Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش مسیح علینژاد به برگزاری یک کرسی آزاد اندیشی با عنوان «حجاب اجباری تا آزادی یواشکی» نشان دهنده اوج ترس و اضطراب اتاق فکر دشمن در ایجاد گفتمان تفکر و اندیشه در رابطه با شبهاتی است که وی و همراهانش تاکنون ایجاد کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، در این روزها که در فضای مجازی عبارت #حجاب_اجباری زیاد به چشم می آید دانشجویان دانشگاه گیلان همراه با انجمن علمی علوم قرآن و حدیث و کانون قرآن دانشگاه گیلان اقدام به برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان”از حجاب اجباری تا آزادی یواشکی” کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این نشست بررسی دقیق و منطقی این گفتمان که از سوی "خبرنگار لندن نشین" در فضای رسانه ای مطرح شد بود و به همین منظور قرار است سه تن از دانشجویان موافق وجود قوانین برای پوشش و سه تن دیگر در مخالفت با اجباری بودن قوانین در روز یک شنبه ۱۲ اسفند ساعت ۱۳ در تالار حکمت دانشگاه گیلان به بحث و گفتگو بپردازند.

 

 

اما نکته حائز اهمیت واکنش "خبرنگار لندن نشین" به این برنامه بود.

علینژاد در اینستاگرام خود نوشت:

“عجب پوستری ساختند؟ نوشتند از حجاب اجباری تا آزادی‌های یواشکی. این روزها در دانشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها، مدارس و تریبون‌های مختلف کشور از کمپین ما عصبانی هستند چون ما با هم و در کنار هم #آزادی_های_یواشکی شده در جمهوری اسلامی را علنی کردیم. چون ما ثابت کردیم، آزادی نمی‌تواند زیر زمینی و‌ یواشکی باقی بماند و در مورد آزادی‌هایی که حق طبیعی ماست با هم و در کنار هم پنج سال تمام هر روز حرف زدیم و تمام رسانه‌های جهان از ما نوشتند. چون ما ثابت کردیم هر چقدر تحقیرمان کنند، تهمت به ما بزنند، فحش و ناسزا تقدیم‌مان کنند باز هم کوتاه نیاییم و پیش برویم. هر انسانی که قدرت نه گفتن به زورگویی و اجبار را پیدا کند بی‌شک در برابر دیکتاتورهای بزرگ هم قوی تر می‌ایستد. رمز پیروزی ما این است که خودمان را باور کنیم و اجازه ندهیم کسی برای ما تعیین و‌تکلیف کند. رمز پیروزی حکومت هم پرورش یک جامعه‌ی تسلیم و توسری خور است که به همان آزادی‌ها ی صدقه‌ایی و زیرزمینی قانع باشد تا مادامی که با صدای بلند آزادی‌های‌مان را فریاد بزنیم و هر روز به زور و اجبار نه بگوییم، پیروزیم چون اتحاد از این مسیر، میسر می‌شود”.

 

 

"خبرنگار لندن نشین"  بر گزاری این برنامه را در دانشگاه و مدارس را پیروزی گفتمان خود می داند اما این واکنش، پاسخ قابل تأملی از سوی یکی از فعالین دانشجویی در دانشگاه گیلان را داشت.

 

طرح یک سوال از "خبرنگار لندن نشین" :

تعجب نکردید با اینکه در ایران به گفته شما هیچ آزادی بیانی وجود ندارد در دانشگاه بر سر گفتمان یک خانم هر چند که مزدور اجنبی ها باشد بحث از گفتمان می شود؟

این فعال دانشجویی در ادامه واکنش خود نسبت به پست "خبرنگار لندن نشین" از رسالت خود و همسنگرانش در خصوص شانتاژ های راسانه ای "خبرنگار لندن نشین" در طی این پنج سال فعالیتش در راستای حذف قوانین برای پوشش در مکان های عمومی و دیگر شبهات مطرح شده از سوی او نوشت:

 

 

“شانتاژ های رسانه ای شما این رسالت را بر گردن ما می گذارد که میز گفتمان بگذاریم و نظرات موافق و مخالف را به گوش دانشجویان برسانیم و هر گفتمانی که عقلانیت بیشتری دارد برای مردم ایران مقبول است مانند گفتمان انقلاب اسلامی درسال ۵۷ که مردم بین تمام گفتمان هایی که هدف انقلاب را داشتند این گفتمان را انتخاب کردند.
و آن گفتمانی عقلانیت بیشتری دارد که علاو بر آزادی و سعادت همراهی رضایت باری تعالی را داشته باشد و همچنین در تمام لحظات آن احساس بشود.”

لازم به ذکر است کرسی آزاد اندیشی از حجاب اجباری تا آزادی یواشکی یکشنبه ۱۲ اسفند ساعت ۱۳ الی ۱۵ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار می گردد.

و در حاشیه این برنامه یک مستند مصاحبه ای با موضوع بررسی قوانین پوشش وظاهر در چند دانشگاه مطرح دنیا که رتبه علمی بالایی دار به نمایش در می آید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا اتفاق تحسین‌برانگیز دانشگاه آزاد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد چهارروزه «صدرا» با شعار «صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» به همت دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است و شرکت دانش‌بنیان گسترش طراحان نقش الماس نیز در این رویداد حضور دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در حاشیه رویداد صدرا، ماهیت برگزاری رویداد صدرا را یکی از اتفاقات تحسین‌برانگیز دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: استمرار این برنامه‌ها می‌تواند دانشجویان بیشتری را با اتفاقات روز شرکت‌ها آشنا کند.

مجتبی رحمانی با بیان اینکه مجموعه متبوعش یک اپراتور آفلاین در کشور است که با راهکار‌های رسانه‌ای دنبال ارائه خدمت به منظور بسط و رونق کسب و کار‌های فعالان اقتصادی است، گفت: در این روش ضمن معرفی، افزایش فروش و درآمد خوبی برای واحد‌ها حاصل شده است.

وی، رسانه را صنعت هزاره سوم خواند و افزود: حاضریم در کنار تحصیل دانشجویان، آنها را در یک پلن کاملاً رایگان با فعالیت‌های مجموعه آشنا کنیم تا تخصص‌های ما را یاد بگیرند و به عنوان یک مولد اقتصادی در جامعه درآمدزا شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا اتفاق تحسین‌برانگیز دانشگاه آزاد است
  • برگزاری جشنواره شعر و داستان دانشگاه آزاد اسلامی در سمنان
  • توجه به تربیت رکن اساسی سیاست‌های فرهنگی دانشگاه است
  • توجه به امر تربیت در کنار آموزش، رکن اساسی سیاست‌های فرهنگی دانشگاه است
  • بورسیه با تضمین اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد توسط یک شرکت همه‌فن حریف
  • دانشکده‌های مهارت برای تأمین نیاز صنایع دانشجو تربیت کنند
  • ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • ارسال بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • فیلم| صدام حسین در ورزشگاه آزادی | خشم کاربران از اقدام تماشاگر