Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور روستایی استاندار تهران با اشاره به لزوم ارتقاء کیفیت زندگی اجتماعی و تعالی شأن روستائیان گفت: شناسنامه جامع روستاها و اقامتگاه‌های گردشگری غیرشهری استان تهران جمع‌آوری می‌شود. ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

معصومه پرندوار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تهران، با اشاره به اینکه توسعه گردشگری و بوم‌گردی روستاها یکی از مؤلفه‌های توسعه روستایی است اظهار داشت: برای توسعه روستاها در تمامی ابعاد فرهنگی، هنری، اجتماعی و عمرانی نیازمند برنامه‌ریزی ویژه، تدوین سند توسعه و همچنین جلب مشارکت‌های مردمی در پروژه‌های عمومی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجربه نشان داده که بزرگ‌ترین پروِژه‌ها در کشور بدون حمایت بدنه اجتماعی و تدوین پیوست فرهنگی و اجتماعی نمی‌تواند چندان موفق باشد از این‌رو مدیران حوزه روستایی در استان تهران برای برنامه‌ریزی کلیه پروژه‌ها نباید تدوین پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی را از یاد ببرند.

مدیرکل امور روستایی استاندار تهران همچنین با اشاره به مشکلات اقامتگاه‌های بوم‌گردی، انتخاب روستاهای هدف گردشگری و ساماندهی حمل و نقل گردشگران بیان کرد: برای شتاب دادن به روند مهاجرت معکوس از شهر به روستا و توانمندسازی بهینه اقتصادی روستائیان و عشایر غیور استان تهران نیازمند یک بازتعریف علمی- اجرایی از شیوه ساخت، توسعه و برندسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستیم.

برنامه مهارت گردشگری، بوم‌گردی و هتل‌داری در استان بوشهر اجرایی شدسمنان| اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق روستایی کشور توسعه یابد150 اقامتگاه بوم‌گردی در استان گلستان راه‌اندازی شد

پرندوار ادامه داد: با توجه به تأکید معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از یک سو و معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سوی دیگر برای توسعه اجتماعی و اقتصادی حوزه گردشگری در روستاها و به دستور استاندار تهران تهیه شناسنامه جامع روستاها و اقامتگاه‌های گردشگری غیرشهری در اداره کل امور روستایی برای ارتقاء کیفیت زندگی اجتماعی و تعالی شأن روستائیان در دستورکار قرار گرفته است.

وی همچنین عنوان کرد: راه‌اندازی و تجهیز اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به معماری بومی و تجربه زیستی مردمان آن منطقه و استفاده از ظرفیت‌های اقلیمی در تأمین منابع و مصالح همراه با ارائه خدمات مدرن در محیطی سنتی در اولویت قرار داد.

مدیرکل امور روستایی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: تجربه زندگی در یک محیط بومی و اصیل اشتیاق بسیاری از گردشگران است که در این حوزه اقدامات با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند

سرهنگ مصطفی صادق زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا امنیت اجتماعی در سطح شهرستان اردستنان، طرح جمع آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان مواد افیونی در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این طرح ۴۱ نفر معتاد متجاهر از سطح محلات هدف جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد معرفی و با انجام کار دقیق اطلاعاتی نیز تعداد ۲۲ خرده فروش مواد مخدر شناسایی و در چند عملیات کاملاً هماهنگ در مخفیگاهشان دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان خاطر نشان کرد: از شهروندان عزیز انتظار داریم هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید و فروش مواد مخدر را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند که به موضوع رسیدگی و با این مجرمان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

کد خبر 6097189

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال