Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه ماهی شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: بنابر آمار سازمان شیلات، امسال یک میلیون و ۲۰۲ هزارتن انواع آبزیان تولید شد که این امر بیانگر آن است که مشکلی در توزیع وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگرچه در عرضه آبزیان مشکلی وجود ندارد، اما در ارتباط با توزیع ماهی به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال نگرانی‌هایی برای بازار شب عید وجود دارد.

قاسمی با اشاره به عوامل گرانی ماهی در بازار بیان کرد: در اقتصاد کلان کشور هزینه‌های حقوق، دستمزد، سوخت و سربار نسبت به سال قبل ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته است، در حالیکه قیمت ماهی ۲ برابر سال گذشته به سبب اشکال در سیستم توزیع گران شده است.

بیشتر بخوانید: آخرین جزییات بازار اقلام اساسی در ایام پایانی سال/ آیا قیمت گوشت، مرغ و آجیل کاهش می‌‌یابد؟

این مقام مسئول با اشاره به اینکه افزایش قیمت ماهی در ایام شب عید دور از انتظار نیست، گفت: با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی سال، نوسان ۵ تا ۶ درصدی قیمت ماهی امری طبیعی و معقول است، در حالیکه اگر سیستم توزیع آبزیان در بازار اصلاح نشود، افزایش قیمت ماهی بسیار چشمگیر خواهد بود.

وی با انتقاد از افزایش قیمت ماهی نسبت به سال گذشته بیان کرد: اگرچه تولیدکنندگان قیمت آبزیان را در بخش صید و آبزی پروری به تناسب افزایش هزینه‌های حمل و نقل، نهاده‌های دامی و حقوق و دستمزد بالا بردند، اما قیمت ماهی به سبب کوتاهی سازمان شیلات و سایر دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی بیش از ۲ برابر رشد داشته است.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان عرضه مستقیم ماهی را یکی از راهکار‌های تنظیم بازار دانست و افزود: با توجه به آنکه غرفه‌های میادین میوه و تره بار از طریق سیستم مزایده‌ای در اختیار افراد قرار می‌گیرد و در اختیار اتحادیه‌ها قرار نمی‌گیرد، از این رو تمامی عوامل دست به دست یکدیگر داده تا قیمت ماهی در بازار افزایش یابد.

وی در پایان تصریح کرد: تا زمانیکه سازمان شیلات، حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و میادین میوه و تره بار وظایف خود را به درستی انجام ندهند، همچنان شاهد افزایش قیمت ماهی در بازار هستیم، در حالیکه سود این امر به جیب تولیدکننده نمی‌رود.

انتهای پیام/

افزایش قیمت ماهی در شب عید دور از انتظار نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت انواع ساندرو در بازار امروز مشخص شد. 

به گزارش اقتصاد آنلاین، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۸ با کارکرد ۳۷ هزار کیلومتر یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

همچنین ساندرو مدل ۱۳۹۷ با کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر، یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع ساندرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳