Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عملیات تخریب مازاد بنای ساخته شده ویلای دختر وزیر سابق امروز شروع شد و تخریب این فضا زمانبر است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، صبح امروز، با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات تخریب حدود ۱۰۰۰ متر بنای غیر مجاز دختر وزیر سابق در لواسان آغاز گردید.   بعد از اقدام به تخریب بنای غیر مجاز دختر وزیر سابق در منطقه لواسان، برخی رسانه‌ها ادعاهایی با عنوان تخریب نیمه‌کاره این ویلا منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، موضوع را از مسئول واحد اجراییات شهرداری  لواسان که امروز در محل اجرای حکم حضور داشته است، پیگیری کرد.   محمدرضا موسی پور، مسئول واحد اجرائیات شهرداری لواسان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری میزان درباره جزییات تخریب بنای غیر مجاز دختر وزیر سابق بیان کرد: مالک این ویلا، در قسمت‌های زیرزمین، طبقه همکف طبقه اول تخلف تخلف کرده است.

وی در پاسخ به شبهات مطرح شده در خصوص تخریب نیمه کاره ویلا گفت: ما در ابتدا نمای ساختمان را تا جایی میتوانستیم تخریب کردیم و در قسمت پایین ساختمان دیوار‌هایی که باید تخریب می‌کردیم، تخریب شد.

مسئول واحد اجرائیات شهرداری لواسان در ادامه خاطرنشان کرد: در ابتدا دیوار‌های داخل را تخریب کردیم و سپس روی سقف برش می‌زنیم تا سقف را تخریب کنیم و این به این خاطر است که نمی‌توانیم بیل مکانیکی داخل ساختمان ببریم و ما باید به گونه‌ای تخریب کنیم که آن قسمت مجاز آسیب نبیند.
وی افزود: ما پس از تخریب دیوار‌های داخلی به سراغ سقف خواهیم رفت و قرار شده است که دستگاه برش بر بتن بیاوریم و برش می‌دهیم و سپس دستگاه‌های هیلتی آغاز به کار می‌کند و سقف تخریب می‌شود، اما در ابتدا باید دیوار داخل تخریب شود تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

موسی‌پور در خصوص علت تخریب لبه پشت بام این ویلا اظهار کرد: ما در ابتدا باید لبه پشت بام را تخریب کنیم تا بتوانیم وارد ساختمان شویم و عملیات تخریب را ادامه دهیم، این طرحی که ما برای تخریب استفاده می‌کنیم طرح است که توسط کارشناس رسمی دادگستری ارائه شده است.
وی با بیان اینکه اجرای حکم در خصوص آن ساختمان زمانبر است، گفت: پیش از اینکه عملیات تخریب را در قسمت زیرزمین ساختمان انجام دهیم باید برای آن ستون بسازیم و همین ستون ساختن زمانبر خواهد بود.
مسئول واحد اجرائیات شهرداری لواسان تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود عملیات تخریب به اتمام رسیده صحیح نیست و قطعا تخریب صورت خواهد گرفت.   معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان: حکم تخریب برای کل ساختمان نیست   همچنین، عزت‌الله چراغی معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان در همین رابطه به خبرنگار میزان گفت: این ساختمان پروانه ساخت ۴ طبقه ۱۶۰ متری داشته است که ۵۰۰ متر ساخته است و حکم تخریب برای ۱۰۰۰ متر بنای غیرمجاز بر پروانه ساخت است که عملیات آن امروز شروع شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: عملیات تخریب مازاد بنای ساخته شده ویلای دختر وزیر سابق امروز شروع شد و تخریب این فضا زمانبر است. حکم تخریب برای کل ساختمان نیست.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان در ادامه در توضیح چگونگی محاسبه و تخریب مازاد بنا افزود: کار تخریب نیازمند ستون زدن، انجام اقدامات فنی، حفظ استحکام، انجام اقدامات عمرانی پیش نیاز است تا بنای مورد نظر ساختمان گرفته شود و مابقی گرفته شود که نیازمند تمهیدات و نقشه با نظر کارشناس رسمی دادگستری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قضایی لواسان تخریب ویلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد

رئیس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: حدود ۳۰ درصد مساحت خوزستان (۲۰ هزار کیلومتر) تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: شاید کمی دور از انتظار باشد، اما در استانی که عمده‌ترین منابع آبی آن آب‌های سطحی است، نیز فرونشست زمین با گستردگی قابل ملاحظه‌ای در حال رخداد است.

وی افزود: مساحتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر، حدود ۳۰ درصد مساحت کل استان، تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خصوصیت بارز پدیده فرونشست زمین در خطه استان خوزستان، وسعت بالا و مقدار متوسط پایین نرخ سالانه است که دلالت بر سطحی بودن افت آب و همچنین معرف حساس بودن ارتفاع سطح به تغییرات آب نهشته‌های آبرفتی ریزدانه نه چندان عمیق است.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: اثر فرونشست زمین در زمین‌های هموار میان ارتفاعی ایذه، در گستره بهبهان و اطراف آن (با وسعت تقریبی ۳۵۰ کیلومتر مربع)، شوش، دزفول، الوان، اهواز، بستان، دشت آزادگان، بندر ماهشهر و امیدیه، رامهرمز و لالی را می‌توان شناسایی کرد که به‌طور عمده نرخ سالیانه کمتر از ۵ سانتی متر در سال را دارند.

بیت‌الهی با بیان «هرچند در برخی مناطق در شوش عدد ۷ و شهرستان اهواز عدد ۶ سانتی متر در سال نیز برآورد شده است» گفت: کاهش حجم آب‌های سطحی، استمرار برداشت از آبخوان‌ها دلایل اصلی توسعه وسیع پهنه‌های فرونشست زمین در استان خوزستان است.

دیگر خبرها

  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور