Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:43:36 GMT

ضریب جذب گردشگر در ملایر ارتقا یابد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۵۸۲۷

ضریب جذب گردشگر در ملایر ارتقا یابد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با وجود ظرفیت ها و جاذبه های ویژه گردشگری، تفریحی و توریستی در این شهرستان، باید برای افزایش و ارتقای ضریب مهمان نوازی، جذب گردشگران و استقبال مناسب از مسافران به ویژه در ایام نوروز تلاش کرد.

به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ملایر بر لزوم آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی برای استقبال از عید نوروز تاکید کرد و افزود: باید در راستای اقداماتی که در استان صورت می گیرد، پیش برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه ملایر با کسب عنوان های شهر جهانی انگور، شهر ملی منبت و وجود ظرفیت های برجسته گردشگری، می تواند در جذب گردشگران نوروزی پیشتاز باشد اظهار داشت: در این رابطه باید برای اجرای برنامه های نوروزی از ایده های نو و متفاوت در تبلیغات استفاده کنیم.
رییس ستاد اجرایی خدمات سفر ملایر با اشاره به تشکیل 10 کمیته زیر مجموعه این ستاد بیان کرد: گزارش ها و مصوبه های این کمیته ها باید برای ارزیابی به دبیرخانه ستاد اعلام شود و برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر به مسافران نوروزی تلاش مضاعف داشته باشند.
فتحی گفت: با توجه به اینکه گردشگری، محور توسعه استان همدان در نظر گرفته شده است، باید به سمت جذب هر چه بیشتر گردشگر، ارایه خدمات مطلوب به مسافران و افزایش مدت اقامت مسافران در سطح شهرستان حرکت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برنامه های نوروزی امسال باید متفاوت با سال های گذشته باشد، خواستار زیباسازی فضا و مبلمان شهری، ورودی های شهر، نصب بنرهای خوش آمدگویی، آمادگی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی، زیباسازی جاذبه ها و اماکن دیدنی شهر، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی، آمادگی مهمانپذیرها، هتل و مراکز اقامتی و نصب بنر معرفی مراکز اسکان در سطح شهر شد.
فرماندار ویژه ملایر خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه هایی همچون هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و اورژانس با کمیته های مرتبط، راه اندازی هر چه سریعتر پایگاه امداد جاده ای سد کلان، نظارت و کنترل بیشتر بازار، تشدید نظارت بر مجتمع های بین راهی، جایگاه های سوخت، مراکز اقامتی و رستوران ها و استفاده از توان رسانه ها و فضای مجازی برای معرفی بیشتر جاذبه ها و اماکن تاریخی و توریستی ملایر شد.
فتحی همچنین افزایش ضریب امنیت در جاده ها و داخل شهر در ایام نوروز توسط نیروی انتظامی و برخورد اخلاق مدارانه پلیس با مسافران نوروزی را از دیگر اولویت ها برشمرد و گفت: مسافران نیز باید در رعایت قوانین و مقررات ایمنی تلاش کنند.
وی به نقش محوری بخشداران در خدمات سفر و هماهنگی با مدیران و شهرداران تاکید کرد: باید با هماهنگی و همراهی بیشتر به حفظ جایگاه شهرستان در استان کمک کنیم و مسیر توسعه ملایر را به ویژه در جذب گردشگر هموار کنیم.

** خیابان خیام، میزبان جشن نوروزی ملایر
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر نیز با اشاره به برپایی جشن 2 روزه عید نوروز در خیابان خیام ملایر گفت: سوم و چهارم فروردین ماه جشن بزرگ نوروز توسط شهرداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر برگزار می شود که سایر دستگاه های اجرایی نیز باید پای کار باشند.
حسین فارسی بر لزوم برقراری امنیت شهر و افزایش تعداد گشت های پلیس و ارایه خدمات عابر بانک ها به مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نوروز تاکید و بیان کرد: دستگاه های خدمات رسان از تاریخ 20 اسفند تا 20 فروردین ماه سال آینده اجازه قطع آب، برق، گاز و تلفن مشترکان را به خاطر بدهی ندارند.
وی همچنین اعلام آدرس و ساعت کار نانوایی های فعال و تعمیرگاه ها در روزهای تعطیلات، روشنایی مدارس، سطح شهرها و روستاها و ارگ باستانی نوشیجان و در اختیار قرار دادن زیرانداز و پتو توسط دستگاه های اجرایی به جمعیت هلال احمر را از دیگر ضرورت ها برشمرد.
فارسی یادآور شد: طبق گزارش شبکه بهداشت و درمان ملایر در ایام تعطیلات نوروز چهار داروخانه شبانه روزی، هشت پایگاه امداد جاده ای، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی سامن و ازندریان به صورت شبانه روزی و سایر مراکز شهرها در ساعت های اداری فعال است و 2 چادر سلامت در دریاچه کوثر و پارک معلم برپا می شود.

** 19 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شد
مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز به تجهیز 10 مدرسه و آموزشگاه در شهر ملایر، پنج مدرسه در سامن و چهار مدرسه در شهر جوکار برای اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: امسال 2 مدرسه برای اسکان مطلوب تر مسافران نوروزی در شهر ملایر اضافه شد.
هادی سلگی ادامه داد: در ایام نوروز سال گذشته تعداد سه هزار و 170 مسافر در قالب 658 خانوار و 6 هزار و 340 نفر روز در هشت مدرسه ملایر با 58 کلاس درس اسکان داده شدند که از این تعداد چهار هزار و 30 تن آنها فرهنگی بودند.
وی همچنین به طراحی نرم افزار راهنمایی مسافران نوروزی تا محل اسکان توسط آموزش و پرورش ملایر اشاره کرد و افزود: چنانچه مرکز پذیرش مسافران نوروزی در یکی از مدارس همجوار اداره آموزش و پرورش دایر شود، غرفه هایی برای معرفی جاذبه ها و صنایع دستی ملایر همچون مبل و منبت به مسافران نوروزی نیز برپا می شود.

** تامین 300 تن میوه شب عید در ملایر
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز به تامین 200 تن پرتقال و 100 تن سیب برای شب عید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 30 نقطه برای توزیع میوه شب عید در این شهرستان در نظر گرفته شده است.
داریوش صفاری افزود: در ایام تعطیلات نوروز تعداد 10 نانوایی برای ارایه خدمات به مسافران به صورت کشیک تا 10 شب در سطح شهرستان فعال است و در سایر ایام نوروز نیز علاوه بر فعالیت 80 درصد نانوایی ها، تعداد 26 نانوایی نیز تا ساعت 10 شب پخت دارند.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز تعداد 45 گشت مشترک نوروزی با همکاری دستگاه های مرتبط فعال است ادامه داد: نظارت ها و کنترل های لازم در این ایام به صورت منظم و مستمر انجام می شود.

** 35 برنامه فرهنگی ایام نوروز در ملایر اجرا می شود
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز با اشاره به اجرای بیش از 35 برنامه متنوع فرهنگی در ایام نوروز در این شهرستان گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه ها نیازمند همراهی و همکاری مستمر دستگاه های اجرایی هستیم.
ابراهیم جلیلی برگزاری رزمایش مشترک، استقبال از مسافران نوروزی در نخستین روز از عید نوروز در ورودی های شهر، استقبال از مسافران در ایستگاه قطار ملایر، برنامه فرهنگی «استقبال از بهار یا گذر از زمستان» و برپایی جشن نوروز در خیابان خیام به منظور استفاده از ظرفیت های ویژه ملایر را از جمله این برنامه های فرهنگی برشمرد.
وی بیان کرد: همچنین در ایام نوروز جشنواره بازی های بومی و محلی در روستای حسین آباد ناظم، روستای گوراب و روستای تاریخی پری، مسابقه اسب سواری در ارگ باستانی نوشیجان و مسابقه نوروزی سبزه آرایی، چیدمان سفره هفت سین و پخت شیرینی خانگی در عمارت مصدقی برگزار می شود.
7528/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نوروز 98 فرماندار ويژه ملاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید

معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین فعالیت ناشی از سامانه بارشی اخیر در ایستگاه اردل با ۱۸.۱ میلیمتر باران به ثبت رسیده که پس از آن بیشترین بارش در ایستگاه‌های لیرابی با ۱۴.۳ میلیمتر و کوهرنگ با ۱۳.۳ میلیمتر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: میزبان بارش باران همچنین در شهرکرد ۶.۶ میلیمتر، بروجن ۳.۳ میلیمتر، لردگان ۷.۷ میلیمتر، مالخلیفه ۴.۷ میلیمتر، فرخشهر ۴.۷ میلیمتر، فارسان ۹.۶ میلیمتر، شلمزار ۶.۵ میلیمتر، سامان ۷.۹ میلیمتر، بازفت ۷.۷ میلیمتر، دوآب صمصامی ۹.۱ میلیمتر، بن ۳.۹ میلیمتر، بلداجی ۲.۷ میلیمتر، ایل‌بیگی ۷.۷ میلیمتر و در سورشجان ۷.۶ میلیمتر به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بارش‌ها طی روز پنجشنبه و اوایل روز جمعه در استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی شدت می‌گیرد و به تدریج از اواسط روز جمعه تضعیف می‌شود.

نوروزی یادآور شد: برای روز‌های جمعه و شنبه وزش باد شدید تا به نسبت شدید برای استان پیش‌بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • حوزه انتخابیه ملایر
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • برگزاری روزهای تدبر قرآنی در ملایر
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است