Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از روند نزولی قیمت گل در بازار خبر داد و گفت: در ایام روز مادر قیمت گل به سبب بهبود تقاضای نسبی با افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی در بازار روبرو شده بود که از روز‌های قبل مجدد نرخ گل در بازار افت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قیمت گل در بازار را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و کاهش قدرت خرید خانوار نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به بازار گل در ایام پایانی سال داشت.

شاهرخی ادامه داد: براساس آمار سال گذشته ۱۳ میلیون شاخه گل در روز مادر فروخته شده بود، در حالیکه امسال یک دوم سال قبل حدود ۸ میلیون شاخه گل در این روز در کشور خریداری شده است که این امر نشان می‌دهد که شرایط فعلی اقتصاد و گرانی سایر کالا‌ها بر قدرت خرید خانوار تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: قیمت گل در آستانه روز مادر گران شد/ نرخ مصوب هر شاخه گل رز ۲۰ هزار تومان

به گفته این مقام مسئول، با وجود آنکه روز مادر در تقویم گل فروشی‌ها یک روز استثنایی به شمار می‌رود، اما بازار گل نسبت به سال گذشته تعریفی نداشت. از این رو برآورد‌ها حاکی از آن است که تقاضای چندانی در بازار شب عید وجود نداشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه نرخ مصوب هر شاخه گل رز را ۱۰ تا ۱۵ هزار، لیلیون ۲۰ تا ۳۰ هزار، مریم ۱۰ تا ۱۵ هزار، داودی ۱۵ تا ۲۰ هزار، نرگس دسته‌ای ۱۰ هزار و میخک دسته‌ای ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی از افزایش ۳ تا ۴ برابری قیمت مواد اولیه و جانبی گل نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال قیمت مواد اولیه و جانبی گل همچون اسفنج، رمان، کاغذ رنگی، سیم و ... به سبب نوسان نرخ ارز رشد چشمگیری داشته است به طوریکه قیمت اسفنج از ۳۴ به ۱۲۰ هزار، رمان از ۳ به ۱۴ هزار و کاغذ رنگی ۸ به ۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

شاهرخی با اشاره به اینکه پیاز گل سنبل و لاله وارداتی است، بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز و اختصاص نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات پیاز گل سنبل و لاله بدیهی است که قیمت آن‌ها برای شب عید با نوساناتی در بازار روبرو می‌شود، اما از الان نمی‌توان درصد دقیقی برای رشد قیمت در بازار اعلام کرد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: علی رغم افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه و سایر ملزومات گل، اما گل فروشان به سبب فساد پذیر بودن گل و جلوگیری از ضایعات چاره‌ای جز عرضه با نرخ‌های پایین ندارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امکان صادرات گل به بازار‌های هدف وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه تجار بازار‌های هدف خواهان کیفیت گل یکنواخت با شاخه گل ۷۰ سانتی و غنچه ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی متری هستند، از این رو امکان صادرات وجود ندارد و تنها در ماه‌های اخیر به دنبال نوسان نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی تجار عراق و کشور‌های حاشیه خلیج فارس اقدام به خروج گل از گلخانه‌های کشور می‌کنند که نمی‌توان آن را جزو آمار صادرات به حساب آورد.

انتهای پیام/

قیمت گل تابع عرضه و تقاضاست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲،۲۸۳ (دو هزار و دویست و هشتاد و سه) رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۶۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۰۰،۵۰۰ (سه میلیون و چهارصد هزار و پانصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۱۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۱۶ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۷۳۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و هفتصد و سی هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۶۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و ششصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۹ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه با کاهش ۰.۶۵ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی