Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم موت کرت (دادگاه مجازی) دانشگاه آزاد بندرعباس اردیبهشت ۹۸ به مسابقات کشوری اعزام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کارگاه آموزشی با عنوان Moot Court (دادگاه مجازی)، به همت گروه حقوق و انجمن علمی این رشته و کانون شهروند دانشگاه آزاد بندرعباس جهت ارتقا سطح علمی دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان رشته حقوق همانند دیگر دانشجویان واحد‌های نظری زیادی در دوره‌های کارشناسی و ارشد و دکتری می‌گذرانند، ولی با وجود این، بعد از فارغ التحصیلی آن‌ها باید در سمت‌ها و شغل‌هایی استخدام شوند که توانایی علم تئوری خود را به صورت عملی به کار گیرند. در اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا با همکاری اساتید دانشگاه تلاش می‌شود تا دانشجو را در فضای شبیه سازی شده قرار دهند تا وی بتواند با ایفای نقش متناسب، خود را برای شغل آینده آماده نماید. بر همین اساس، نهادی تحت عنوان «Moot Court» یا «دادگاه مجازی» ایجاده شده که دانشجویان رشته حقوق بتوانند با ایفای نقش‌هایی مانند قاضی، وکیل و ... مباحث مختلف حقوق خصوصی، حقوق جزا، حقوق بین الملل، حقوق عمومی و ... را به صورت عملی یاد بگیرند.
گفتنی است، دادگاه مجازی می‌تواند موجب تقویت دانش حقوقی دانشجویان، فن وکالت، مهارت تحقیق پیشرفته، مهارت نگارش حقوقی و نیز تجربه کار گروهی شود. علاوه بر این، برگزاری دادگاه‌های مجازی می‌تواند دستاورد‌های مهمی برای دانشجویان رشته حقوق داشته باشد که این فرایند می‌تواند موجب یادگیری عمیق و عملی مطالب حقوق، ارتقاء سواد حقوقی دانشجو در زمینه خاص حقوقی، آماده سازی دانشجویان جهت مقاطع تحصیلی بعدی، آمادگی جهت حضور در مسابقات به عنوان مربی یا قاضی، رزومه علمی و نیز امتیاز آوری جهت تحصیل در دانشگاه‌های برتر خارجی باشد.

لازم به ذکر است، تیم موت کرت (دادگاه مجازی) دانشجویان حقوق دانشگاه آزاد بندرعباس خود را جهت شرکت در مسابقات کشوری که قرار است در اردیبهشت سال ۹۸ برگزار شود، آماده می‌سازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد قوچان اضافه‌شده است، اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد کشور و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری رشته‌های جدید این دانشگاه به‌حساب می‌آیند و از مهرماه ۱۴۰۳ هر دو رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان ادامه داد: این دانشگاه به‌عنوان اولین واحد دانشگاهی از مجموعه دانشگاه‌های آزاد در سال ۱۴۰۰ میزبان نخستین نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته مهندسی اینترنت اشیا می‌تواند زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم بوده و موجب شود دانشگاه‌های کشور دوشادوش سایر کشورهای توسعه‌یافته حرکت کند.

کد خبر 6088176

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد