقویت کند. همچنین به دنبال این هستیک کریدور برای ورود فناوری ایجاد کنیم.

بانک با تاکید بر اینکه بورس بین المللی در مناطق آزاد ایجاد می شود، تصریح کرد: در بخش شبکه بانکی بین المللی توافقاتی نداشته ایم اما در بورس بین المللی با مکانیزم بین المللی و با ارز خارجی فعالیت خود را با مشارکت پنجاه پنجاه داخلی و خارجی آغاز خواهد کرد.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه 200 خدمت ارائه خواهد شد، تصریح کرد: به دنبال ایجاد مراکزی ب ای نوآوری و شرکت های دانش بنیان هستیم، از این رو به دنبال تسهیلات بیشتر برای بخش تولید هستیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مناطق آزاد مرتضی بانک بورس بین المللی ارزهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه
  • رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است
  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در مناطق محروم
  • مبارزترین فرهنگ ادبی بین‌المللی فرهنگ فلسطینی است
  • بهترین سایت‌های خارجی برای خرید با پرفکت مانی کدامند؟
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید